0

تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار چیست؟ کدام یک تاثیر بیشتری دارد؟

  • کد خبر : 8214
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار چیست؟ کدام یک تاثیر بیشتری دارد؟

  بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز یکی از چالش‌هایی است که افراد، دائم در حال مطرح کردن آن می‌باشند. سئو و گوگل ادز جزو اساسی‌ترین زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشند که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی در ایران و دنیا پیدا کرده‌اند. در این مقاله می‌آموزید که تفاوت سئو و گوگل ادز در […]

 

بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز یکی از چالش‌هایی است که افراد، دائم در حال مطرح کردن آن می‌باشند. سئو و گوگل ادز جزو اساسی‌ترین زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشند که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی در ایران و دنیا پیدا کرده‌اند. در این مقاله می‌آموزید که تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار چیست؟ گوگل ادز بهتر است یا سئو؟ بهتر است تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را بیابید.

گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادوردز (نام قبلی گوگل ادز) یک پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است. تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند تا در صفحات نتایج جست و جو، محصولات گوگل از جمله یوتیوب و جیمیل و… تبلیغات خود را به نمایش بگذارند.

شما به عنوان یک تبلیغ کننده، انتخاب‌های متعددی خواهید داشت. می‌توانید تمرکز خود را روی یک صفحه مهم قرار دهید، یا اینکه در کمپین‌های جداگانه چند صفحه از وب سایت خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید..

تبلیغ در گوگل دقیقا همانند یک مزایده است. به عنوان مثال، شما کلمه “تبلیغ کار در گوگل” را انتخاب می‌کنید. هزینه مورد نظر خود را تعیین کرده و جزئیات دیگر را مشخص می‌کنید. سپس با جستجوی آن کلمه، آگهی به کاربران نمایش داده می‌شود. موضوع جالب این است که هرگاه کاربری روی تبلیغ کلیک کند، هزینه از شما به عنوان تبلیغ دهنده کسر خواهد شد.

همچنین ممکن است در زمان اجرای کمپین با کلمه مورد نظرتان یک رقیب داشته باشید که مبلغ بیشتری برای هر کلیک تعیین کرده باشد. در این شرایط، رقیب شما می‌تواند ترافیک بیشتری دریافت کند. به همین دلیل است که گوگل ادز به عنوان سیستم مزایده شناخته می‌شود.

این پلتفرم می‌تواند به وب سایت‌های تازه تاسیس شده شانس دریافت ترافیک بالا و جذب مشتری بدهد. همچنین برای وب سایت‌های معتبر نیز مناسب است تا بتوانند کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.

 

درباره وست ویژن بیشتر بدانید!

 

بررسی مزایای تبیلغات در گوگل ادز:

از مزایای فراوان گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلمات کلیدی مهم در صفحه اول

تبلیغات در گوگل بر پایه کلمات کلیدی هستند و نیاز دارند تا برای دیده شدن در صفحه اول قرار بگیرند از این رو، کلمات کلیدی مهم در کمترین زمان ممکن قابل رویت خواهد بود. در واقع به کمک این مزیت می‌توان بدون در نظر گرفتن سئو تبلیغات را پیش برد.

نمایش آمار بازدیدکنندگان

آنالیز تعداد افراد بازدیدکننده از سایت از مزایای بالقوه گوگل ادز است. با کمک این قابلیت و دریافت اطلاعات هر مشتری می‌توان نرخ بازدیدکنندگان، تعاملات و در نتیجه ترافیک سایت را افزایش داد.

هدف گذاری براساس علاقه و نیاز مخاطب

یکی از روش‌های اثرگذاری تبلیغات در گوگل شناخت نوع علاقه و نیاز مخاطب است تا بر اساس آن هدف‌گذاری اصولی صورت بگیرد. از رفتار کاربران می‌توان کلمات کلیدی مناسب که بسیار جست و جو شده است را سنجید.

نمایش تبلیغ در زمان مناسب

در گوگل ادز می‌توانید تبلیغات خود را در زمان دلخواه پخش کنید. هر وقت بخواهید تبلیغات را غیرفعال یا فعال کنید و همچنین این امکان وجود دارد که در روزها و ساعت‌های مشخص شده آن‌ها را پخش کنید و در دیگر زمان‌ها قابل پخش نباشد.

