3

پروژه بلاک توپیا

  • کد خبر : 1766
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۴۰
پروژه بلاک توپیا
بلاک توپیا یکی از مهمترین پروژه های فعلی دنیای متاورس است. بعد از خبر همکاری پلتفرم الروند با Bloktopia و حضور برندهایی مثل بایننس و کوکوین، توجهات زیادی به این پروژه جلب شده است. از طرفی تنوع بالای امکانات و کارکردهای این پروژه، بلاک توپیا را به یک متاورس همه‌کاره تبدیل می‌کند. بنابراین اگر قصد مشارکت یا سرمایه گذاری در متاورس را دارید، پروژه بلاک توپیا و ارز دیجیتال BLOK یکی از بهترین انتخاب های فعلی است.

پروژه بلاک توپیا | پروژه بازی متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) که در 2021 تقاضا برای خرید توکن آن یعنی ارز BLOK جهش یافت و قیمت آن رشد زیادی کرد را معرفی می‌کنیم.

بعد از تصمیم فیسبوک برای تغییر نام برند خودش به متا (Meta)، پروژه های متاورس به یکی از موضوعات داغ فناوری تبدیل شدند. به گفته فیسبوک فناوری‌های جدید از جمله Metaverse، روش‌های ارتباطی بهتری را برای مردم فراهم می‌کنند و ما در حال ورود به عصر جدیدی از اینترنت هستیم. از دیگر اخبار مهم این حوزه، امضای یک همکاری مهم میان پلتفرم بلاک چین الروند (Elrond) و پروژه متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) بود. این خبر الروند را به یکی از جدیدترین کمپانی‌های Blockchain فعال در حوزه متاورس تبدیل کرد و اهمیت پروژه بلاک توپیا را نیز افزایش داد.

تجربه نشان داده همکاری‌های میان رشته‌ای در حوزه فناوری همواره با استقبال و نتایج درخشانی همراه بوده است. قبلاً شاهد نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها در همکاری بین شرکت‎‌های بلاک چین و اینترنت اشیا بوده‌ایم. حالا انتظار می‌رود همکاری پلتفرم الروند و بلاک توپیا نیز همان موفقیت را در پی داشته باشد. به همین خاطر، در این مطلب سراغ پروژه Bloktopia رفتیم که یکی از خوش‌آتیه‎‌ترین پروژه های متاورس محسوب می‌شود. این پروژه خیلی زود توانست توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به خود جلب کند چون به نسبت بسیاری از پروژه‌های مشابه، امکانات و ویژگی‌های متنوع‌تری دارد. برای معرفی و بررسی بیشتر پروژه بلاک توپیا و ارز دیجیتال BLOK  همراه نتورک نیوز باشید.

متاورس چیست؟

بحران کووید – 19 وضعیت اضطراری ایجاد کرد که مستلزم تسریع ایجاد مدل‌های ارتباطی جدید بود. متاورس یکی از این مدل‌هاست که کارکردهایش فقط در این مورد خلاصه نمی‌شود. اما متاورس چیست؟ Metaverse در واقع یک دنیای مجازی جدید است که در آن افراد می‌توانند بدون اینکه کنار هم باشند، تجربیات مختلفی را با هم به اشتراک بگذارند. به کمک پروژه‌های متاورس می‌توانیم کارهایی را با هم انجام بدهیم که در دنیای واقعی ممکن نیستند و مهمتر از همه اینکه، متاورس یکی از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر آینده ماست.

پروژه بلاک توپیا

متاورس معمولاً در محیط‌های شهری با فناوری‌های پیشرفته به تصویر درمی‌آید و از تلاقی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ساخته می‌شود. این دنیای دیجیتال با پشتیبانی از ارتباطات اجتماعی، سرگرمی، بازی، فیتنس، اشتغال، آموزش و تجارت یک اینترنت واقعی می‌سازد که هرکسی می‌تواند در آن مشارکت و تعامل داشته باشد. طبق پیش بینی شرکت تحقیقاتی بین‌المللی Strategy Analytics، ارزش بازار جهانی متاورس تا سال 2025 به 280 میلیارد دلار می‌رسد.

همین ویژگی‌ها باعث شده بسیاری از افراد و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به جای تماشای منفعلانه، مشارکت و سرمایه گذاری روی پروژه های متاورس را انتخاب کرده‌اند. پروژه متاورس بلاک توپیا و ارز BLOK یکی از این پروژه های مهم است که تنوع بالای خدماتش، امکان مشارکت طیف وسیعی از علاقه‌مندان Metaverse را فراهم می‎‌کند.

پروژه متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) چیست؟

بلاک توپیا یک آسمان خراش واقعیت مجازی متشکل از 21 طبقه است که هر کدام نمادی از یک میلیون بیت کوین هستند (در مجموع 21 میلیون Bitcoin). پروژه Bloktopia تجربه واقعیت مجازی بی‌نظیری ارائه می‌کند که می‌خواهد یک مرکز سرگرمی برای تمام کاربران کریپتوکارنسی در هر سطحی باشد.

