1

تفاوت گوگل ادز با سئو؛ کدامیک بهتر است؟

  • کد خبر : 8214
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
تفاوت گوگل ادز با سئو؛ کدامیک بهتر است؟

موضوع جذابی که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت، تفاوت گوگل ادز با سئو می‌باشد. برای موفقیت و پیشرفت در هر کسب و کار آنلاین، مهم‌ترین گام، معرفی وب سایت مربوطه به موتور‌های جستجوگر می‌باشد. مطمئنا کاربرانی که در این مسیر قرار گرفته‌اند اطلاعاتی در زمینه سئو و گوگل ادز دارند و از این موضوع […]

موضوع جذابی که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت، تفاوت گوگل ادز با سئو می‌باشد. برای موفقیت و پیشرفت در هر کسب و کار آنلاین، مهم‌ترین گام، معرفی وب سایت مربوطه به موتور‌های جستجوگر می‌باشد.

مطمئنا کاربرانی که در این مسیر قرار گرفته‌اند اطلاعاتی در زمینه سئو و گوگل ادز دارند و از این موضوع آگاهند که برای افزایش میزان بازدید و قرار گرفتن وب سایت در نتایج ابتدایی گوگل، به دو فرآیند گوگل ادوردز و سئو نیاز خواهند داشت.

اما نکته قابل توجه در شناسایی تفاوت گوگل ادز با سئو این است که کدامیک می‌تواند برای کسب و کار شما مفید و کاربردی واقع شود. شما یا هر کاربر دیگری که مدیریت وب سایتی را بر عهده دارید، ممکن است برای بهینه سازی نیاز باشد از هر دو این کانال‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. در ادامه با این دو ابزار بیشتر آشنا خواهیم شد.

سئو چیست؟

برای شناخت بهتر تفاوت گوگل ادز با سئو باید تعریف هرکدام را بدانیم. سئو به صورت خلاصه به معنای بهینه سازی سایت برای نتایج موتور جستجو است. سئو به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که روی طراحی سایت و محتوا اعمال می‌شود تا آن را جز نتایج اول قرار داده و میزان بازدید سایت را افزایش دهد.

برای اینکه بدانید فرآیند سئو چگونه است ابتدا باید بازار هدف کسب و کار خود را به طور کامل بشناسید. سپس تحقیقاتی را برای یافتن کلمات کلیدی موثر آغاز کنید. البته باید به موارد تکنیکال نظیر سرعت سایت، کدنویسی استاندارد و … توجه داشت که تمامی این موارد در کنار هم منجر به ایجاد یک استراتژی سئو می‌شود.

تفاوت سئو و گوگل ادز

مزایای سئو :

-به عنوان یک استراتژی درازمدت، نتایج پایداری را ایجاد می‌کند و با ایجاد محتوای با کیفیت و بهینه‌سازی مداوم، اعتبار و نمایش و معرفی وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

-با بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت، افزایش نمایش و افزایش رتبه در نتایج جستجوی ارگانیک (طبیعی) را تسهیل می‌کند.

نسبت به تبلیغات پرداخت کلیکی، سئو معمولاً هزینه کمتری دارد و به مراتب مقرون به صرفه‌تر است.

-بهبود محتوا، ساختار و تجربه کاربری وب‌سایت، باعث افزایش اعتبار و اعتماد مخاطبان و موتورهای جستجو می‌شود.

-با بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی مرتبط، سئو باعث جلب ترافیک متنوع و کیفیتی می‌شود که به تبدیلات بهتر منجر می‌شود.

-می توان با استفاده از ابزارهای تحلیل و مانیتورینگ سئو، عملکرد وب‌سایت را مقایسه کرده و بهبودات لازم را اعمال نمود.

-سئو باعث ایجاد لینک‌های طبیعی و هدایت ترافیک طبیعی به وب‌سایت می‌شود که از لحاظ مالی و اعتباری مزایای زیادی دارد.

