2

ارز دیجیتال لینا

  • کد خبر : 1506
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
ارز دیجیتال لینا

ارز دیجیتال لینا | ارز دیجیتال لینا (Lina) یکی از ارزهای دیجیتال است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم و به بررسی آینده ارز دیجیتال لینا (Lina) می پردازیم. درباره لینا Linear  دری نگ و کوین تای ، بنیانگذاران لینا Linear ، این پروژه را با چشم انداز دسترسی فراگیر و دموکراتیک تر به فرصت های سرمایه گذاری ساختند. اعضای تیم ارز دیجیتال […]

ارز دیجیتال لینا | ارز دیجیتال لینا (Lina) یکی از ارزهای دیجیتال است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم و به بررسی آینده ارز دیجیتال لینا (Lina) می پردازیم.

درباره لینا Linear 

دری نگ و کوین تای ، بنیانگذاران لینا Linear ، این پروژه را با چشم انداز دسترسی فراگیر و دموکراتیک تر به فرصت های سرمایه گذاری ساختند.

اعضای تیم ارز دیجیتال لینا Linear
اعضای تیم ارز دیجیتال لینا Linear

دری نگ بنیانگذار و مدیر ارشد فعلی محصولات Liquefy است ، بستری که دسترسی شما به اوراق بهادار توکن را با کاهش موانع ورود امکان پذیر می کند. او همچنین یک مربی بلاکچین در هنگ کنگ است و چندین سال تجربه در صنعت fintech دارد.

کوین تای معاون رئیس Credit Suisse در هنگ کنگ ، یک مدیر برجسته سرمایه جهانی و یک بانک سرمایه گذاری بود. وی از دانشکده بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شد و بیش از یک دهه تجربه در بخش اقتصاد دارد.

زنجیره متقابل در ارز دیجیتال لینا (Lina)

برای این‌که دارایی‌های دیجیتال با یکدیگر هم راستا شوند و زنجیره‌های عمومی بزرگ بتوانند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند، لینا توانسته از زنجیره‌های متقابل برای این امر یاری بجوید. لینا نه تنها با BSC همکاری می‌کند، بلکه سایر زنجیره‌های عمومی Linear، مانند Nervos با لینا همکاری می‌کنند.

یکی از فرآیندهای بسیار پیچیده، ارتباط و فعالیت میان زنجیره‌ای است. پروژه‌های دیگر همه از نظر فعالیت زنجیره‌ها در یک جهت حرکت می‌کنند. اما تیم لینا تصمیم دارد تا با تیم‌های دیگر و البته به صورت ارتباط متقابل زنجیره‌ها همکاری نماید.

ارز دیجیتال لینیر (LINA) چگونه کار می‌کند؟

شبکه لینیر امکان معامله دارایی‌های مصنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند. در این شبکه هر دارایی مصنوعی می‌تواند توسط استوک های پایدار lUSD به عنوان وثیقه گرفته می شود. این وثیقه به عنوان پشتوانه مالی عمل کرده و تضمین می‌کند که حتی در شرایط ناپایدار یا رویدادهایی مثل رکود  این شبکه دچار ورشکستگی نمی‌شود.

در این شبکه کاربران با مشارکت در مجموعه ارز مخصوص شبکه یعنی LINA را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در حال حاضر تنها امکان دریافت IUSD و سهام برای کاربران وجود دارد.

پروتکل مالی لینیر (LINA) چگونه است؟

این پروتکل مالی برای سازگاری بین زنجیره‌ای طراحی شده است. بنیانگذار لینیر می‌گوید: ” اگرچه پروتکل DeFi در اتریوم ساخته شده است. اما همچنان توانایی مطابقت با سایر بلاکچین‌ها را دارد. گروه توسعه دهنده لینیر از شروع همکاری این شبکه با دو بلاکچین دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داده است، این به معنای پیشرفت لینیر در دنیای رمز ارزها است، آنها معتقدند که این همکاری باعث می‌شود تا مشتری در شبکه بایننس مورد پشتیبانی قرار گیرد. این گروه مدعی است که که پروتکل تازه توسعه یافته آن نه تنها ارزان‌تر است بلکه به سرعت در دسترس است.

ویژگی برجسته ارز دیجیتال لینیر (LINA)

مهمترین ویژگی که برای لینیر می‌توان تعریف کرد قابلیت بالای همکاری در آن است، تیم لینیر با ساخت زنجیره‌های سازگار با ETH و EVM مانند Binance Smart Chain) BSC) کار خود را آغاز کرده است. طبق نقشه راه به زودی این شبکه به زنجیره های سازگار با غیر ETH گسترش می‌یابد. این زنجیره‌های جایگزین می‌توانند سرعت بالاتر، هزینه معامله کمتر و قابلیت دسترسی بیشتر را ارائه دهند.

بلاکچین ارز دیجیتال لینیر (LINA)

در واقع پروژه Blockchain Linear Finance با راه‌اندازی شبکه اصلی مبادله خود، مرحله نهایی عرضه محصولات خود را به پایان رسانده است. این پلتفرم با قابلیت استفاده بر روی زنجیره هوشمند Binance ساخته شده است و با پروتکل Band و راه حل اوراکل به شکل یکپارچه ارائه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد که انواع دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت و معامله کنند.

