11

معرفی بهترین والت های ارز دیجیتال

  • کد خبر : 925
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
معرفی بهترین والت های ارز دیجیتال

معرفی بهترین والت های ارز دیجیتال | قبل از اینکه بخواهید در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، نیاز به جایی برای ذخیره آن دارید. در دنیای ارزهای دیجیتال به چنین جایی کیف پول یا والت (Wallet) می‌گوییم. به‌بیان ساده، کیف پول نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد سرمایه‌هایتان را ذخیره کنید، تراکنش انجام دهید و هر […]

معرفی بهترین والت های ارز دیجیتال | قبل از اینکه بخواهید در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، نیاز به جایی برای ذخیره آن دارید. در دنیای ارزهای دیجیتال به چنین جایی کیف پول یا والت (Wallet) می‌گوییم. به‌بیان ساده، کیف پول نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد سرمایه‌هایتان را ذخیره کنید، تراکنش انجام دهید و هر زمان که نیاز داشتید موجودی حسابتان را چک کنید. در ادامه با معرفی چند مورد از بهترین والت های ارز دیجیتال با nwnews همراه باشید.

1. کیف پول Trezor

مهمترین ویژگی: قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین و پشتیبانی با ایمنی بسیار بالا

Trezor به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری مطرح است. از لحاظ پشتیبانی رمزارزها، به شما قابلیت ذخیره بیش از 500 کوین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را می‌دهد.  

Trezor دو مدل مختلف دارد:

  1. Trezor One که با USB سازگار است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به دستگاه‌های ویندوز، OS X و لینوکس دسترسی پیدا کنند.

       2. Trezor مدل T، دستگاه گرانتری است که مزایایی از جمله پردازنده بهتر، مشخصات شفاف‌تر و همچنین شاخصه‌های امنیتی پیشرفته‌تر دارد.

با کیف پول‌های Trezor شما می‌توانید اطلاعات کیف پول خود با یک حساب را به وسیله Drop Box همگام‌سازی کنید.

2. کیف پول Ledger

 

مهمترین ویژگی: قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین فوق العاده 

کیف پول Ledger گزینه محبوبی برای افرادی است که به دنبال خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند. این کیف پول سخت‌افزاری را از نظر کارایی می‌توان با Trezor مقایسه کرد. Ledger مدل Nano S کیف پول سخت‌افزاری برتر شرکت سازنده آن است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که Ledger را از بقیه کیف پول‌های سخت افزاری متمایز می‌کند، امکان بازیابی بدون نیاز به اتصال اینترنت است. این قابلیت در صورت گم شدن یا دزدیده شدن این نوع کیف پول، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

علاوه بر بیت کوین، Ledger بیش از 700 کوین را نیز از سال 2018 پشتیبانی می‌کند که به طور قابل توجهی از کیف پول Trezor بیشتر است. با این وجود، سیستم عامل و نرم افزار Ledger از یکپارچگی برخوردار نیستند و به خوبی کیف پول Trezor عمل نمی‌کنند. با توجه به رقابت تنگاتنگی که این دو با یکدیگر دارند، نمی‌توان هیچ یک را کاملاً برتر از دیگری دانست.

به روزرسانی: اخیراً Ledger نسخه‌ای با نام Ned X Ledger Nano X منتشر کرده است که دارای بلوتوث بوده، سازگار با تلفن همراه است و در حجم وسیع‌تری قابلیت پشتیبانی از کوین‌ها را دارد.

3. کیف پول KeepKey

 

مهمترین ویژگی: قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین با امنیت بالا و صفحه نمایش بزرگ

Keep Key یکی دیگر از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین است که محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. صفحه نمایش آن از Trezor و ledger بزرگتر است. برخی ممکن است این ویژگی را چالشی برای حمل این دستگاه بدانند ولی این یک قابلیت مثبت است. با این دستگاه شما مجبور نیستید با رفتن از برنامه‌ای به برنامه دیگر به دانگل بروید تا از میزان وجوه خود اطلاع پیدا کنید.