در نظر گرفتن بودجه معین

در مورد هزینه‌های تبلیغ می‌توانید بودجه مشخصی را برای آن تعریف کرد و با برنامه‌ریزی هدفمندی بر روی سرمایه خود گام برداشت.

تفاون سئو و گوگل ادز کوکل ادوردز

معایب تبلیغات در گوگل ادز

گرانی خدمات گوگل ادوردز

در اینجا باور کنید که گرانی خدمات گوگل تقصیر شرکت‌های مجری گوگل ادوردز ایرانی نیست. اینکه تبلیغات گوگل ادز گران است دیگر برمی‌گردد به نرخ دلار، چون شرکت‌های ایرانی خدمات را از خود گوگل دریافت می‌کنند و عینا مبلغ دریافتی را با کسری از هزینه (کارمزد مدیریت) به حساب گوگل واریز می‌کنند.

عدم توجه به سئو

تبلیغات گوگل باعث می‌شود که کمتر به سئوی وبسایت توجه کنید. خب این مورد را از یاد نبرید که تبلیغات گوگل در دراز مدت می‌تواند اثر مثبتی روی سئوی وبسایت شما داشته باشد! به هرحال وقتی مخاطب کلید واژه‌ای را جستجو می‌کند و در پی نمایش آگهی شما اولین وب سایتی که مخاطب انتخاب می‌کند وب سایت شماست.

با این حال نباید انتظار داشته باشید که با قطع تبلیغات گوگل ادز بازهم بازخوردی مشابه زمان برگزاری کمپین دریافت کنید. سعی کنید همزمان به سئو وبسایتتان هم توجه ویژه نشان دهید تا تبلیغات‌تان بتواند پس از قطع شدن هم تاثیرگذار باشد.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر روش‌های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و ایمیل مارکتینگ تا زمانی که از آن‌ها به صورت مستمر استفاده می‌کنید ارزشمند هستند و به محض متوقف کردن فعالیت‌های خود با افت شدید یا از دست رفتن آن مجرای بازاریابی مواجه می‌شویم. ولی بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب و کار شما ارزش افزوده‌ای پایدار ایجاد می‌کنند که حتی پس از متوقف کردن فعالیت‌های خود تا مدت‌ها برای شما سودآور خواهند بود.

موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست‌یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت‌ها به یکی از مهم‌ترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

بررسی مزایای سئو

پیاده سازی اصول و قواعد سئو در وب سایت دارای برخی مزایا و معایبی است که به عنوان وب مستر و یا صاحب یک کسب و کار آنلاین باید از آن‌ها مطلع باشید. با آگاهی کامل از مزایا و معایب سئو به راحتی می‌توانید آن را با گوگل ادز مقایسه کرده و یکی از آن‌ها را به عنوان ابزار توسعه کسب و کار خود انتخاب نمایید. با این حال مهم‌ترین مزایای اجرای SEO در وب سایت شامل:

  • پیاده سازی کاملا رایگان قوانین سئو در سایت
  • قرار گرفتن سایت در صفحه نتایج جستجو و نمایش محتواها به کاربران
  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • ایجاد و بهبود آگاهی از برند (Brand Awareness)
  • جلب اعتماد کاربران از طریق نمایش سایت در جستجوی ارگانیک
  • پیشی گرفتن از رقبا و رقابت با آن‌ها
  • امکان بررسی و اندازه گیری میزان موفقیت و کارآمد بودن سئو سایت
  • ایجاد تجربه کاربری بهتر از طریق افزایش سرعت بارگذاری و طراحی واکنشگرا (Responsive) سایت
  • امکان برقراری تعامل (ساخت بک لینک) با وب سایت‌های موفق و پربازدید
  • کمک به توسعه کسب و کارها از طریق بهبود جایگاه در صفحه نتایج جستجو

تفاون سئو و گوگل ادز سئو

بررسی معایب سئو

  • زمان بر بودن حصول نتایج مثبت و اثربخش سئو در سایت (حدود سه الی شش ماه(
  • برای پیاده سازی سئو در سایت به افراد متخصص و سرمایه گذاری بلند مدت نیاز دارید.
  • امکان تغییر رتبه سایت به واسطه تلاش رقبا جهت کسب رتبه مطلوب در نتایج جستجو
  • الزام به آپدیت دائمی سئو به دلیل ایجاد تغییر در الگوریتم‌های گوگل

بنابراین برای درک تفاوت سئو و گوگل ادز باید مزایا و معایب این دو ابزار را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را جهت رشد و گسترش کسب و کار خود در فضای وب به کار بگیرید.

تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار چیست؟ 

با تعاریف بالا، احتمالاً متوجه تفاوت سئو و گوگل ادز شده‌اید. اما بیایید کمی تفکیک شده‌تر به تفاوت این دو شاخه دیجیتال مارکتینگ نگاه کنیم.

تفاوت اول: نوع ترافیک دریافتی

در دنیای دیجیتال مارکتینگ دو نوع ترافیک داریم: ۱-پولی، ۲- رایگان. ترافیک رایگان ترافیک طبیعی یا ارگانیک محسوب می‌شود که ارزشش به مراتب از ترافیک پولی بیشتر است.

اولین تفاوت سئو و گوگل ادز این است که گوگل ادز باعث جذب ترافیک پولی می‌شود و سئو باعث جذب ترافیک ارگانیک. هر چند که ترافیک پولی هم گاهی اوقات مشکل گشاست؛ اما ترافیک ارگانیک ناشی از سئو، دستاورد ارزشمندتری است.

تفاوت دوم: حداقل زمان بازدهی

وقتی استارت سئوی سایتتان را می‌زنید، حداقل ۴ تا ۶ ماه لازم است تا نتایج سئو را به وضوح ببینید. البته طبیعتاً رسیدن به رتبه‌های برتر، زمان بیشتری را می‌طلبد. این در حالی است که با تبلیغات گوگل ادز می‌توانید بسیار سریع‌تر در صفحه اول نشان داده شوید و به هدف کوتاه مدتی که دارید برسید.

وقتی حساب تبلیغاتی گوگل را برای اولین بار فعال می‌کنید، حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا گوگل حسابتان را بررسی و تأیید کرده و تبلیغاتتان را نشان دهد. البته دقت کنید که وقتی برای اولین به سراغ تبلیغات گوگل می‌روید، معمولاً نمی‌توانید کمپین قدرتمندی طراحی کنید. چون داده و تجربه زیادی در این زمینه ندارید. بنابراین شاید نتایج به اندازه‌ای که انتظار دارید قوی نباشند.

به عبارت دیگر، تبلیغات گوگل برای اولین بار معمولاً زمان زیادی می‌برد تا نتیجه بدهد. اما اگر این کار را به یک متخصص بسپارید که می‌داند دقیقاً چه کلمات کلیدی‌ای را بخرد و چه قدر هزینه کند، نتیجه بسیار بهتری را در سریع‌ترین زمان ممکن خواهید گرفت.

تفاوت سوم: مدت زمان باقی ماندن

گوگل ادز یک راهکار موقت برای حضور در صفحه اول گوگل است. بنابراین هزینه‌ای که شما می‌کنید فقط برای همان مدت زمان محدود است. این در حالی است که وقتی سایتتان را سئو می‌کنید، تا زمانی که رقبا جایتان را نگیرند، رتبه خوب خود را خواهید داشت. البته نتایج طلایی سئو زمانی حاصل می‌شوند که پیوسته برای آن تلاش کنید.

تفاوت چهارم: میزان اعتباری که برای سایت به ارمغان می‌آورند

مهم‌ترین تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار که باید به آن‌ توجه کنید، این است که سئو و رتبه بالا، به سایت و برند شما اعتبار می‌دهند. اما این اعتبار را در تبلیغات گوگل ادز نخواهید داشت. چرا؟

بسیاری از کاربران اینترنت این روزها با کلمه «ad» که کنار سایت‌های تبلیغاتی نوشته می‌شود آشنا هستند. یعنی کاربران امروزه می‌دانند این سایت هزینه کرده تا به صورت موقتی در صفحه اول باشد. پس سایت شما را به عنوان یک منبع قوی قبول نمی‌کنند؛ چون می‌دانند که این رتبه را به واسطه پرداخت پول دارید و نه به خاطر سئو و محتوای باکیفیت.

تفاوت پنجم: دامنه دستاوردها

گوگل ادز فقط یک روش تبلیغاتی موقتی است؛ اما سئو روی ساختار و کیفیت خود سایت کار می‌کند. درواقع سئو باعث می‌شود سایتتان به استانداردهای گوگل نزدیک‌تر شود.

