2

ارز دیجیتال کومودو

  • کد خبر : 1419
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
ارز دیجیتال کومودو

ارز دیجیتال کومودو | کومودو (Komodo) یک ارز دیجیتال و شبکه مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن فراهم‌کردن امنیت بیشتر و حریم خصوصی بهتر نسبت به ارزهای دیجیتال نسل اول مانند بیت کوین است. بسترهای نرم‌افزاری کومودو متکی به فناوری‌ای به‌نام اثبات دانایی صفر است. نزدیک به ۱۲ سال از زمانی که ساتوشی ناکاموتو […]

ارز دیجیتال کومودو | کومودو (Komodo) یک ارز دیجیتال و شبکه مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن فراهم‌کردن امنیت بیشتر و حریم خصوصی بهتر نسبت به ارزهای دیجیتال نسل اول مانند بیت کوین است. بسترهای نرم‌افزاری کومودو متکی به فناوری‌ای به‌نام اثبات دانایی صفر است.

نزدیک به ۱۲ سال از زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به دنیا معرفی کرد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون، بازار ارزهای دیجیتال رونق شدیدی داشته است و هر روز شاهد سربرآوردنِ ارز جدیدی هستیم. برخی از این ارزها صرفاً کلون‌های بیت کوین هستند و از آن تقلید می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر، گوشه‌بازارها و کاربردهای خاصی را شناسایی کرده و با توجه به همان کاربردها ایجاد شده‌اند. در این مطلب با کمک مقاله‌ای از کوین‌ساترا (Coin‌Sutra)، اطلاعاتی دقیق دربارهٔ یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال نوپا یعنی ارز دیجیتال کومودو با نشان اختصاری KMD در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کومودو چیست؟

همان طور که گفته شد، کومودو یک ارز دیجیتال با محوریت امنیت و حریم خصوصی است. کو‌مودو را می‌توان به‌نوعی «بخش دوم» انقلاب ارزهای دیجیتال دانست. پلتفرم بلاک چینی کومودو، از ارز دیجیتال متن‌باز کومودو برای انجام تراکنش‌های شفاف، ناشناس، محرمانه و تعویض‌پذیر استفاده می‌کند. این پلتفرم با استفاده از بلاک چین بیت کوین، از طریق پروتکل اثبات کار با تأخیر (dPoW)، امنیت فوق‌العاده‌ای برای انجام تراکنش‌ها ایجاد می‌کند. (درباره این پروتکل در بخش بعد توضیح خواهیم داد.)

ارز دیجیتال کومودو در مدتی کوتاه توانست جای خود را در میان ۵۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار باز کند و در عرضِ شش ماه قیمت آن بیش از ۲,۲۰۰ درصد رشد کرد. البته در حال حاضر با قیمت ۰.۵۶ دلار در رتبه ۱۲۹ بازار قرار دارد.

پلتفرم کومودو از سه طریق به توسعه و شکوفایی فضای ارز دیجیتال کمک خواهد کرد:

  • با ارائه امنیت به بلاک چین‌های شخص ثالث
  • با ارائه ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی به اپلیکیشن‌ها برای تقویت آنها
  • با ارائه ابزارهایی برای دستیابی به ثبات قیمت در سرویس‌های پرداخت همتابه‌همتا.

ارز کومودو ارز رسمی اکوسیستم سوپرنت (SuperNET) هم هست. (درباره سوپرنت هم در بخش بعد توضیح خواهیم داد.)

پلتفرم کومودو چگونه کار می‌کند؟

بسیاری پلتفرم کومودو را ترکیب موفقیت‌آمیز سه الگوریتم می‌دانند: زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت (SuperNET). برای درک هرچه بیشتر موضوع، در ادامه این سه الگوریتم و اهمیت آن در پلتفرم کومودو را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

ارز دیجیتال کومودو

زی کش (Zcash)

زی کش (ZEC) یک ارز دیجیتال است که با پروتکل اثبات دانش صفر (Zero Knowledge Proof) کار می‌کند. به این معنا که تمام اطلاعات شخصی شما _از جمله آدرس خصوصی، مقدار دارایی معامله‌شده و سایر اطلاعات_ برای سایر معامله‌گران ناشناس باقی می‌ماند.

