0

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 9946
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان در سال ۱۴۰۳

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان کدامند؟ صرف‌نظر از اینکه چقدر یک بازاریاب با تجربه هستید، و بدون توجه به اینکه در چه مرحله‌ای از حرفه‌ی بازاریابی هستید، همیشه برای بهتر شدن و به روز شدن، باید دانش خود را افزایش دهید و همیشه باید از دانش کسانی که مسیرهای حرفه‌ای مشابهی را پیموده‌اند […]

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان کدامند؟ صرف‌نظر از اینکه چقدر یک بازاریاب با تجربه هستید، و بدون توجه به اینکه در چه مرحله‌ای از حرفه‌ی بازاریابی هستید، همیشه برای بهتر شدن و به روز شدن، باید دانش خود را افزایش دهید و همیشه باید از دانش کسانی که مسیرهای حرفه‌ای مشابهی را پیموده‌اند بهره‌مند شوید. یک راه خوب برای یادگیری از متخصصان باتجربه، این است که برخی از کتاب‌هایی را که آن‌ها در مورد جنبه‌های مختلف بازاریابی نوشته‌اند، بررسی کنید.

 اغلب این کتاب‌ها رویکردهای فلسفی را ارائه می‌دهند که در شرایطی بسیار فراتر از قلمرو بازاریابی اعمال می‌شوند، در حالی که به طور همزمان، بینشی درباره برخی از موفق‌ترین کمپین‌های زمان ما ارائه می‌دهند. گروه نتورک نیوز تعدادی از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان را که باید در سال ۱۴۰۳ بخوانید، به شما معرفی کرده‌اند که به افزایش دانسته‌های شما کمک می‌کند، پس با ما همراه باشید.

۱۰ نمونه از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان

کتاب بازاریابی ساده (Marketing Made Simple): نقشه گنج موفقیت بازاریابی

در دنیایی که کلی محصول مختلف با امکانات حیرت انگیز پیش پای مشتریان قرار دارد، بازاریابی اصلا کار راحتی نیست. وقتی به این چالش مسئله حضور برندهای بزرگ را هم اضافه کنیم، دیگر با یک کابوس تمام عیار رو به رو خواهیم بود. شما را نمی‌دانم، ولی من که حتی با فکر کردن به رقابت با غول‌هایی مثل کوکاکولا یا ونس هم حسابی شوکه می‌شوم، چه برسد به اینکه واقعا برای این کار وارد میدان شوم!

شاید بازاریابی در دنیای رقابتی امروز برای خیلی از کارآفرینان مثل عبور از هفت خان رستم باشد، اما در این بین دونالد میلر قواعد بازی را به کلی به هم ریخته است. از نظر میلر بازاریاب‌ها در اغلب موارد کاملا بی‌خود و بی‌جهت به مسئله بازاریابی شاخ و برگ داده‌اند و از آن یک غول بی‌شاخ و دم ساخته‌اند. خب وقتی شما با دست خودتان بازاریابی را تبدیل به کاری غیرممکن می‌کنید، مگر روزنه‌ای هم برای موفقیت در این حوزه باقی خواهد ماند؟

دونالد میلر در کتاب مشهورش تحت عنوان «بازاریابی ساده» مثل یک معلم دلسوز در کنار شماست تا از بازاریابی چهره‌ای ساده و دوست داشتنی پیش روی‌تان قرار دهد. از نظر او مسئله اصلی در بازاریابی، مثل همه بخش‌های دیگر زندگی، ارتباطات مناسب با دیگران است. اگر شما مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشید، مثل آب خوردن هر مشتری را شیفته برندتان خواهید کرد و تبدیل به سوپراستار دنیای کسب و کار می‌شوید.

در این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان است، شما با کلی تکنیک و تجربیات مختلف نویسنده درباره ایجاد کانال‌های ارتباطی درست با مخاطب هدف رو به رو می‌شوید. از آنجایی که دونالد میلر اصلا میانه خوبی با کتاب‌های دانشگاهی ندارد، در اثر خودش با زبانی ساده و خودمانی بحث را پیش برده. پس اصلا نگران پیچیدگی ماجرا نباشید. قول می‌دهیم به محض اینکه این کتاب را به دست بگیرید، حتی یک لحظه هم بی‌خیالش نخواهید شد!

