0

آیا تبلیغات بنری در بهبود کسب و کار موثر است؟

  • کد خبر : 8242
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
آیا تبلیغات بنری در بهبود کسب و کار موثر است؟

تبلیغات بنری یک روش از تبلیغات دیجیتال است که در آن از بنرها برای جذب توجه مخاطبین و تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می‌شود. بنرها تصاویر گرافیکی یا تصاویر متحرک هستند که معمولاً در وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و صفحات آنلاین به نمایش در می‌آیند. این تبلیغات معمولاً به صورت هدفمند نمایش داده می‌شوند تا به مخاطبان […]

تبلیغات بنری یک روش از تبلیغات دیجیتال است که در آن از بنرها برای جذب توجه مخاطبین و تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می‌شود. بنرها تصاویر گرافیکی یا تصاویر متحرک هستند که معمولاً در وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و صفحات آنلاین به نمایش در می‌آیند. این تبلیغات معمولاً به صورت هدفمند نمایش داده می‌شوند تا به مخاطبان مشخصی که به محصول یا خدمات مشابه علاقه‌مند هستند، نمایش داده شوند.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری که با نام تبلیغات نمایشی و یا تصویری نیز شناخته می‌شوند به تبلیغاتی گفته می‌شوند که یک تصویر به وبسایت تبلیغ دهنده لینک شده و بدین صورت در یک وب سایت در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. تصاویر مربعی، مستطیلی عرضی و یا عمودی که در بالا، پایین، میانه مطالب و در سایدبار صفحات رسانه‌ها قرار می‌گیرند. این تصاویر می‌توانند تنها یک عکس ثابت و یا یک انیمیشن متحرک (گیف) باشند تا بتوانند چشمان مخاطب را به خودشان جذب کنند.

این گونه از تبلیغات مانند روش‌های سنتی بوده اما از نظر پرداختی مقداری متفاوت هست و روش‌های متنوعی برای پرداخت هزینه‌ها وجود دارد. سه روش اصلی برای پرداخت را در زیر به اختصار مشاهده می‌کنید.

هزینه به ازای هر ایمپرشن (Cost-per-impression):به ازای هر باری که تصویر شما به کاربر نمایش داده شود هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

هزینه به ازای کلیک (Cost-per-click):هر زمان کلیکی بر روی بنر شما صورت گرفت هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

هزینه به ازای هر تبدیل (Cost-per-conversion):تنها زمانی هزینه پرداخت می‌‌کنید که پس از کلیک بر روی بنر و روانه شدن کاربر به لندینگ، عمل مورد نظر مانند دانلود یک بروشور و یا پر کردن یک فرم انجام شود.

.بیشتر بخوانید:

وست ویژن از هشدار تا واقعیت

چگونه تبلیغ بنری انجام دهیم؟

برای اینکه بنر ادز سایت خود را انجام دهید، به ترتیب باید مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم را انجام دهید:

انتخاب پلتفرم: ابتدا باید پلتفرمی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. پلتفرم‌های مختلفی مانند Taboola، Google ads، Yektanet وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

طراحی بنر: باید یک بنر جذاب و متقاعد کننده طراحی کنید که توجه کاربران را جلب کند. بنر باید به طور خلاصه پیام تبلیغ را به مخاطب منتقل کند.

انتخاب کلمات کلیدی: می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود را انتخاب کنید تا بنر تبلیغاتی فقط به کاربرانی نمایش داده شود که به دنبال آن کلمات کلیدی هستند.

تنظیم بودجه: باید بودجه روزانه یا ماهانه خود را برای تبلیغات تعیین کنید.

نمایش تبلیغات: بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌های مرتبط با موضوع تبلیغ و در کنار محتوای مرتبط به کاربران نمایش داده می‌شود.

پرداخت هزینه: هر بار که کاربری بر روی بنر تبلیغاتی کلیک می‌کند، مبلغی مشخص را به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کنید.