این برج فناوری پیشرفته با اقتصاد مبتنی بر NFT، این فرصت را به کارآفرینان می‌دهد که زمین داشته باشند و آن را به املاک و مستغلات مجازی تبدیل کنند و از طریق تبلیغات و رویدادها هم فرصت‌های کسب درآمد را در اختیار کاربران می‎‌گذارد.

در پروژه متاورس بلاک توپیا ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد یک مرکز غیر متمرکز برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، گیمرها و توسعه‌دهندگان آینده با هم ترکیب شده‌اند.

پروژه Bloktopia روی شبکه پالیگان (Polygon) قرار دارد و توسط بنیان‎‌گذاران واقعیت مجازی پلی استیشن سونی و با استفاده از موتور بازی کراس پلتفرم یونیتی (Unity) طراحی شده است. متاورس بلاک توپیا این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که در سطح ساده یا پیشرفته آموزش ببینند، درآمد کسب کنند، با دوستان‌شان بازی کنند، شبکه ارتباطی بسازند و بسیاری موارد دیگر.

پروژه بلاک توپیا

در واقع آسمان خراش بلاک توپیا یک مرکز خرید با انواع مختلفی از فروشگاه‌ها و کسب و کارهاست که پروژه‌ها، صرافی‌ها، رهبران صاحب نظر (KOL) یا برندهای رمز ارز می‌توانند در آن محتواها یا پیام‌های مهم ارائه کنند. البته برای فعالیت در این متاورس حتما باید از توکن بومی پروژه یعنی ارز دیجیتال BLOK استفاده کرد.

بلاک چین الروند به عنوان یکی از مهمترین مستأجرهای Bloktopia، در این آسمان خراش حضور دارد. دفاتر مجازی الروند در طبقه اول خواهد بود که موقعیتی عالی در این پروژه متاورس محسوب می‌شود چون تمام کاربران به صورت پیش فرض مسیرشان را از آنجا آغاز خواهند کرد. الروند حداکثر یک سالن سفارشی خواهد داشت و محتوایی نظیر عملکردهای اکوسیستم کریپتو یا مستندات در مکانی مجازی ارائه می‎‌شوند.

البته‌ همکاری‌های الروند و پروژه متاورس بلاک توپیا به این مستغلات مجازی محدود نمی‎‌شود. دنیل سرب (Daniel Serb) یکی از مدیران توسعه کسب و کار الروند اخیراً اعلام کرده:

«ما همچنان در حال بررسی سایر ادغام‌های فنی با Bloktopia هستیم. از جمله اینکه می‌خواهیم بخشی از عرضه ارز دیجیتال BLOK را با توکن های ESDT انجام دهیم تا کاربران الروند دسترسی راحت‌‎تری به واقعیت مجازی متاورس داشته باشند و توکن غیر قابل تعویض بلاک توپیا را به بازارهای NFT بلاک چین الروند اضافه کنیم.»

مشارکت‌کنندگان Bloktopia، صاحبات ارز دیجیتال BLOK و اعضای متاورس بلاک توپیا هستند. در این پروژه، کاربران برای اولین بار به اطلاعات کریپتو و محتوای سرگرم‎‌کننده در یک جا دسترسی خواهند داشت.

شرکت‌کنندگان در متاورس بلاک توپیا از طریق خرید املاک مجازی، تبلیغات و موارد دیگر قادر به یادگیری، بازی و کسب درآمد خواهند بود. این پروژه با استفاده از موتور 3D Creation Engine که پیشرفته‎‌ترین موتور بازی ویدیویی بلادرنگ دنیاست، این فناوری را برای ایجاد تصاویر گرافیکی و رابط کاربری خارق‌العاده به کار خواهد برد. فضای متاورسی که توسط بلاک توپیا خلق می‌شود شامل امکاناتی است که دارندگان ارز دیجیتال BLOK می‌توانند آنها را بخرند و اداره کنند.

اجزای اصلی پروژه متاورس بلاک توپیا

همانطور که گفتیم ساختار پروژه متاورس Bloktopia یک آسمان خراش ۲۱ طبقه است. اما برای اینکه درک بهتری از طرز کار پروژه بلاک توپیا و کارکردهایش داشته باشید، باید چهار ستون اصلی این پروژه را بشناسید. این پروژه خودش را با چهار ستون یادگیری، درآمدزایی، بازی و ابداع معرفی می‌کند. در این بخش هرکدام از این چهار ستون را بیشتر معرفی می‌کنیم تا بدانید ورود به جهان دیجیتال بلاک توپیا چه تجربیاتی را برایتان رقم می‌زند.

