تبلیغات بنری یک روش از تبلیغات دیجیتال است که در آن از بنرها برای جذب توجه مخاطبین و تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده میشود. بنرها تصاویر گرافیکی یا تصاویر متحرک هستند که معمولاً در وبسایتها، اپلیکیشنها و صفحات آنلاین به نمایش در میآیند. این تبلیغات معمولاً به صورت هدفمند نمایش داده میشوند تا به مخاطبان مشخصی که به محصول یا خدمات مشابه علاقهمند هستند، نمایش داده شوند.
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری که با نام تبلیغات نمایشی و یا تصویری نیز شناخته میشوند به تبلیغاتی گفته میشوند که یک تصویر به وبسایت تبلیغ دهنده لینک شده و بدین صورت در یک وب سایت در معرض دید عموم قرار میگیرند. تصاویر مربعی، مستطیلی عرضی و یا عمودی که در بالا، پایین، میانه مطالب و در سایدبار صفحات رسانهها قرار میگیرند. این تصاویر میتوانند تنها یک عکس ثابت و یا یک انیمیشن متحرک (گیف) باشند تا بتوانند چشمان مخاطب را به خودشان جذب کنند.
این گونه از تبلیغات مانند روشهای سنتی بوده اما از نظر پرداختی مقداری متفاوت هست و روشهای متنوعی برای پرداخت هزینهها وجود دارد. سه روش اصلی برای پرداخت را در زیر به اختصار مشاهده میکنید.
هزینه به ازای هر ایمپرشن (Cost-per-impression): به ازای هر باری که تصویر شما به کاربر نمایش داده شود هزینهای پرداخت خواهید کرد.
هزینه به ازای کلیک (Cost-per-click): هر زمان کلیکی بر روی بنر شما صورت گرفت هزینهای پرداخت خواهید کرد.
هزینه به ازای هر تبدیل (Cost-per-conversion): تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که پس از کلیک بر روی بنر و روانه شدن کاربر به لندینگ، عمل مورد نظر مانند دانلود یک بروشور و یا پر کردن یک فرم انجام شود.
درباره وست ویژن بیشتر بخوانید!
بررسی اهمیت و تأثیر تبلیغات بنری در بهبود کسب و کار
فرض کنید که صاحب کسب و کاری هستید که خدمات با کیفیت و محصولات بسیار خوبی برای عرضه با بازار دارید، اما هیچ کس محصولات و خدمات شما را نمیشناسد. چگونه در چنینی شرایطی میتوانید در بازار فعالیت کنید؟ بازاریابی روشها و ابزارهای گوناگونی دارد که بدون شک تبلیغات یکی از بهترین آنها است. اهمیت تبلیغات به حدی است که در بسیاری از موارد شرکتهای بزرگ تا بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را صرف هزینههای تبلیغاتی میکند.
آمارهای نشان میدهد که مجموع هزینه تبلیغاتی شرکتها و کسب و کارها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. در این میان هزینههای تبلیغات دیجیتالی به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغاتی در سالهای اخیر از مرز ۳۲۵ میلیارد دلار نیز عبور کردهاند. در چنین بازاری اگر شما دست به تبلیغات نزنید، علاوه بر این که فرصت دیده شدن نخواهید یافت، از رقبای خود نیز عقب خواهید افتاد.
آیا تبلیغات بنری برای مشاغل کوچک مناسب است ؟
متفاوت بودن خدمات تبلیغات بنری ثابت و متحرک موجب شده که بسیاری از مشاغل کوچک از این خدمات استفاده کنند. در واقع متفاوت بودن هر یک از بنرهای تبلیغاتی به عنوان مزیت آنها شناخته میشود. برخی از مشاغلی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز می کنند به دنبال بهترین روش برای تبلیغات هستند. مشاغل اینترنتی میتوانند از رپورتاژ، بنر تبلیغاتی و دیگر روشها برای فروش بیشتر استفاده نمایند. اگر نمیخواهید هزینه زیادی برای تبلیغات کسب و کار خود پرداخت کنید باید بگوییم که تبلیغات بنری به عنوان بهترین روش شناخته میشود.
تبلیغات بنری در دسته بندی های متفاوتی تولید میگردد. بنر تبلیغاتی برای مشاغل کوچک به صورت مربعی و مستطیلی میباشد. شما میتوانید تصاویری که ثابت و متحرک میباشند را روی این بنر ثبت کنید. هر یک از تصاویر را از نظر مطابقت با کسب و کارتان مورد بررسی قرار داده و سپس آنها را سفارش دهید. توجه داشته باشید که برای راه اندازی کسب و کار کوچک اگر از بهترین روش تبلیغاتی استفاده نکنید نمیتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید. بنابراین برای افزایش فروش محصولات بهتر است که نمونه کار طراحی بنر تبلیغاتی را مشاهده کنید و سپس سفارشتان را ثبت نمایید.
مزایای استفاده از تبلیغات بنری چیست؟
۱. قیمت مقرون به صرفه تبلیغات بنری
برخلاف سایر روشهای تبلیغاتی، طراحی و به اشتراکگذاری بنرها ارزانتر است. در حال حاضر، پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال ایرانی، از جمله یکتانت، سنجاق، صبا ویژن ، مدیا اد و… برای انجام تبلیغات، در دسترس است. این پلتفرمها با نمایش بنرهای شما در جایگاههای تبلیغاتی سایتهای همکار خود، سبب دیدهشدن تبلیغات شما توسط گروه بزرگی از مخاطبان آن سایتها میشوند.
