1

تبلیغ در یوتیوب چیست؟انواع تبلیغات در یوتیوب چگونه است؟

  • کد خبر : 10003
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
تبلیغ در یوتیوب چیست؟انواع تبلیغات در یوتیوب چگونه است؟

تبلیغات در یوتیوب می‌تواند به بازاریابان اطمینان دهد که محتوای تبلیغاتی‌شان توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود؛ اما در قدم اول اولین سوال هر بازاریابی که قصد استفاده از این رسانه را دارد این است که، هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟ چگونه این کار امکان پذیر است؟ و چه راه‌هایی برای تبلیغ در یوتیوب وجود […]

تبلیغات در یوتیوب می‌تواند به بازاریابان اطمینان دهد که محتوای تبلیغاتی‌شان توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود؛ اما در قدم اول اولین سوال هر بازاریابی که قصد استفاده از این رسانه را دارد این است که، هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟ چگونه این کار امکان پذیر است؟ و چه راه‌هایی برای تبلیغ در یوتیوب وجود دارد؟ در ادامه این مقاله از مجله نتورک نیوز همراه ما باشید تا به شما در پاسخ به این سوالات کمک کنیم.

تبلیغ در یوتیوب چیست؟

تبلیغ در یوتیوب به معنی ایجاد کمپین تبلیغاتی ویدیویی هدفمند در YouTube است. با استفاده از تبلیغات در یوتیوب، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند ویدیوهای تبلیغاتی خود را برای میلیون‌ها کاربر اینترنتی در سراسر جهان نمایش دهند. افراد می‌توانند تبلیغات خود را بر اساس معیارهای مختلفی مثل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق و عادت‌های مرور وب‌سایت‌ها هدفمند کنند. همچنین می‌توانند تعیین کنند که ویدیوهای تبلیغاتی آن‌ها بر اساس چه معیاری به کاربران نمایش داده شوند.

تبلیغ یک راه مهم برای افزایش آگاهی از برند، فروش و کسب درآمد از YouTube است. هزینه تبلیغات در یوتیوب نسبت به تلویزیون کمتر است و به همین دلیل یک راه مؤثر و هوشمندانه برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود.

تبلیغ در یوتیوب چیست؟

هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟

هزینه تبلیغ در یوتیوب به عواملی مانند کیفیت ویدیو، هدف گذاری مخاطبان و هدف کلی که می‌خواهید به آن برسید، بستگی دارد. اما یک جواب کلی برای میزان هزینه تبلیغات یوتیوب چیست؟ به طور متوسط هزینه تبلیغات یوتیوب به ازای هر بازدید یا نمایش بین ۰٫۱۰ تا ۰٫۳۰ دلار متغیر است. از همین رو با افزایش بازدید YouTube هزینه‌ای که بابت تبلیغات باید پرداخت شود نیز افزایش می‌یابد.

چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم؟

YouTube دومین سایت محبوب در دنیا است و باتوجه به تعداد کاربران آن، بهترین پلتفرم برای رشد و توسعه افراد و سازمان‌ها است. از آنجایی که هر روزه تعداد کانال‌های یوتیوب در حال افزایش است، دیده شدن در این پلتفرم به آسانی گذشته نیست. برای اینکه کانال یوتیوب شما دیده شود، لازم است بدانید که چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید.

تبلیغ در یوتیوب چیست؟

۸ روش فوق العاده برای تبلیغات در یوتیوب

اکنون که با تمام انواع تبلیغات یوتیوب و قوانین و مقررات پلتفرم آشنا هستید، نوبت به آن رسیده که در مورد چیزی که می‌خواهید در یوتیوب تبلیغ کنید، فکر کنید. در ادامه لیستی از بهترین روش‌ها را برایتان شرح می‌دهیم تا ذهنیت روشنی در مورد آن بدست آورید.

  1. بینندگان را با محتوای جذاب و مناسب به دام بیاندازید.

نمایش محصولاتتان از طریق YouTube و محتوای دیگر در کانال شما، بهترین راه برای خرید آن‌هاست. ۸۰% از خریداران فیلم‌های یوتیوب را تماشا می‌کنند تا قبل از خرید محصولات تحقیقات لازم را انجام داده باشند؛ بنابراین اولین نتایج بدست آمده در جستجو را بدقت مشاهده می‌کنند. با تبلیغ ویدیویی باید سعی کنید داستانی را به بیننده‌های خود بگویید که فقط درباره محصول شما است.