معایب سئو:

تفاوت گوگل ادز با سئو این است که اثرات سئو ممکن است به مدت طولانی‌تری زمان ببرد و نتایج فوری مشاهده نشوند. در برخی صنایع، رقابت بسیار زیاد است و برای بهبود رتبه در نتایج جستجو نیاز به زحمت بیشتری است.

-الگوریتم‌های جستجوی موتورهای جستجو به طور مداوم تغییر می‌کنند و برای همگام سازی با آن‌ها نیاز به پیشرفت و آگاهی مداوم دارید.

-سئو نیاز به تخصص فنی دارد و برای بهبود عملکرد وب‌سایت بهینه، دانش فنی لازم است.

-برخی بهینه‌سازی‌ها به سطوح پیشرفته نیاز دارند که برخی از کسب‌وکارها به دلیل محدودیت‌های فنی نمی‌توانند به آن‌ها پرداخته و از آن‌ها بهره‌مند شوند.

-تغییرات در الگوریتم‌ها و سیاست‌های موتورهای جستجو ممکن است تاثیرات غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند.

درباره وست ویژن بیشتر بدانید!

تفاوت سئو و گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

برای افرادی که تازه وارد عرصه بازاریابی دیجیتال می‌شوند، اصطلاحاتی مثلPPC، ادوردز، CPC، پیشنهاد قیمت و کمپین مبهم و نامفهوم است. در شناسایی تفاوت گوگل ادوردز با سئو باید خاطر نشان کرد که تبلیغات در گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی است که متعلق به شرکت گوگل می‌باشد. 

آگهی دهنده‌ها می‌توانند از این پلتفرم برای قرار دادن تبلیغاتشان در صفحه نتایج جستجوی گوگل و دیگر محصولات گوگل (یوتیوب، جیمیل و غیره) و نیز در هزاران وبسایت دیگری که به عنوان ناشر در ادوردز فعالیت دارند (Google Adsense) استفاده کنند. شما به عنوان آگهی دهنده می‌توانید انتخاب کنید که وقتی هزینه پرداخت کنید که فردی روی آگهی شما کلیک کند.

مهم‌ترین مزایای گوگل ادز عبارتند از:

  •       قرار دادن کلمات کلیدی مهم در صفحه اول
  •       امکان نمایش آمار بازدیدکنندگان (برای تجزیه و تحلیل نتایج خروجی)
  •       امکان هدف گذاری بر اساس سلیقه و نیاز مخاطب
  •       نمایش تبلیغات در زمان مناسب
  •       شفافیت هزینه کار

اکثر متخصصان دیجیتال مارکتینگ در مقایسه تفاوت گوگل ادز با سئو بر این باورند که تبلیغات در گوگل ادوردز با وجود بازدهی ۷۹ درصدی در تجارت الکترونیک، معایبی نیز دارد که قبل از انتخاب آن باید به آن توجه کنید.

معایب اصلی گوگل ادوردز عبارتند از:

  •       هزینه بالای تبلیغات در این روش (شرکت های خارجی خدمات خود را به دلار ارائه می‌دهند و تبلیغات گوگل ادز نیز از این قاعده مستثنی نیستند)
  •       عدم توجه به سئو

تفاوت سئو و گوگل ادز

مقایسه تفاوت گوگل ادز با سئو

در این بخش به طور مفصل به تفاوت گوگل ادز با سئو در ۷ فاکتور کلیدی می‌پردازیم:

  1.   نوع ترافیک:

ترافیک ارگانیک: ترافیکی است که از طریق جستجوی کاربران در موتورهای جستجو و بدون پرداخت هزینه به دست می‌آید. این ترافیک پایدارتر و باکیفیت‌تر است، زیرا کاربران به دنبال محتوای مرتبط با نیاز خود هستند.

ترافیک پولی: ترافیکی است که از طریق تبلیغات پولی مانند گوگل ادوردز به دست می‌آید. این ترافیک می‌تواند سریع‌تر به دست آید، اما به طور کلی از ترافیک ارگانیک کیفیت پایین‌تری دارد.