بررسی اهمیت و تأثیر تبلیغات بنری در بهبود کسب و کار

فرض کنید که صاحب کسب و کاری هستید که خدمات با کیفیت و محصولات بسیار خوبی برای عرضه با بازار دارید، اما هیچ کس محصولات و خدمات شما را نمی‌شناسد. چگونه در چنینی شرایطی می‌توانید در بازار فعالیت کنید؟ بازاریابی روش‌ها و ابزارهای گوناگونی دارد که بدون شک تبلیغات یکی از بهترین آن‌ها است. اهمیت تبلیغات به حدی است که در بسیاری از موارد شرکت‌های بزرگ تا بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های تبلیغاتی می‌کند.

آمارهای نشان می‌دهد که مجموع هزینه تبلیغاتی شرکت‌ها و کسب و کارها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. در این میان هزینه‌های تبلیغات دیجیتالی به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر از مرز ۳۲۵ میلیارد دلار نیز عبور کرده‌اند. در چنین بازاری اگر شما دست به تبلیغات نزنید، علاوه بر این که فرصت دیده شدن نخواهید یافت، از رقبای خود نیز عقب خواهید افتاد.

تبلیغات بنری

آیا تبلیغات بنری برای مشاغل کوچک مناسب است؟

متفاوت بودن خدمات تبلیغات بنری ثابت و متحرک موجب شده که بسیاری از مشاغل کوچک از این خدمات استفاده کنند. در واقع متفاوت بودن هر یک از بنرهای تبلیغاتی به عنوان مزیت آن‌ها شناخته می‌‌شود. برخی از مشاغلی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز می کنند به دنبال بهترین روش برای تبلیغات هستند. مشاغل اینترنتی می‌‌توانند از رپورتاژ، بنر تبلیغاتی و دیگر روش‌ها برای فروش بیشتر استفاده نمایند. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای تبلیغات کسب و کار خود پرداخت کنید باید بگوییم که بنر ادز به عنوان بهترین روش شناخته می‌‌شود.

تبلیغات بنری در دسته بندی های متفاوتی تولید می‌گردد. بنر تبلیغاتی برای مشاغل کوچک به صورت مربعی و مستطیلی می‌باشد. شما می‌توانید تصاویری که ثابت و متحرک می‌باشند را روی این بنر ثبت کنید. هر یک از تصاویر را از نظر مطابقت با کسب و کارتان مورد بررسی قرار داده و سپس آن‌ها را سفارش دهید. توجه داشته باشید که برای راه اندازی کسب و کار کوچک اگر از بهترین روش تبلیغاتی استفاده نکنید نمی‌توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید. بنابراین برای افزایش فروش محصولات بهتر است که نمونه کار طراحی بنر تبلیغاتی را مشاهده کنید و سپس سفارش‌تان را ثبت نمایید.

مزایای استفاده از تبلیغات بنری چیست؟

۱. قیمت مقرون به‌ صرفه بنر ادز

برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی، طراحی و به اشتراک‌گذاری بنرها ارزان‌تر است. در حال حاضر، پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال ایرانی، از جمله یکتانت، سنجاق، صبا ویژن ، مدیا اد و… برای انجام تبلیغات، در دسترس است. این پلتفرم‌ها با نمایش بنرهای شما در جایگاه‌های تبلیغاتی سایت‌های همکار خود، سبب دیده‌شدن تبلیغات شما توسط گروه بزرگی از مخاطبان آن سایت‌ها می‌شوند.

۲. ایجاد آگاهی از برند

حضور بنر شما در چندین وب‌سایت بزرگ و پربازدید‌کننده، باعث تقویت آشنایی مخاطبان با برند شما می‌شود. این کار سبب می‌شود تا نام تجاری شما برای کسانی که هرگز نام آن را نشنیده‌اند، تداعی گردد و بازدید‌کنندگان را با محصولات و یا خدمات شما آشنا کند.

۳. امکان هدف گیری مخاطبان خاص

یکی از بهترین ویژگی‌های تبلیغات بنری، امکان مشخص کردن مخاطبان هدف است. مخاطبانی که شما تمایل دارید تا تبلیغ خدمات و یا محصولات کسب‌و‌کار شما را ببینند. قطعا همه بازدیدکنندگان یک سایت، مخاطبان مدنظر شما نیستند. به منظور بهینه‌کردن تبلیغات خود و صرفه‌جویی در میزان خرجکرد بودجه کمپین تبلیغاتی، باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید و با انجام تبلیغات استاندارد و استراتژیک، آن‌ها را به مشتریان بالفعل، تبدیل نمایید. بهتر است شخصیت خریدار داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی بنرها کلیک کرده و در انتها به صفحه فرود شما هدایت می‌شوند.