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان

کتاب نسل سوم بازاریابی

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان کتاب نسل سوم بازاریابی است.  این کتاب، آینده بازاریابی را توضیح می‌دهد و اینکه چرا اکثر بازاریابان در گذشته گیر کرده‌اند. به واسطه محتوای ارائه شده در این کتاب، با مدل جدید بازاریابی آشنا خواهید شد که در آن مشتریان، نه به عنوان مصرف کنندگان صرف، بلکه به عنوان انسان‌های پیچیده و چند بعدی که فعال، مضطرب و خلاق هستند، دیده می‌شوند و بر اساس این ویژگی‌ها باید با آن‌ها رفتار کرد.

کتاب نسل سوم بازاریابی به پیچیدگی روح انسان می‌پردازد. بهترین شرکت‌ها در حال حاضر، محصولات، خدمات و فرهنگ سازمانی‌ای را ایجاد می‌کنند که به واسطه آن‌ها بتوانند ارزش‌های مشتریان خود را منعکس کنند. نسل سوم بازاریابی، مرحله‌ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری‌مداری به انسان‌محوری رسیده‌اند، مرحله‌ای که در آن سودآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد.

کتاب بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی یکی از ارکان مهم فروش است و هر کس که به دنبال کتابی برای افزایش فروش و رونق کسب و کار خود باشد، باید کتاب‌های حوزه بازاریابی را با دقت رصد و بهترین آن‌ها را مطالعه کند. کتابی که کارشناسان نتورک نیوز در این حوزه برای معرفی به شما درنظر گرفته‌اند، بازاریابی دهان به دهان نام دارد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان است.

بهترین اتفاقی که می‌توان برای یک کسب وکار یا بنگاه اقتصادی تصور کرد این است که مشتریان درباره آن کسب وکار با هم گفتگو کنند. اگر جستجوگر کتابی برای افزایش فروش هستید این کتاب به شما می‌آموزد چه برنامه‌ها و اقداماتی را پیگیری و اجرا کنید تا مشتریان بدون آن که خود متوجه باشند، وادار شوند در مورد کسب وکار شما صحبت کنند.

به بیان دیگر، اندی سرونویتز نویسنده کتاب بازاریابی دهان به دهان در این کتاب به زبانی ساده و روان، نقشه راهی برای شما ترسیم می‌کند تا چنانچه خدمات یا کالای خوب و مشتری‌پسندی دارید مخاطب خود را بشناسید و با برخی تمهیدات مثل تخفیف‌های ویژه، تبلیغات موثر، تولید محتوا با تاکید بر ویژگی‌های مثبت محصول یا خدمات و انتشار این محتوا در بسترهای مناسب، مخاطب خود را به گفتگو درباره مزیت‌های محصول و کالای خود وادار کنید. فعالان اقتصادی که در پی آشنایی با فضای نوین بازاریابی و کتابی برای افزایش فروش با تکیه با این فضا هستند، کتاب بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آن‌ها به شمار می‌رود.

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان مطالعه بازاریاب

جایگاه کتاب قبایل در فهرست بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش

در بین بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان، کتاب قبایل نوشته ست گادین از جایگاه خاصی برخوردار است. در این کتاب نویسنده به این موضوع می‌پردازید که همه فرصت دارند تا جنبشی را شکل بدهند. منظور از جنبش در این کتاب، در واقع افرادی هستند که برای یک تبلیغ گرد هم می‌آیند و کارهای مهم انجام می‌دهند.

ست گاردین در کتاب خود می‌خواهد به ما بگوید که رهبری کردن در دنیای امروز، وظیفه‌ای است که برای همه ما باید اهمیت داشته باشد. کتاب قبایل، به خوبی بیان می‌کند که ما تمایل زیادی به شکل دادن اجتماعات مختلف داریم، همینطور چه اتفاقی رخ می‌دهد که افراد از یک ایده پیروی می‌کنند. این کتاب کمک می‌کند تا به وسیله اینترنت، خطر کنید و کسب و کار خود را رهبری کنید.