پروژه بلاک توپیا
  • یادگیری (Learn): بلاک توپیا مرکزی خواهد بود که کاربران می‌توانند در آن درباره دنیای رمز ارزها بیشتر یاد بگیرند و چالش‌های زیادی را در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال کشف کنند.
  • درآمدزایی (Earn): کاربران Bloktopia می‌توانند با خریدن املاک و سپس فروش یا اجاره آنها و حتی سفته بازی (Speculating) درباره قیمت آنها در آینده به درآمد برسند. علاوه بر این می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند، ارز دیجیتال BLOK را استیک کنند یا از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند.
  • بازی (Game):کاربران می‌توانند در متاورس بلاک توپیا از طریق دنیای واقعیت مجازی تعاملی با دوستان‌شان بازی و رقابت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
  • ابداع یا خلق کردن (Create): به لطف یک ابزار طراحی و ساخت ساده، کاربران می‌توانند به کمک خلاقیت‌شان چشم‌اندازها و آثار هنری خلق کنند و حتی برای دریافت جایزه در رویدادهای این پروژه متاورس شرکت کنند.

ارز دیجیتال BLOK چیست و چه جایگاهی در متاورس بلاک توپیا دارد؟

توکن BLOK رمز ارز بومی پلتفرم متاورس بلاک توپیا است. در واقع این پول نقدی است که برای فعالیت یا سرمایه گذاری در پروژه متاورس بلاک توپیا به آن نیاز دارید. اگر قصد سرمایه گذاری روی متاورس Bloktopia را دارید، باید با ارز دیجیتال BLOK و طرز کارش هم آشنا باشید.

دارندگان توکن BLOK از این رمز ارز برای خرید NFT هایی استفاده می‌کنند که نشان مالکیت REBLOK و ADBLOK هستند.

خرید املاک و مستغلات در بلاک توپیا تحت عنوان REBLOK شناخته می‌شود و می‌تواند به شکل مالکیت انحصاری به وسیله یک NFT یا مالکیت مشترک به وسیله چند NFT ارائه شود. صاحبان این املاک مجازی می‌توانند REBLOK خودشان را برای رویدادها به صورت بلندمدت اجاره دهند (مثل املاک واقعی). بهترین موقعیت‌های مکانی در پروژه متاورس بلاک توپیا طبقات اول، ششم و بیست و یکم هستند. پورتال فروش زمین Bloktopia هنوز در دسترس نیست ولی به زودی راه‌اندازی خواهد شد. برخی از مهمترین بازیگران صنعت بلاک چین و کریپتوکارنسی از جمله بایننس (Binance)، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و کوکوین (Kucoin) هم اخیراً دفاتر مجازی خودشان را در موقعیت اولیه آسمان خراش بلاک توپیا ساخته‌اند.

ADBLOK منبع درآمد حاصل از تبلیغات در بلاک توپیا است. ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکای تجاری پروژه متاورس بلاک توپیا از طریق مدت حضور در پروژه و نرخ بازدید، آینده روشنی را برای تبلیغ‌کنندگان رقم می‌زند. بخشی از کارمزد این تبلیغات نیز بین دارندگان توکن BLOK توزیع می‌شود.

خرید و فروش رمز ارز BLOK

در حال حاضر امکان خرید توکن BLOK با ریال یا سایر ارزهای فیات وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید و فروش رمز ارز BLOK را دارید، ابتدا باید ارزهایی مثل ETH، USDC، BNB، USDT و سایر ارزهای رایج را بخرید. سپس‌ از طریق صرافی‌های بین‌المللی که از توکن BLOK پشتیبانی‌ می‌کنند، اقدام کرده و ارز دیجیتال خودتان را با توکن پروژه متاورس بلاک توپیا مبادله کنید.

در حال حاضر صرافی‌های OKEx، KuCoin، Gate.io، ZT و Bitrue از رمز ارز BLOK پشتیبانی می‌کنند. همچنین با استفاده از صرافی‌های ایرانی بیت 24 و اکسچینو می‌توان به راحتی از طریق درگاه‌های شتاب، رمز ارز‌های مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال BLOK مانند اتریوم و تتر را تهیه کرد.

جمع‌بندی

بلاک توپیا یکی از مهمترین پروژه های فعلی دنیای متاورس است. بعد از خبر همکاری پلتفرم الروند با Bloktopia و حضور برندهایی مثل بایننس و کوکوین، توجهات زیادی به این پروژه جلب شده است. از طرفی تنوع بالای امکانات و کارکردهای این پروژه، بلاک توپیا را به یک متاورس همه‌کاره تبدیل می‌کند. بنابراین اگر قصد مشارکت یا سرمایه گذاری در متاورس را دارید، پروژه بلاک توپیا و ارز دیجیتال BLOK یکی از بهترین انتخاب های فعلی است.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.