  1. هزینه:

سئو: در مقایسه گوگل ادز با سئو باید گفت که سئو در بلندمدت یک روش مقرون به صرفه است، اما در ابتدای کار نیاز به سرمایه‌گذاری برای تولید محتوا و بهینه‌سازی سایت دارد.

گوگل ادوردز: یک روش پولی به ازای هر کلیک (PPC) است. شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کند.

  1. زمان:

سئو: یک روش بلندمدت است و به زمان نیاز دارد تا نتایج آن را مشاهده کنید.

گوگل ادوردز: می‌تواند نتایج سریع‌تری را ارائه دهد.

  1. کنترل:

سئو: کنترل بیشتری بر محتوای نمایش داده شده به کاربران دارید.

گوگل ادوردز: کنترل کمتری بر محتوای نمایش داده شده دارید و باید از قوانین گوگل ادوردز پیروی کنید.

  1. مهارت:

سئو: نیاز به دانش و تخصص بیشتری دارد.

گوگل ادوردز: نیاز به دانش و تخصص کمتری دارد، اما برای بهینه سازی و افزایش ROI نیاز به آموزش و تجربه دارد.

.بیشتر بخوانید:

بهترین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در جهان

تفاوت سئو و گوگل ادز

آیا در مقایسه گوگل ادوردز با سئو، تبلیغات تاثیری بر سئو دارد؟ برعکس آن چطور؟!

خب، سوالی که اکنون پیش می‌آید این است که تکلیف تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل جزو کدام یک از یک فاکتورهای رتبه بندی قرار می‌گیرد؟ آیا لینک‌های تبلیغاتی که در خود وب سایت گوگل نمایش داده می‌شوند (که یقیناً معتبرترین سایت نیز هست) برای سایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می‌شود؟ آیا تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت مستقیم است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه برای مقایسه گوگل ادوردز با سئو این سوالات را جواب دهیم، پاسخ ما یک خیر محکم و قاطع است! لینک‌های گوگل ادز به عنوان بک لینک برای وب سایت شناخته نخواهند شد و ربات‌های گوگل به هیچ عنوان لینک‌های تبلیغاتی (چه در گوگل و چه در وبسایت‌های تبلیغاتی دیگر) را به عنوان بک لینک برای یک وب سایت به حساب نخواهند آورد.

لینک‌های تبلیغاتی که در گوگل نمایش داده می‌شوند لینک‌های Nofollow هستند و علاوه بر آن، چون در فریم‌های تبلیغاتی هستند، به طور کلی از دید ربات‌های خزنده گوگل، مخفی خواهند بود. پس، اگر تا امروز تصور می‌کردید که با نمایش تبلیغات در گوگل می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، باید به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده است.

نکتۀ دیگر در تفاوت گوگل ادوردز با سئو این است که ما اصلاً نمی‌گوییم بعد از کسب رتبۀ طبیعی، تبلیغ را متوقف کنید. بلکه پیشنهادمان این است که همواره تبلیغات گوگل را ادامه دهید. 

فراموش نکنید که ۲ بار دیده شدن خیلی بهتر از ۱ بار دیده شدن است و قطعاً شانس شما را برای افزایش ورودی و مشتری بالا می‌برد. بنابراین، گوگل ادوردز نه تنها برای افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند مناسب است، بلکه برای سایت‌هایی که حتی رتبه‌های بالایی در سئو دارند نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

تفاوت سئو و گوگل ادز

آیا با وجود تفاوت گوگل ادز با سئو باید همزمان از این دو استفاده کرد؟

استفاده همزمان از سئو و گوگل ادز می‌تواند نتیجه‌ی بهتری برای کسب و کار شما داشته باشد، به شرطی که با اصول و روش درست انجام شود. با وجود تفاوت گوگل ادز با سئو، هر دو می‌توانند به افزایش ترافیک وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو کمک کنند. سئو با کمک به رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک، این کار را انجام می‌دهد، در حالی که گوگل ادز با نمایش تبلیغات وب‌سایت شما در بالای نتایج جستجو، این کار را انجام می‌دهد.