  1. بهینه سازی ویدیوهای خود برای جستجو

عناوین خود را ساده ولی منحصربفرد انتخاب کنید تا اگر تبلیغتان از چشم بیننده دور شد بتواند بعداً راحت آن‌را پیدا کند. اگر عنوان  تبلیغ ویدیویی شما با شرایط جستجوی کاربر مرتبط نباشد، در صفحات جستجوی یوتیوب نمایش داده نمی‌شود. همچنین مطمئن شوید که تصاویر بندانگشتی برای تبلیغات ویدیویی شما جذاب هستند و تبلیغ شما را در ویدیو بصورت برجسته نشان می‌دهد. این امر CTR شما را بهبود می‌بخشد.

  1. دکمه عضویت به کانال یوتیوب خود را انتخاب کنید.

در اوت ۲۰۱۸، یوتیوب ویژگی جدیدی را در اختیار گذاشت که هزینه ۴٫۹۹ دلار ماهانه را به بینندگان در راستای دسترسی به برخی کانال‌ها پرداخت می‌کند. دکمه عضویت یا join سطح منحصر بفردی را به کانال شما می‌افزاید، بدین ترتیب شما امکان جذب فالوورهای واقعی را خواهید داشت.

از سال ۲۰۱۹، شما نیاز به حداقل ۳۰۰۰۰ فالوور برای افزودن دکمه join به کانال خود دارید. افرادی که در کانال شما عضو می‌شوند هزینه دریافت می‌کنند تا سفیرانی برای نام برند شما باشند. یک نمایه یا علامت به پروفایل عمومی‌شان افزوده می‌شود که نشان می‌دهد از شما حمایت می‌کنند. این روش بسیار جالب است چرا که در صورتی که در ویدیوهای رقیب شما گذر کنند، باعث کنجکاوی بیینندگان آن ویدیوها هم می‌شود و این امر ترافیک کانال شما را افزایش می‌دهد. از دیگر مزایا می‌توان از ایموجی‌های سفارشی و تبلیغات خاص مربوط به اعضای کانال نام برد که راه دیگری برای فروش محصولات و خدمات شماست.

  1. داشتن پلی لیست یا فهرست مطالب برای محتوای خود

سازماندهی ویدیوها در کانال‌تان راهی عالی برای بیان داستان‌هایی است که بینندگان را درگیر می‌کنند.

نحوه ایجاد یک پلی لیست در یوتیوب:

  • ویدیویی که می‌خواهید بیافزایید انتخاب کنید.
  • زیر ویدیو روی Add to و علامت + کلیک کنید.
  • روی ایجاد playlist جدید کلیک کنید.
  • نام لیست خود را انتخاب کنید (آن را ساده و قابل جستجو درنظر بگیرید).
  • تنظیمات حریم خصوصی را با استفاده از منوی کشویی تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که عمومی باشند.
  • روی گزینه ایجاد کلیک کنید.
  • بله، اکنون لیست شما آماده است. امکان حرکت بین پلی لیست یوتیوب خود را در بخش راهنما، واقع در سمت چپ رابط YouTube قرار دهید.

تبلیغات در یوتیوب چیست؟

  1. مطالب را بصورت منظم منتشر کنید.

اگر کانال یوتیوبی برای رشد نام تجاری خود راه اندازی کرده‌اید باید نسبت به آن متعهد باشید. انتشار، انتشار و انتشار! بدترین چیزی که ممکن است شما بعنوان صاحب یک کانال با آن مواجه شوید وقتی است که بینندگان روی آگهی شما کلیک کنند و به یک کانال غیرفعال وصل شوند.

به یاد داشته باشید که برای ایجاد یک ویدیو نیاز به یک هزینه گزاف یا صرف انرژی زیادی نیست. بسیاری از کاربران YouTube محبوب در جهان، ویدیوهای خود را در منزل تهیه می‌کنند. ما نمی‌گوییم که ویدیوهایتان باید بی نظیر و خارق العاده باشد. تنها اطمینان حاصل کنید که مشخصات تبلیغ، قوانین و مقررات یوتیوب را رعایت کرده اید.

  1. از رقبای خود جدا شوید.

تنها ۹ درصد از کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده در یوتیوب فعالند، اما این روند در حال تغییر است. از سال ۲۰۱۷، تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط که روی این پلتفرم تبلیغ می‌کنند، دو برابر شده‌اند چرا که بازاریابان دریافته‌اند که از طریق ویدیوهای یوتیوب و با صرف هزینه و تجهیزات نه چندان گران، می‌توانند به مخاطبان خود دست پیدا کنند.