LINA ساخت یک اکوسیستم غیرمتمرکز

مجموعه های غیر متمرکز (dApps) که در ماه‌های اخیر توسط لینیر منتشر شده است به کاربر این امکان را می‌دهد تا توکن‌های LINA را  خریداری و سرمایه‌گذاری کنند. نشانه های LINA همچنین از طریق Linear DAO حقوق حاکمیت کاربر نسبت به پروتکل را تعریف می‌کنند. باید اضافه کرد که LinearSwap یک سازوکار مبادله ای متقابل از نوع زنجیره ای سفارشی است که می‌تواند برای تبدیل نشانه های Linear به سایر دارایی‌های رمزنگاری ERC20 مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های لینا Linear 

ارز های دیجیتال ترکیبی

این پروژه نوید نقدینگی بی حد و حصر و عدم افت را می دهد. در اینجا برخی از ویژگی های مثبتی  که کاربران می توانند با استفاده از لینا به دست آورند را آورده ایم.

1-کاربری آسان و راحت : لینا نوید معاملات سریع با کارمزد معاملاتی پایین را می دهد. هر نوع کاربر می تواند از این پلتفرم لذت ببرد ، خواه یک شرکت سازنده بازار ، بورس یا معامله گر باشد.

2-شفافیت: برای جلوگیری از پیش دستی در  هر معامله ای که در بازار انجام می شود ،همه چیز برای همه کاربران شفاف است. این امر خطرات سیستماتیک هر معامله گر  در شبکه را کاهش می دهد

3-مبتنی بر اتریوم: از آنجا که  شبکه اتریوم  با سازگاری میان زنجیره ای ساخته شده است ، می تواند در کنار سایر پروژه های دیفای نیز کار کند.

4-آپشن های  متناسب کاربر: آپشن های  مختلفی برای استفاده کاربران ایجاد شده  که کاربران می توانند آزادانه از بین آنها انتخاب کنند ، مانند سایر توکن ها ، کالاها یا شاخص های بازار.

کل پلتفرم لینا Linear بر روی دو بلاکچین مختلف ساخته شده است اما به لطف سازگاری میان زنجیره ای ، آنها مکمل یکدیگر هستند.

کاربران ، فقط باید کیف پول مبتنی بر اتریوم و کیف پول سازگار با EVM را باز کنند.

لینا Linear به طور خودکار این دو را از طریق قراردادهای هوشمند بهم پیوند می دهد.

نگاهی به نواقص ارز دیجیتال لینیر (LINA)

باید اعتراف کرد که رمز ارز لینیر خیلی کامل نیست اما توسعه دهندگان لینیر امیدوارند که بتوانند نقایص طراحی را که در پروژه Synthetix متوجه آن شده‌اند خیلی زود بهبود بخشند. آنها می‌گویند که نواقصی را در زمینه های سرعت بروزرسانی قیمت اوراکل، نسبت تعهد، توکنومیک، هزینه های معامله، پاداش، سرعت و قابلیت دسترسی چند زنجیره‌ای مشاهده شده است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

باید توجه داشته که لینیر فایننس (Linear Finance) درعرصه دیفای یک تازه وارد محسوب می‌شود و پس از انتشار ابتدایی به‌عنوان توکن ERC-20، اخیرا روی اسمارت چین بایننس مشغول به فعالیت شده است. این پروتکل قابلیت قفل کردن توکن‌ها را برای ضرب توکن‌های دارایی سینتتیک در لینیر که به “لیکوئید” معروف هستند، فراهم کرده است. به علاوه در لینیر کاربران این امکان را دارند که با استفاده از کارمزدهای پویا و معامله آنها در بستر امور مالی غیرمتمرکز، به دارایی‌های سنتی مثل ارزهای خارجی و کالاها دسترسی داشته باشند.

در واقع روش میان‌زنجیره‌ای لینیر به کاربران این فرصت را می بخشد که از کارمزدهای کمتری در معماملات بخوردار باشند، ضمن این که راهکار اوراکل داخلی این شبکه به مقابله با مشکل فرانت‌رانینگ که در حال حاضر در پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم مشاهده می‌شود، کمک می‌کند.

آینده ارز دیجیتال لینیر (LINA)

معرفی و توسعه قابلیت‌های حاکمیتی و ایجاد امکان رای گیری برای کاربران  از جمله چشم اندازهایی است که این شبکه برای آینده در نظر گرفته است. رای گیری در این شبکه شامل تصمیم‌گیری درباره مقدار کارمزد تراکنش‌ها و میزان بودجه اختصاص‌یافته برای صندوق بیمه نیز خواهد شد. بنابراین کاربران این شبکه می توانند با مشارکت در این رای گیری‌ها به عنوان پاداش توکن دریافت کنند.

مهاجرت لینیر به اسمارت چین بایننس یک نقطه عطف برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود، بعد از عرضه اولین توکن لینا در سال 2020 خیلی زود شاهد افت قیمت آن بودیم، اما با پیوستن آن به بایننس و اعلان چندین شراکت و فهرست‌شدن در صرافی‌ها، با رشد شگرف 3300 درصدی روبه رو شد. لینیر که در ابتدا یک پروژه مبتنی بر ERC-20 بود، در اواسط ژانویه قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی خود در ژانویه 2021، به زنجیره هوشمند Binance منتقل شد.

آینده ارز دیجیتال لینیر (LINA)

به محض راه اندازی LINA تیم توسعه دهنده آن از Linear Exchange رونمایی کرد تا خود را به عنوان یک پروتکل مالی غیرمتمرکز فراگیر معرفی کند. خیلی زود این شبکه توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و میزان دارایی‌های خود را به شدت افزایش دهد، با یک نگاه کوتاه به توییت‌های این پروتکل می‌توان لیستی بلند از شرکای تجاری و برنامه برای ادغام شدن در صرافی‌ها را مشاهده کرد که همگی باعث افزایش قیمت و حجم مبادلات این توکن شده‌اند. در حال حاضر پلتفرم LINA با (BAND) ادغام شده که به بهبود ترید با دارایی‌های سینتتیک کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1506

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.