نکته جذاب اینجاست که استانداردهای گوگل همگی باب میل کاربران هستند (مثل سریع بودن سایت، انتشار محتواهای قوی، پاسخگو بودن سایت در موبایل و …). پس با سئو کردن سایتتان، تجربه کاربری آن را تا حد چشمگیری ارتقا می‌دهید. درواقع با سئو با یک تیر دو نشان می‌زنید و علاوه بر رسیدن به رتبه‌های برتر، ساختار و کیفیت سایت را هم ارتقا می‌دهید.

تفاون سئو و گوگل ادز

آیا گوگل ادز روی سئو تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم دارد؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد ادز وجود دارد این است که آیا تبلیغات در سئوی سایت هم تاثیرگذار است یا خیر؟ در واقع تبلیغات تأثیر مستقیمی روی سئوسازی ندارد اما می‌تواند به صورت غیرمستقیم به برندینگ کسب و کارتان کمک کند.

 اگر مخاطب، تبلیغات ادز یک کسب و کار را مشاهده کرده و روی آن کلیک کند، بسته به محتوای صفحه و میزان مفید بودن آن برای کاربر، احتمال بازگشت مجدد با ورود مستقیم با سرچ نام سایت وجود دارد. با این کار ورودی ارگانیک سایت نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه لازم است در راه اندازی کمپین‌های تبلیغات آنلاین دقت کنید تا به قدر کافی نیاز کاربر را برطرف کرده و در ذهن او ماندگار شوید.

استفاده از سئو بیشتر توصیه می‌شود یا گوگل ادوردز ؟

در بخش‌های قبلی درباره تفاوت سئو و گوگل ادز به طور کامل صحبت شد. این روش‌ها از موثر‌ترین راه‌های بازاریابی هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. شما باید با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

بر خلاف سئو که پروسه طولانی و زمان بری دارد، تبلیغات در گوگل ادوردز به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. با این حال این جایگاه تا زمانی حفظ می‌شود که پنل خود را به صورت مداوم شارژ کنید، که این امر هزینه زیادی نیاز دارد.

اگر هزینه تبلیغات را نپردازید، جایگاه سایت به سرعت افت می‌کند و این مسئله به کسب و کار شما آسیب می‌زند. با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های بالا، در مدت زمان ۴ تا ۶ ماه در نتایج اول جستجو‌ها قرار بگیرید.

همچنین رعایت تکنیک‌های بهینه سازی سایت موجب ارتقا کیفیت ساختاری، فنی و محتوایی سایت شما نیز می‌شود. بنابراین می‌توانید با تولید محتوا مناسب و سئو علاوه بر کسب جایگاه اول جستجو‌ها، با کاربران خود تعامل بهتری داشته باشید. فیلتر شدن گوگل ادوردز در چند سال اخیر موجب شده است تا بسیاری از افراد سئو را به تبلیغات در گوگل ترجیح دهند.

آیا می‌توان به طور همزمان از ادوردز و سئو استفاده کرد؟

بله، به طور همزمان استفاده از ادوردز و سئو می‌تواند بهبود قابل توجهی در ترافیک و درآمد وب سایت شما ایجاد کند. ادوردز به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت و با بودجه محدود، تبلیغات خود را به نمایش بگذارید و به جذب مشتریان جدید کمک کنید.

همچنین، سئو با بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت شما به شما کمک می‌کند تا در جستجوی ارگانیک گوگل و دیگر موتورهای جستجویی بالا برده شوید و ترافیک آگاهانه و هدفمند به وب سایت خود جذب کنید.

در واقع، استفاده همزمان از این دو راهکار می‌تواند به شما کمک کند تا از هر دو جنبه تبلیغاتی و سئویی بهترین نتایج را کسب کنید و به توسعه کسب و کار خود کمک کنید، اما در صورتی که قصد داشته باشید در کوتاه مدت با فروش بیشتری مواجه شوید، گوگل ادوردز راهکار موثرتری است.

تفاون سئو و گوگل ادز در رتبه گیری

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز در کسب و کار پرداختیم. دریافتید کدام یک تاثیر بیشتری دارد و به شناخت بیشتر و بهتری از این دو رسیدید. سئو و گوگل ادز هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، پس نمی‌توان بین این دو تفاوت زیادی قائل شد. باید بدانید این دو سیستم مکمل هم هستند و می‌توان از آن‌ها برای رسیدن هدفی واحد استفاده کرد. هر دو ابزار‌های پرکاربردی برای بازاریابی دیجیتال هستند و می‌توانند کسب و کار شما را رونق ببخشند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.