با این وجود، Keep Key فاقد برخی از ویژگی‌های اساسی مانند پیشخوان است که در واقع معادل ارزش رمزارز با ارزش دلار یا سایر ارزش‌های فیات در زمان واقعی است.

4. کیف پول Electrum

 

مهمترین ویژگی: منبع‌باز یا متن‌باز (به انگلیسی: Open source) و امنیت بالا

برای کاربران جدیدی که با Electrum کار می‌کنند، شاید یاد‌گیری نحوه کار کردن با آن کمی طول بکشد. زیرا از نظر بصری و زیبایی کار‌کرد چندانی ندارد.

از آن جایی که کد‌های دستگاه متن‌باز است، Electrum از امنیت بالایی برخوردار است. زیرا نقطه ضعف و یا شکستی در کار نیست و کلید خصوصی شما رمزنگاری شده است.

یکی از ویژگی‌های ابتکاری Electrum، مدیریت هزینه است. این در حالی است که اکثر کیف پول‌ های ارز دیجیتال به شما اجازه نخواهند داد که هزینه خود را پس از انتقال معامله به شبکه مدیریت کنید. این کیف پول حتی گزینه جایگزینی بعد از شروع تراکنش را نیز به شما می‌دهد.

5. کیف پول Exodus

مهمترین ویژگی: بصری بودن و استفاده آسان در مقایسه با سایر کیف پول‌های دسکتاپ

Exodus از زمانی که در سال 2016 عرضه شده است تاکنون، مسیر پیشرفت و نوآوری خود را ادامه داده است. هر چند که این کیف پول دسکتاپ، متن باز نیست، اما دارای رابط کاربری ساده است. کیف پول Exodus در مقایسه با Electrum، نحوه استفاده و یاد گیری ساده‌تری دارد.

نکته قابل توجه دیگر درباره Exodus، نحوه دسترسی آن است که بر خلاف سایر کیف پول‌ها، برای شروع به استفاده از آن نیازی به ثبت نام پیشرفته یا KYC (شناخت مشتری) ندارد.

یکی از دلایل احتمالی استفاده بیشتر از Exodus در مقایسه با Electrum، امکان دسترسی به رمزارزها است. Electrum تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند اما Exodus نه تنها از بیت کوین، بلکه از اتریوم، دش، لایت کوین و سایر رمزارزها پشتیبانی می‌کند.

6. کیف پول Mycelium

مهمترین ویژگی: دسترسی آسان به رمزارزها، پشتیبانی یکپارچه با کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger

Mycelium به عنوان یک کیف موبایل برتر بیت کوین مطرح شده است که طبق آمار منتشر شده، کاربران Mycelium به زودی شاهد به روزرسانی وسیعی در این کیف پول خواهند بود. برخی از ویژگی‌های آینده Mycelium شامل حساب‌های فیات (کاربردی و مبتنی بر بلاکچین)، رسیدگی آسان به صورتحساب‌ها و فاکتور‌ها، معاملات تجاری، موافقت نامه‌ها و دیگر موارد خواهد بود.

از یک چشم انداز امنیتی، Mycelium از یک نوع حساب استفاده می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد کلید‌های خصوصی را از دستگاه خود پاک کنید و در صورت لزوم، مجددا آن را وارد کنید.

Mycelium در حال حاضر، ادغام‌های چشمگیری از جمله پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger در خود جای داده است که به آن اشاره شد. در حال حاضر، Mycelium فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این برنامه را می توانید برای سیستم عامل‌های اندروید و ios به صورت رایگان دانلود کنید. 

7. کیف پول Green Adrdress

 

مهمترین ویژگی: کاربرپسند، سریع و امنیت بالا

Green Adrdress نشانگر آن است که یک کیف پول موبایل چقدر می‌تواند متنوع باشد. در این کیف پول، بر روی کلید‌های خصوصی و عمومی خود کنترل کاملی خواهید داشت. با استفاده از Green Adrdress شما می‌توانید قابلیت‌هایی از جمله تایید فوری، بهبود حریم خصوصی و امنیت را در اختیار داشته باشید.