یکی از بهترین روش‌های ایجاد مخاطبان جدید، کار با یک عامل تأثیرگذار است. قانون طلایی در این نوع فعالیت این است که چیزهای واقعی را حفظ کنید: سوپرفن‌ها می‌توانند یک محصول جذاب را تا فاصله یک مایلی جا بیاندازند. تبلیغات در یوتیوب برای فعالان در عرصه دیجیتال مارکتینگ حیاتی هستند و چون تقاضا برای ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی در حال رشد است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  1. خیلی کوتاه نیست

کمپین‌های ویدیویی موفق TrueView داستان‌های ایده آلی ارائه می‌دهند که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. کاربرد محتوای کوتاه پادشاه است اما این امر تغییر می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که یوتیوب شروع به تعیین اولویت در ویدیوهای طولانی در نتایج جستجو کرده است و پیشنهاد می‌کند که ترجیح بینندگان محتوای طولانی باشد.

  1. Call to action قانع کننده

TrueView برای بهینه سازی عملکرد به شما این امکان را می‌دهد یک عنوان و یک دکمه تماس برای تبلیغات درون برنامه‌ای اضافه کنید. این امر باعث می‌شود تبلیغات یوتیوب شما بیشتر قابل اجرا باشد، چرا که این امر باعث افزایش میزان تبدیل و منفعت برای شما خواهد شد. این بهینه سازی بر مبنای CPA(هزینه برمبنای هر تبدیل یا فعالیت مفید) پرداخت می‌شود، بعبارتی وقتی فردی روی CTA کلیک می‌کند هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات در یوتیوب چیست؟

انواع مدل‌های تبلیغ در یوتیوب

همین‌که درباره تبلیغات یوتیوب صحبت کنیم، به‌عنوان بیننده ویدیوهای این شبکه اجتماعی احتمالاً ذهنتان به سمت ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای می‌رود که پیش از نمایش هر ویدیو نشان داده می‌شود. به این مدل تبلیغات این استریم اسکیپیبل in-stream skippable می‌گویند، ولی YouTube فقط همین مورد را ارائه نمی‌دهد، بلکه ۵ مدل تبلیغ ویدیویی دیگر هم دارد که قرار با تک‌تکشان آشنا شویم.

تبلیغات این استریم اسکیپیبل in-stream skippable

این مدل از تبلیغات پیش از نمایش هر ویدیو به مخاطب نشان داده شده و یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مدل‌های تبلیغات در یوتیوب است. این مدل از تبلیغ باید نهایتاً ۳۰ ثانیه باشد و بیننده بتواند این ویدیو را از ثانیه ۱۲ به بعد رد کرده و سراغ ویدیواش برود یا اگر تا آخر دید، گزینه‌ای برای ارتباط با صاحب آن کسب‌وکار داشته باشد، یعنی این ویدیو باید حتماً با اقدام به عمل یا همان Call to action تمام شود تا مخاطب در صورت تمایل بتواند بعد از دیدن ویدیو خرید کرده یا حداقل سری به سایتتان بزند.

تبلیغات Non-skippable in-stream

این مدل تبلیغات پیش از شروع ویدیو موردنظر نمایش داده و شما نمی‌توانید آن را رد یا اصطلاحاً اسکیپ کنید. مدت‌زمان این مدت تبلیغات نباید از ۱۵ ثانیه بیشتر شده و بهتر از حدوداً ۱۰ تا ۱۲ ثانیه باشد.

 YouTube این مدل تبلیغاتش را یا پیش از نمایش ویدیو یا در وسط ویدیو به مخاطب نشان می‌دهد که البته برای بعضی از بینندگان بسیار هم ناخوشایند است، اما در پایین صفحه ثانیه‌شمار دارد و می‌توانید ببینید که چقدر تا پایان ویدیو باقی مانده است. با توجه به اینکه تماشای این ویدیوها برای مخاطب اجباری است، بهتر است که تمام خلاقیتتان را برای جلب‌توجه مخاطب به کار بگیرید تا در همین چند ثانیه کوتاه بتوانید روی او تأثیر گذاشته و تمایلش به خرید و کلیک کردن را ترغیب کنید.

تبلیغات بامپر Bumper ads

تبلیغات بامپر نهایتاً ۶ ثانیه هستند و در ابتدا یا انتهای یک ویدیو نمایش داده می‌شوند. این ویدیوها کوتاه‌ترین مدل تبلیغ در یوتیوب هستند و به‌صورت تبلیغات کلیکی به مخاطب نمایش داده می‌شوند تا او بتواند یکی را انتخاب کند. از طرف دیگر با توجه به زمان کوتاه ۶ ثانیه‌ای بامپرها قابل اسکیپ کردن هم نیستند. بامپرها بیشتر برای جلب‌توجه مخاطب و افزایش ترافیک ورودی به سایت استفاده می‌شوند و معمولاً برای معرفی محصولات جدید یا شروع کمپین پیشنهاد نمی‌شوند.