کتاب بازاریابی چریکی

یکی از کتاب‌هایی که باید در حوزه بازاریابی محتوایی بخوانید، نوشته جی کنراد لوینسون است. این کتاب در بازاریابی چریکی یک انقلاب ایجاد کرد که بعد از آن در قرن ۲۱ گسترش یافت. امروز برای این حوزه کاملا شناخته شده است. کتاب «بازاریابی چریکی(پارتیزانی)» جی لوینسون بر روی استراتژی‌های بازاریابی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک متمرکز است. او برای اثبات راه‌های جدید بازاریابی محتوایی و بدست آورد. سهم بازار، بر روی صدها ایده محکم و مؤثر فلسفی تاکید دارد.

این کتاب از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان و پرفروش‌ترین که برای چهارمین بار در دنیا تجدید چاپ شده است. در نسخه چهارم، لوینسون یک زرادخانه جدید از تسلیحات را برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک ارائه می‌دهد. او حتی در مورد استراتژی‌هایی برای بازاریابی در اینترنت هم صحبت می‌کند. استفاده از فناوری‌های جدید مثل تولید ویدئو، پادکست و بازاریابی خودکار را هم در کتاب «بازاریابی چریکی» ارائه داده است.

بازاریابی چریکی برای بازاریاب‌های کارآفرین به عنوان یک کتاب مقدس است. کتابی است که صاحب هر کسب و کار کوچکی باید آن را در قفسه کتاب‌های خود داشته باشد.

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان

کتاب گاو بنفش

ست گادین هم یکی از نویسندگان صاحب نام در زمینه بازاریابی است. خیلی از نویسندگان و افراد معروف در زمینه بازاریابی از ست گادین به عنوان یک استاد، پیشرو و … یاد می‌کنند. اغلب محبوبیت ست گادین به دلیل خلاقیتی است که در نوشتن کتاب‌هایش دارد.

اگر اغراق نباشد، باید باور کنید که کتاب گاو بنفش از ست گادین از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان و مثل یک انقلاب در حرفه بازاریابی بود، توجه همه را به خودش جلب کرد و باعث شد خیلی‌ها در موردش نقدهای مثبتی بنویسند. در هر حال اگر این کتاب را بخوانید در انتها تازه متوجه می‌شوید که چرا تا الان نمی‌توانستید آنطور که باید بفروشید، دیده شوید و سود کنید.

اصول کلی این کتاب در مورد چشمگیر بودن نوشته شده. ست گادین یکی از افرادی است که به شدت علاقه به بهترین بودن دارد و می‌خواهد این موضوع که «بهترین بودن خیلی خوب است» را به همه نشان دهد. در این کتاب هم دائماً به این اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید بهترین باشید، اگر دنبال دیده شدن هستید و دوست دارید محصولاتتان فروخته شوند، باید «متفاوت و چشمگیر» باشید. دقیقاً مثل یک گاو بنفش که در بین هزاران گاو قهوه‌ای و سفید جلب توجه می‌کند.

کتاب عبور از شکاف

کتاب عبور از شکاف نوشته جفری مور یکی از نویسندگان در حوزه بازاریابی و فروش است. این کتاب نیز از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان است. او در این کتاب نمونه‌های واقعی را در قالب تحقیقات میدانی ارائه کرده و استراتژی‌های مختلفی را بررسی کرده است. او در دهه ۹۰ میلادی چرخه معروف عمر سازمان را مطرح کرد. وقتی بازاری شروع می شود و سازمان در مسیر رشد قرار می گیرد، در این مرحله صاحبان مشاغل به بررسی راه های رشد، تبلیغات، تعهد محصول و خدمات خود هستند.

پس از گذشت مدت زمانی اگر سازمان نتواند محصول یا خدمات جدیدی را ارائه کند در شکاف گیر می افتد و تقریباً چنین وضعیتی برای اکثر کسب و کارها طبیعی است اما بعضی از آن‌ها سال‌ها در این شکاف می‌افتند و بعضی دیگر با پیش گرفتن رویکردی جدید، از آن خارج می‌شوند. شکاف بین مصرف کنندگان در مراحل اول که گذر از آن نیازمند ساز و کار متفاوتی است، داستان اصلی این کتاب است.