با استفاده از حالت «فقط تماشا» شما می‌توانید بدون دسترسی کامل به کیف پول، موجودی خود را با سرعت بالایی بررسی کنید یا وجهی را دریافت کنید. بنابراین زمانی که شما از اینترنت Wi-Fi همگانی استفاده می‌کنید، باز هم دسترسی به برنامه امن خواهد بود. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده است که شناسایی دو عاملی را برای معاملات خود فعال کنند. 

8. کیف پول Blockchain

مهمترین ویژگی: بصری بودن، دارای آوازه طولانی مدت

کیف پول تحت وب Blockchain این ادعا را دارد که در بین سایر کیف پول‌‌ های ارز دیجیتال رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پذیرش رو به افزایش 30 میلیون کیف پول از سوی کاربران و تراکنش 200 میلیون دلاری از دیگر ویژگی‌های جالب توجه آن است.

همچنین می‌توانید شناسایی دو عاملی خود را از طریق کد پیامکی، Yubikey و یا Google Authenticator فعال کنید تا کیف پول خود را از آسیب‌هایی از جمله دسترسی غیر مجاز، بیش از پیش محافظت کنید. 

از نوامبر سال 2018، کیف پول Blockchain از 22 رمزارز از جمله بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از  ویژگی تبادل ارز برخوردار است که کابران از طریق آن می‌توانند در 36 کشور جهان با رمزارز به تجارت بپردازند. این شرکت علاوه بر کیف پول آنلاین، اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و ios عرضه کرده است.

9. کیف پول کاغذی بیت کوین

مهمترین ویژگی: دارای برچسب‌های هولوگرافیک و شماره سریال

وبسایت Bitcoinpaperwallet.com تمامی اطلاعات و منابع موردنیاز برای تهیه کیف پول کاغذی بیت کوین را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

با کیف پول‌های کاغذی این وبسایت، شما حتی می‌توانید بیت کوین را از طریق پست به افرادی که اهل تکنولوژی نیستند، ارسال کنید. برای حمل و نقل، یک طرح تاشو بسته‌بندی شده، این اطمینان را به شما می‌دهد که کلید‌های خصوصی ایمن هستند.

walletGenerator.net نیز منابعی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کیف پول‌های کاغذی خود را به صورت رایگان تهیه کنید. این کیف پول همچنین کمک‌های مالی را در راستای پرداخت خدمات میزبانی خود می‌پذیرد و به گونه ای برنامه ریزی می‌کند تا وجوه را در جهت به‌روزرسانی سایت خود استفاده کند. همانگونه که از نام آن پیداست، این سایت به طور خودکار آدرس کیف پول را ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در یک فایل PDF چاپ می‌کند. 

10. کیف پول Trust

مهمترین ویژگی: کیف پول تراست (Trust Wallet) ظاهری ساده دارد و کار با آن بسیار راحت است. 

این کیف پول چند ارزی است و ارزهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این کیف پول را بر روی موبایل نصب کنید و برای ذخیره، دریافت و ارسال رمزارزها از آن استفاده کنید. 

کیف پول Trust یکی از کیف پول های ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و امنیت بالایی دارد. در زمان نصب این کیف پول، نیاز نیست هیچ گونه اطلاعات شخصی را وارد کنید. کیف پول تراست 12 کلمه را برای بازیابی کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد. این 12 کلمه را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید. 

صحبت پایانی

در این مقاله تمام تلاش ما بر این بود تا شما درک بهتری از انواع کیف پول های‌ ارز دیجیتال داشته باشید و بتوانید کیف پول مناسب خودتان را با خیالی آسوده از بین کیف پول‌های ارز دیجیتال انتخاب کنید. مواردی که در این مقاله گفته شد، فقط برخی از انواع گزینه‌های موجود در بازار ارز دیجیتال است و اگر شما به کیف پول خاصی برای ذخیره ارزهایتان علاقه‌مند هستید، حتماً از جهات گوناگونی از جمله هزینه‌، راحتی در استفاده، رابط کاربری و سایر موارد، بررسی‌های موردنیاز را انجام دهید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=925

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. درحال حاضر بهترین کیف پول کدام یک از اینهاهستش؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.