هم سئو و هم گوگل ادوردز می‌توانند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کنند. زمانی که افراد وب‌سایت شما را در نتایج جستجو یا تبلیغات گوگل ادز ببینند، بیشتر با برند شما آشنا می‌شوند. هم سئو و هم گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهند که مخاطبان خود را هدف قرار دهید. با سئو، می‌توانید از کلمات کلیدی خاصی در محتوای خود استفاده کنید تا افراد را به وب‌سایت خود جذب کنید که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. با گوگل ادز، می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، علایق و عادات جستجو هدف قرار دهید.

در مقایسه گوگل ادز با سئو، کدامیک بهتر است؟

حالا برمی‌گردیم به سوالی که در ابتدای همین متن مطرح کردیم. اینکه با شناخت تفاوت گوگل ادز با سئو بالاخره برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی کدام بهتر است؟ در این مورد نمی‌توان یک حکم قطعی صادر کرد؛ زیرا متغیرهای بسیار زیادی برای انتخاب بهترین مسیر در این دو راهی تاثیرگذار هستند. اما می‌توانید با استفاده از توصیه‌های زیر، راحت‌تر برای انتخاب SEO یا Google Ads تصمیم بگیرید:

  •       اگر یک جشنواره فصلی دارید که قرار است تنها در مدت محدودی برگزار شود، Google Adwords  برای اطلاع‌رسانی بهترین گزینه است.
  •       اگر می‌خواهید به یک مرجع در زمینه کاری خودتان تبدیل شده و کاربران همیشه برای پیدا کردن جواب سؤال‌های خود به شما مراجعه کنند، سئو سایت بهترین انتخاب خواهد بود.
  •       اگر می‌خواهید تنها برای یک کلمه کلیدی مشخص بالا بیایید، Google Ads به شما کمک خواهد کرد.
  •       اگر می‌خواهید در همه کلمه‌های کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان بالا باشید، به سراغ SEO بروید.

تفاوت سئو و گوگل ادز

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده درباره تفاوت گوگل ادز با سئو، هر دوی این روش‌ها برای رسیدن به سود به ما کمک خواهند کرد؛ ولی در صورتی که قصد دارید همه‌ی رقیبان خود را از میدان به در کنید، هر دو روش را با هم انجام دهید. سایت خود را سئو کنید و عملیات بهینه سازی سایت را برای تمام قسمت‌های سایت انجام دهید سپس کلمات کلیدی خود را با تبلیغات گوگل ادوردز در سطر اول نتایج حفظ کنید. با به کارگیری اصول سئو و قوانین گوگل ادز شما می‌توانید گوی سبقت را از رقیبان خود بربایید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. مقاله بسیار جامع و پر محتوا بود

  2. مطالب مقاله بسیار مفید و جامع بود ممنون از سایت نتور نیوز

  3. مقاله بسیار مفیدی بود!فعالیت در حوزه سئو خیلی جذاب و ابته برای کسب کار ها هم مناسب است.

  4. آیا می‌توان به طور همزمان از ادوردز و سئو استفاده کرد؟

    • استفاده همزمان از این دو راهکار می‌تواند به شما کمک کند تا از هر دو جنبه تبلیغاتی و سئویی بهترین نتایج را کسب کنید و به توسعه کسب و کار خود کمک کنید، اما در صورتی که قصد داشته باشید در کوتاه مدت با فروش بیشتری مواجه شوید، گوگل ادوردز راهکار موثرتری است.

  5. موفقیت در سئو سایت باعث پیشرفت حتمی کسب و کار میشه؟

    • موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست‌یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت‌ها به یکی از مهم‌ترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

  6. برای کارها و محصولاتی ک خارج از کشور منظور و هدف هست
    کدوم بهتره؟!

    • هر دوی این روش‌ها برای رسیدن به سود به ما کمک خواهند کرد؛ ولی در صورتی که قصد دارید همه‌ی رقیبان خود را از میدان به در کنید، هر دو روش را با هم انجام دهید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.