۴. سنجش میزان اثربخشی با تبلیغات بنری

بازاریابی، عملی نتیجه‌محور است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان کارآیی کمپین‌های خود را بسنجید. کمپین‌های بنری به شما امکان می‌دهند تا تعداد کلیک‌های روی هر بنر تبلیغاتی خود را اندازه بگیرید و نیز با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Tag Manager و… میزان تاثیرگذاری تبلیغات بنری خود را بررسی و میزان محقق شدن اهداف تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل نمایید و بر طبق نتایج به‌دست آمده، راهکار خود را تغییر دهید.

تبلیغات بنری

نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی

برای شروع ایجاد تبلیغات بنری، برندها باید چند اصل و گام کلیدی را در نظر بگیرند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.

تشریح اهداف و مقاصد برند:

-برندها باید به طور انتقادی در مورد اینکه موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی بنری چگونه به نظر می‌رسد و اقدام مورد نظر بینندگان پس از دیدن تبلیغات بنری باید فکر کنند.

-توافق بر سر بودجه قبل از راه اندازی یک بنر تبلیغاتی، مهم است که بدانید یک برند چقدر مایل به سرمایه گذاری است تا بدانید چقدر هزینه تبلیغات می‌تواند بر خلاف تبلیغات باشد.

-شناسایی مخاطب مناسب آگهی مورد نظر برای دستیابی به چه کسانی است؟ اطمینان از اینکه برند مخاطب مناسبی را برای تبلیغات بنری در ذهن دارد، بر موفقیت کلی تبلیغ تأثیر می‌گذارد.

CTA  مناسب ایجاد کنید:

-برندها از بینندگان می‌خواهند چه کاری انجام دهند؟ این می‌تواند از کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند یا کلیک بر روی تبلیغ برای اشتراک در خبرنامه آن‌ها در وب سایت آ‌ن‌ها باشد.

-آگهی خلاقانه چگونه خواهد بود؟ این باید با اهداف تجاری و جهت خلاقانه برند مشخص شود. خلاقان تبلیغات بنری باید لوگوهای برندسازی، تصاویر با کیفیت بالا، متن خوانا و برندسازی کلی شرکت را در نظر بگیرند.

-این عوامل برای یک برند مهم هستند تا زمینه موفقیت را ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که بصری خلاقانه بنر با هدف تجاری همسو می‌شود.

.بیشتر بخوانید:

تفاوت گوگل ادز با سئو؛ کدامیک بهتر است؟

انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را می‌توان به چند دسته مهم و کارآمد، تقسیم کرد، و در ادامه به توضیح درباره هرکدام از آن‌ها پرداخته می‌شود که عبارت است از:

۱: تبلیغات ثابت

۲: تبلیغات به شکل بنرهای پویا و یا به عبارتی دیگر تبلیغات متحرک

۳: تبلیغات تعاملی

۴: تبلیغات (بنرهای تبلیغاتی) بزرگ شونده

۵ :تبلیغات بنری به فرم و شکل POP-UP

تبلیغات بنری

چگونه می‌توان تبلیغات بنری موفقی داشت؟

قبل از شروع ایجاد یک بنر تبلیغاتی موثر و موفق، باید در مورد آنچه در بنرهای تبلیغاتی انجام می‌دهیم صحبت کنیم. دو هدف اصلی برای آگهی‌های بنری وجود دارد: دیده شدن و کلیک.

دیده شدن به تعداد از افراد که تبلیغات بنری شما را مشاهده می‌کنند، اشاره می‌کنند. اگرچه این افراد ممکن است در واقع روی وب سایت و تبلیغات شما کلیک نکنند. اما برداشت این افراد از تبلیغات برند شما به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کنند.

با استفاده از کلیک‌ها بر روی تبلیغات، هدف از تبلیغ، که این است که افراد بتوانند از طریق وب سایت یا صفحه مقصد روی آگهی کلیک کنند محقق می‌شود. این آگهی‌های بنری ممکن است منجر به تبدیل، ثبت نام از طریق ایمیل، فروش یا سایر اهداف تعامل با وب سایت شود. در این حالت، تعداد کلیک‌ها بر روی تبلیغات موثر خود را پیگیری کنید.