۲. ایجاد آگاهی از برند
حضور بنر شما در چندین وبسایت بزرگ و پربازدیدکننده، باعث تقویت آشنایی مخاطبان با برند شما میشود. این کار سبب میشود تا نام تجاری شما برای کسانی که هرگز نام آن را نشنیدهاند، تداعی گردد و بازدیدکنندگان را با محصولات و یا خدمات شما آشنا کند.
۳. امکان هدف گیری مخاطبان خاص
یکی از بهترین ویژگیهای تبلیغات بنری، امکان مشخص کردن مخاطبان هدف است. مخاطبانی که شما تمایل دارید تا تبلیغ خدمات و یا محصولات کسبوکار شما را ببینند. قطعا همه بازدیدکنندگان یک سایت، مخاطبان مدنظر شما نیستند. به منظور بهینهکردن تبلیغات خود و صرفهجویی در میزان خرجکرد بودجه کمپین تبلیغاتی، باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید و با انجام تبلیغات استاندارد و استراتژیک، آنها را به مشتریان بالفعل، تبدیل نمایید. بهتر است شخصیت خریدار داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی بنرها کلیک کرده و در انتها به صفحه فرود شما هدایت میشوند.
۴. سنجش میزان اثربخشی با تبلیغات بنری
بازاریابی، عملی نتیجهمحور است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان کارآیی کمپینهای خود را بسنجید. کمپینهای بنری به شما امکان میدهند تا تعداد کلیکهای روی هر بنر تبلیغاتی خود را اندازه بگیرید و نیز با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Tag Manager و… میزان تاثیرگذاری تبلیغات بنری خود را بررسی و میزان محقق شدن اهداف تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل نمایید و بر طبق نتایج بهدست آمده، راهکار خود را تغییر دهید.
نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی
برای شروع ایجاد تبلیغات بنری، برندها باید چند اصل و گام کلیدی را در نظر بگیرند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.
تشریح اهداف و مقاصد برند: برندها باید به طور انتقادی در مورد اینکه موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی بنری چگونه به نظر میرسد و اقدام مورد نظر بینندگان پس از دیدن تبلیغات بنری باید فکر کنند.
توافق بر سر بودجه قبل از راه اندازی یک بنر تبلیغاتی، مهم است که بدانید یک برند چقدر مایل به سرمایه گذاری است تا بدانید چقدر هزینه تبلیغات میتواند بر خلاف تبلیغات باشد.
شناسایی مخاطب مناسب آگهی مورد نظر برای دستیابی به چه کسانی است؟ اطمینان از اینکه برند مخاطب مناسبی را برای تبلیغات بنری در ذهن دارد، بر موفقیت کلی تبلیغ تأثیر میگذارد.
CTA مناسب ایجاد کنید: برندها از بینندگان میخواهند چه کاری انجام دهند؟ این میتواند از کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند یا کلیک بر روی تبلیغ برای اشتراک در خبرنامه آنها در وب سایت آنها باشد.
آگهی خلاقانه چگونه خواهد بود؟ این باید با اهداف تجاری و جهت خلاقانه برند مشخص شود. خلاقان تبلیغات بنری باید لوگوهای برندسازی، تصاویر با کیفیت بالا، متن خوانا و برندسازی کلی شرکت را در نظر بگیرند.
این عوامل برای یک برند مهم هستند تا زمینه موفقیت را ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که بصری خلاقانه بنر با هدف تجاری همسو میشود.
انواع تبلیغات بنری
تبلیغات بنری را میتوان به چند دسته مهم و کارآمد، تقسیم کرد، و در ادامه به توضیح درباره هرکدام از آنها پرداخته میشود که عبارت است از:
۱: تبلیغات ثابت
۲: تبلیغات به شکل بنرهای پویا و یا به عبارتی دیگر تبلیغات متحرک
۳: تبلیغات تعاملی
۴: تبلیغات (بنرهای تبلیغاتی) بزرگ شونده
۵ :تبلیغات بنری به فرم و شکل POP-UP
نتیجه گیری
تبلیغات در جای جای زندگی ما نقش پررنگی دارند. وقتی که تلویزیون را روشن میکنید یا وقتی مرورگر خود را برای جستجوی عبارت سادهای باز میکنید. حتی وقتی در خیابان برای آرامش خود قدم میزنید نیز ممکن است حجم تبلیغات برخوردی شما را متعجب کند. ممکن است تبلیغات آزاردهنده باشند، امّا به راستی جهان بدون وجود آنها چگونه خواهد بود؟
اینکه شما وقتی به سوپرمارکت میروید و میدانید چه چیزی میخواهید، اهمیت تبلیغات در کسب و کار را نشان میدهد. مهمترین چیز در درک اهمیت کسب وکار و موفق شدن در استفاده بهینه از آن، تسلط کافی به اهمیت آن و درک بایدها و نبایدها در این زمینه است. با همین کار نسبتا ساده میتوانید از فرش به عرش برسید. پس مهم است که کجا و برای چه کسانی تبلیغ میکنید.