3

چگونه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنیم

  • کد خبر : 3012
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
چگونه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنیم

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) چیزی است که محصولات و/یا خدمات شما را از رقبای شما متمایز می کند. USP در یک جمله واحد کسب و کار شما را خلاصه می کند. نکته مهم این است که USP شما باید مزیت خاصی را به مشتریان شما ارائه دهد که از نظر آنها جذاب است. […]

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) چیزی است که محصولات و/یا خدمات شما را از رقبای شما متمایز می کند.

USP در یک جمله واحد کسب و کار شما را خلاصه می کند.

نکته مهم این است که USP شما باید مزیت خاصی را به مشتریان شما ارائه دهد که از نظر آنها جذاب است. این کافی نیست که بگوییم محصول یا خدمات شما “بهتر” است یا “ارزش بیشتری” دارد.

به همین دلیل است که توسعه USP راه خوبی برای پیش بینی قابل فروش بودن محصول یا خدمات قبل از اینکه آن را به بازار بیاورید، است. اگر چیزی وجود ندارد که محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز کند، چرا کسی باید آن را بخرد؟ و حتی اگر چیزی وجود داشته باشد که محصول یا خدمات شما را متمایز کند، آیا چیزی است که از نظر مصرف کنندگان ارزش آن را داشته‌باشد؟ اگر هر دوی این شرایط برآورده نمی شوند، چرا وقت یا پول خود را صرف توسعه محصولی کنید که در بازار قابل دوام نباشد؟

شما باید پیام خود را به عموم برسانید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد یک ابزار بازاریابی بسیار مهم برای مشاغل کوچک است که مجبور به رقابت با سایر مشاغل کوچک و فروشگاه های خرده فروشی بزرگتر هستند. کسب و کار شما ممکن است خدمات یا محصولات برتری داشته باشد، اما اگر نتوانید پیام را به مشتریان برسانید، دلیلی برای انتخاب کسب و کار شما بر رقیب نخواهند داشت.

 USP مفهوم جدیدی نیست. راسر ریوز، مدیر تبلیغاتی آمریکایی (1910-1984) آن را ایجاد کرد که معتقد بود تنها هدف تبلیغات برقراری ارتباط با شعار یک شرکت خاص برای محصول یا خدمات آنها است و این شعار باید بدون تغییر باقی بماند. 

پیشنهاد فروش منحصر به فرد

4 مرحله برای ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد

۱-  با بررسی پیشنهادات تجاری خود از منظر بازار هدف شروع کنید، که ممکن است بر اساس عواملی مانند جنسیت، سن، سطح درآمد، نژاد، مذهب، تحصیلات و غیره تقسیم بندی شوند.

مشتری معمولی شما واقعاً چه می‌خواهد؟ آیا مشتریان شما قیمت کمتر، خدمات بهتر به مشتریان، مکان خاص، راحتی، تحویل در منزل و غیره می خواهد؟ 

۲- از خود بپرسید، “محصول یا خدمات من چه چیزی را ارائه می دهد که محصولات یا خدمات رقبای من ارائه نمی دهند؟”.  سپس از خود بپرسید محصول یا خدماتتان چه مزیت خاصی برای مشتریان شما دارد. اگر نمی‌توانید در چند جمله به این سؤالات پاسخ بدهید، احتمالاً به اندازه کافی‌برای متمایزکردن پیشنهادات تجاری خود از رقبای‌خود در بازار کاری انجام نمی‌دهید.

۳-در مرحله بعد، از USP خود در ایمیل‌های خود به‌مشتریان، در وبسایت ‌و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند فیسبوک، لینکدین، توییتر و پینترست استفاده کنید. همچنین، از آن برای تمام مطالب بازاریابی و تبلیغاتی خود، هر جا که ممکن است توجه مشتریان را جلب کند، استفاده کنید.

.بیشتر بخوانید:

بازاریابی شبکه ای چیست؟ انواع آن، طرز کار و مثال

کلام آخر

USP شما می تواند ابزار موثری باشد که به شما کمک می کند اهداف بازاریابی خود را متمرکز کنید و تأیید می کند که هر بخش از وثیقه بازاریابی که ایجاد می کنید شما را از رقبا متمایز می کند. USP شما همچنین می تواند بخش مهمی از نام تجاری شما باشد که کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند.

به خاطر داشته باشید که USP شما اساساً به معنای قول یا تعهدی است که به مشتریان خود می دهید. هنگامی که یک USP در حال استفاده دارید، بهتر است که روی آن تمرکز کنید، آن را توسط دیگران در شرکت خود اداره کنید، یا حتی یک گروه متمرکز برای بررسی تأثیرات آن ایجاد کنید. ممکن است چندین بار تلاش کنید، اما هنگامی که به USP عالی رسیدید، می تواند یک عنصر جدایی ناپذیر از جعبه ابزار بازاریابی شما باشد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.