تبلیغات In-feed

این مدل تبلیغات در صفحه اصلی YouTube هر فرد یا همان صفحه خانه feed نمایش داده می‌شود. در این مدل هم مخاطب حق انتخاب را دارد تا در صورت تمایل روی ویدیو کلیک کرده و برای تماشای آن وقت بگذارد. این مدل از تبلیغات در واقع بخشی از پیشنهادهای یوتیوب به مخاطب یا همان suggestها است که اگر اکانت اختصاصی یوتیوب داشته باشید، به آن دسترسی خواهید داشت.

تبلیغات اورلی-Overlay

آخرین مدل تبلیغ در یوتیوب، اورلی است. اورلی برخلاف مدل‌های قبلی ویدیو نیست، بلکه متن یا تصویری است که روی صفحه دسکتاپ مخاطب و در حین نمایش ویدیو در یوتیوب نشان داده می‌شود. در واقع اورلی را باید نوعی بنر دانست که در پایین صفحه نشان داده شده و به کسب‌‌وکارها کمک می‌کند تا بدون استفاده از تیزر بتوانند مخاطب واقعی‌شان را هدف قرار داده یا اصطلاحاً تارگت کنند.

انواع مدل های تبلیغ در یوتیوب

مزیت‌های یوتیوب مارکتینگ برای کسب و کار

حال که به سوال “نحوه تبلیغ در یوتیوب” پاسخ دادیم، به بررسی مزایای یوتیوب مارکتینگ می‌پردازیم. شما می‌توانید با بهینه‌سازی کیووردها در عناوین و تولید محتوای آموزشی، تفسیر و بررسی محصول، پرسش و پاسخ و ارائه فهرست‌های ویدئویی به مخاطبان جدیدی در YouTube  دست پیدا کنید. برندها نمی‌توانند پیش‌بینی کنند چه کسی و در چه زمانی به ویدئوهایشان دسترسی پیدا می‌کند. اما اگر ویدئو با عنوان و توضیحات درست تهیه شده باشد، می‌توان امیدوار بود تعداد بازدیدهای آن محتوا افزایش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر افزودن واترمارک و لوگوی شرکت به ویدیوها هم کسب و کارها را قادر می‌سازد تا آگاهی از برند خود را بهبود دهند. ویدئوهای YouTube در جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند و فرصت بیشتری برای پیدا کردن مشتریان بالقوه را فراهم می‌کند.

کاربران بعد از مشاهده ویدئوها در یوتیوب ممکن است برای ورود به وب سایت ترغیب شوند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات بدست آورند. اگر ویدئوهای شما با دستورالعمل‌ها و خط مشی‌های یوتیوب مطابقت داشته باشد، در پلتفرم استراک‌گذاری ویدئو باقی می‌مانند.

YouTube یک شرکت بین‌المللی است که به کسب و کار شما کمک می‌کند بدون محدودیت جغرافیایی در سراسر جهان دیده شوید. مزیت اصلی یوتیوب اینست که فرصتی برای تبلیغات موثر شرکت را فراهم می‌کند تا با ایجاد و ارسال محتوا در کانال خود و یا اجرای تبلیغات در سایر کانال‌ها، توجه مخاطبان را جلب کنید.

 تبلیغ در یوتیوب

و در آخر…

برای انتخاب بهترین نوع تبلیغ در یوتیوب و بیشتر دیده شدن کسب و کارتان باید نیازها و کاربران خود را بشناسید. با این کار می‌توانید تصمیم درستی برای انتخاب نوع تبلیغات یوتیوب بگیرید. در مطالب فوق خواندید که هزینه هر تبلیغ متغییر است و این هزینه اکثرا به مخاطب بستگی دارد که آیا تبلیغ را به صورت کامل دیده باشد یا در کمتر از ۳۰ ثانیه آن را رد کند.

بنابراین صرفا چون یک کسب و کاری از تبلیغات قابل رد شدن YouTube استفاده می‌کند، به این معنی نیست که این تبلیغ برای کسب و کار دیگر هم مناسب باشد. باید با شناخت مخاطب و اهداف تجاری تلاش کنید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری را به سمت شما روانه سازد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=10003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.