همچنین ممکن است به فکر هدف گیری مجدد و جذب مشتریان قبلی باشید. هدف گذاری مجدد به شما کمک می‌کند شخصی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده یا به طریقی با شما تعامل داشته است را، هدف قرار دهید.

آن‌ها در زمانی با نام تجاری شما ارتباط برقرار کرده‌اند و این فرصتی است که شما دوباره می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای این منظور هم دیده شدن و هم کلیک بر روی تبلیغات برای شما اهمیت پیدا کند زیرا باعث می‌شوید افراد از برند شما آگاهی بیشتری داشته باشند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

در طراحی بنر تبلیغاتی چه نکاتی حائز اهمیت هستند؟

هنگام استفاده از تبلیغات بنری لازم است که برخی نکات را رعایت کنید تا به بهبود کسب‌وکارتان کمک کند. در غیر این‌صورت ممکن است تبلیغ شما تبدیل به عنصری آزاردهنده در فرایند وب‌گردی مخاطبان گردد. برخی از این نکات عبارتنداز:

فراخوانی به اقدام CTA: استفاده از کلماتی مانند «برای کسب اطلاعات بیش‌تر…»، «خواندن ادامه مطلب…»، «دانلود»

اشاره به برند: استفاده از لوگوی برند در تبلیغات بنری به شکلی که مخاطب بداند با چه گروهی سروکار دارد.

استفاده از کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو استفاده کنید.

استفاده از تصاویر با کیفیت در بنر تبلیغاتی: تصویر با کیفیت و خلاقانه و با ترکیب رنگ چشم‌نواز از اصول اولیه استفاده از روان‌شناسی رنگ در تبلیغات است.

.بیشتر بخوانید:

ليست شرکت‌ های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ ای

تبلیغات بنری

نتیجه گیری

تبلیغات در جای جای زندگی ما نقش پررنگی دارند. وقتی که تلویزیون را روشن می‌کنید یا وقتی مرورگر خود را برای جستجوی عبارت ساده‌ای باز می‌کنید. حتی وقتی در خیابان برای آرامش خود قدم می‌زنید نیز ممکن است حجم تبلیغات برخوردی شما را متعجب کند. ممکن است تبلیغات آزاردهنده باشند، امّا به راستی جهان بدون وجود آن‌ها چگونه خواهد بود؟

اینکه شما وقتی به سوپرمارکت می‌روید و می‌دانید چه چیزی می‌خواهید، اهمیت تبلیغات در کسب و کار را نشان می‌دهد. مهم‌ترین چیز در درک اهمیت کسب وکار و موفق شدن در استفاده بهینه از آن، تسلط کافی به اهمیت آن و درک بایدها و نبایدها در این زمینه است. با همین کار نسبتا ساده می‌توانید از فرش به عرش برسید. پس مهم است که کجا و برای چه کسانی تبلیغ می‌کنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. برای مشاغل کوچک هم تبلیغات بنری سودمند هست؟

  2. آیا تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات دیگه تاثیر پذیری بیشتری داره؟

  3. بودجه بندی در تبلیغات بنری چقدر اهمیت دارد؟

  4. تا قبل از این که این مقاله رو بخونم اطلاعات کاملی درباره بنرهای تبلیغاتی و این حوزه از تبلیغات نداشتم!ممنون از گروه نتورک نیوز

  5. شناسایی مخاطب مناسب آگهی مورد نظر برای دستیابی به چه کسانی است؟

    • اطمینان از اینکه برند، مخاطب مناسبی را برای تبلیغات بنری در ذهن دارد، بر موفقیت کلی تبلیغ تأثیر می‌گذارد.

  6. هیچ وقت فکر نمی‌کردم تبلیغات گوگل این قدر در توسعه کسب و کار موثره!ممنون از اطلاعاتی که در اختيار ما قرار میدین

  7. ممنون بابت این مطالب واقعا کاربردی ک برامون گذاشتید
    واقعا کمک کننده بود

  8. خیلی مفید آموزنده و کاربردی بود با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.