پروتکل اثبات کار با تأخیر (dPoW)

پروتکل اثبات کار با تأخیر توسط تیم کومودو توسعه یافته است. این پروتکل با توجه به محافظت دو لایه‌ای که در سیستم تراکنش‌های آن تعبیه شده، امنیت بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

سوپرنت (SuperNET)

کومودو بخشی از پروژه گسترده‌تری به نام سوپرنت است. در واقع، ارز دیجیتال کومودو، توکن رسمی پروژه سوپرنت است. این پروژه با استفاده از الگوریتم اثبات کار با تأخیر به کاربران اجازه می‌دهد که با در نظر گرفتن امنیت به عنوان یکی از عناصر مهم، تراکنش‌های خود را میان پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز انجام دهند.

چطور ارز کومودو بخریم

خرید کومودو با ارز فیات به‌شکل مستقیم تا حدودی دشوار است. به‌جای آن، می‌توانید ارزهای دیگر از جمله بیت کوین، لایت کوین یا اتر را به‌راحتی با توکن کومودو در شیپ‌شیفت مبادله کنید. روند کار بسیار ساده است.

برای خرید کو‌مودو به دو چیز نیاز دارید:

۱. آدرس کیف پول کو‌مودو برای ذخیره توکن‌های کو‌مود‌و

۲. مقداری بیت کوین یا آلت کوین برای مبادله با کو‌مودو

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال که کومودو را در فهرست‌شان قرار داده‌اند عبارت‌اند از:

  • بایننس: از جفت‌ارزهای کومودو/بیت کوین، کومودو/اتر و کومودو/تتر پشتیبانی می‌کند.
  • بیترکس: از جفت‌ارز کومودو/بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  • آپ‌بیت: از جفت‌ارزهای کومودو/بیت کوین و کومودو/KRW که وون کره جنوبی است پشتیبانی می‌کند.

مزایا و معایب پلتفرم رمزارز کومودو

از جمله مزایای استفاده از پلتفرم کومودو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل ارتباط با پروتکل های زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت، از امنیت بالایی برخوردار است.
  • یک پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکز و متن باز است.
  • در این پلتفرم می توان تراکنش ها را به صورت قابل تعویض، بسیار ایمن و ناشناس انجام داد.
  • این پلتفرم از فناوری پیشرفته تری نسبت به شبکه های بلاکچینی زی کش یا ان ایکس تی (Nxt) برخوردار است.
  • شما می توانید برای حفظ امنیت توکن های کومودو خود از سه کیف پول ایمن استفاده کنید.

آینده کومودو

از نقطه‌نظر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، کومودو از زمان عرضه اولیه‌اش تاکنون، سود قابل‌توجهی به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است. این سود بالا می‌تواند تا زمانی که تیم کومودو به اصلاح و تقویت در زمینه توسعه و بازاریابی این ارز دیجیتال اهتمام می‌ورزد، ادامه یابد.

از این گذشته، پلتفرم کو‌مودو در حال ایجاد ابزارهایی متعدد است که برای صنعت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز سودمند خواهند بود. هرچه ابزارها و امکاناتی مانند dICO، بارتردکس و پیر چین پیشرفته‌تر می‌شوند، کاربران بیشتری آنها را می‌پذیرند و بنابراین اتفاقات خوبی برای جامعه کومودو خواهد افتاد که یکی از آنها افزایش قیمت این ارز است.

وقتی پلتفرم کومودو را با همتایان آن مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که سرعت رشد آن به نسبت بالاتر از سایرین است. در حال حاضر کومو‌دو را نمی‌توان صرفاً یک ارز دیجیتال ناشناس دانست، بلکه باید به‌چشم راه‌حلی عالی برای اقتصاد غیرمتمرکز به آن نگاه کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پلتفرم کومودو و ارز دیجیتال اختصاصی آن، KMD، پرداختیم. طی سال‌های گذشته، کومودو یک فناوری پیشرفته و انقلابی را توسعه داده است. همان‌طور که گفته شد، کومودو ترکیبی از سه پروتکل زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت است و تمام آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند، به آنها ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که این پروژه در آینده بیشتر توسعه یابد و موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1419

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.