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان

کتاب این است بازاریابی (This is Marketing)

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان و کتاب‌های معروف ست گاردین، کتاب This is Marketing است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزۀ بازاریابی است. نویسنده در این کتاب از دیدگاه متفاوتی به مقوله مارکتینگ نگاه می‌کند. او می‌گوید بازاریابی فقط راجع‌ به فروش محصول نیست و بازاریاب‌ها باید برای رقم زدن تغییرات تلاش کنند. این کتاب، به اهمیت بالای خلق ارزش برای مخاطب اشاره می‌کند. کاری ارزشمند که به انجام آن مفتخر هستید و می‌تواند توجه افراد را جلب کند.

در واقع، ست گاردین، نگاهی کاملاً انسان‌محور به بازاریابی دارد. بعد از خواندن این کتاب، شما هم می‌فهمید که ایجاد ارتباطات ماندگار با مخاطبان هدف، از هرچیزی مهم‌تر است! احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده باشید که بلدها و بلدنماها روی ساخت قبیله‌ای از مخاطبان تأکید می‌کنند؛ ست گادین جزو اولین نفراتی بود که در این کتاب به مفهوم قبیله  اشاره کرد. منظور گروهی از افراد است که به‌واسطۀ علاقه‌ای مشترک به هم مرتبط می‌شوند.

کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان، کتاب «بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی» نوشته جیم بری است. این کتاب یک راهنمای بی‌نظیر برای کسب‌وکارها و کارآفرینان است که به دنبال ارتقاء توانمندی‌های بازاریابی محتوا هستند. این کتاب، همراه با «بازاریابی پرمحتوا» از جو پولیتزی، یک ترکیب کامل ارائه می‌دهد تا افراد به طور هوشمندانه در بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی حرفه‌ای شوند و همزمان هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند.

این کتاب به خوانندگان می‌آموزد چگونه:

مخاطبان را به تعامل بیشتر وادار کنند. از طریق تولید محتوایی که نیاز مخاطبان را مورد اشاره قرار دهد.

توجه مخاطبان را جلب کنند. با ایجاد محتوای برجسته و جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

مخاطبان را به گفت‌وگو ترغیب کنند. امکان ایجاد گفت‌وگو با مخاطبان را ارائه دهند.

مشارکت فعال مخاطبان را تشویق کنند. با ارائه راهکارها و ابزارهایی برای مشارکت فعال مخاطبان، ارتباطات تعاملی را بالا ببرند.

از همکاری و حمایت کارکنان به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر بهره‌مند شوند. با مطالعه این کتاب، صاحبان کسب و کار می‌توانند به عنوان بازاریابان محتوایی با هوشمندی و کارآمدی در دنیای رسانه‌های اجتماعی علیه رقبا بایستند.

بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان

استراتژی بازاریابی (او. سی. فرل)

آخرین و بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان، کتاب «استراتژی بازاریابی» نوشته «او. سی. فرل» است. این کتاب برای شمایی که به‌دنبال کتاب در مورد بازاریابی و فروش هستید، گزینهٔ مناسبی است؛ چون تمام استراتژی‌های این کتاب طبق علم روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد است.

هدف این کتاب چیزی به‌غیر از این نیست که نیازها و علایق مشتریان را درک کنید، کارکنان و ذینفعان خود را به‌خوبی پیدا کنید و در آخر هم از تمام این موارد در بازاریابی در راستای اهداف خود بهره ببرید. از طرفی هم یاد می‌گیرید چه چیزی، مشوق خوبی برای مشتری است. به زبان ساده‌تر، چه چیزی مشتری را ترغیب می‌کند که عمل موردنظر شما را انجام دهد.

در نهایت

علم بازاریابی و فروش همانند یک اقیانوس بی‌انتها است و برای پیشروی در آن باید مهارت‌های بسیاری را تجربه کنید. بازاریابی و فروش در مواردی مانند جذب آسان مخاطب، افزایش نرخ رشد و محبوبیت برند اهمیت دارد. مطالعه و بررسی بهترین کتاب‌های بازاریابی و فروش در جهان، می‌تواند بدون صرف هزینه بالا برای دوره‌های آموزشی، به شما در رسیدن به اهدافتان در دنیای بازاریابی و فروش کمک کند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.