1

10 سوالی که برای ایجاد یک برنامه بازاریابی قدرتمند باید به آنها پاسخ دهید

  • کد خبر : 2943
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
10 سوالی که برای ایجاد یک برنامه بازاریابی قدرتمند باید به آنها پاسخ دهید

برنامه بازاریابی چیست؟ طرح بازاریابی بخش مهمی از کسب و کار کلی شما است و برای شناسایی بازار هدف ایده آل شما و نحوه دستیابی به آن طراحی شده است. برای ایجاد یک برنامه بازاریابی مؤثر، باید به سؤالات مهم در مورد اهداف، چشم انداز کسب و کار و نقاط قوت و ضعف خود پاسخ […]

برنامه بازاریابی چیست؟ طرح بازاریابی بخش مهمی از کسب و کار کلی شما است و برای شناسایی بازار هدف ایده آل شما و نحوه دستیابی به آن طراحی شده است. برای ایجاد یک برنامه بازاریابی مؤثر، باید به سؤالات مهم در مورد اهداف، چشم انداز کسب و کار و نقاط قوت و ضعف خود پاسخ دهید،  سپس می توانید یک برنامه بازاریابی برای حمایت از کسب و کار خود ایجاد کنید.

 در این نوشتار 10 سوال که به شما کمک می کند تا در مورد تمام زمینه هایی که باید در برنامه خود پوشش دهید، به همراه نکاتی در مورد نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی به خوبی وجود دارد.

استراتژی بازاریابی: طرح بازاریابی شما چگونه از اهداف تجاری شما پشتیبانی می کند؟

قبل از اینکه برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید، باید ایده روشنی از آنچه می خواهید به دست آورید داشته باشید. استراتژی بازاریابی شما باید مستقیماً با  اهداف کسب و کار شما مرتبط باشد. بر اساس آنچه می‌خواهید به دست آورید، باید برنامه‌ای تهیه کنید که آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و جزئیات نحوه انجام آن را مشخص کند.

 به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف کسب و کار شما گسترش فروشگاه خرده فروشی خود به یک وب سایت تجارت الکترونیکی است، استراتژی بازاریابی شما می تواند معرفی محصولات خود به بخش جدیدی از بازار باشد. سپس در هنگام تعریف پیام بازاریابی خاص خود، استراتژی خود را حتی بیشتر به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می کنید.

همچنین، می توانید با یک جدول زمانی خاص مانند یک برنامه 90 روزه برای اهداف خود درنظر بگیرید. داشتن یک چارچوب زمانی به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی هدفمندتر و واقعی تر ایجاد کنید.

بیانیه ماموریت: برای انجام چه چیزی تلاش می کنید و چرا؟

 بیانیه ماموریت شما پایه و اساس برنامه بازاریابی شما است. اگرچه ممکن است نقش مستقیمی در فعالیت های بازاریابی شما نداشته باشد، بیانیه ماموریت تمرکزی را برای کمک به شما فراهم می کند تا مطمئن شوید که فعالیت های بازاریابی شما از چشم انداز و اهداف کلی کسب و کار پشتیبانی می کند. این ابزار موثری است که هر زمان که شروع به این سوال می‌کنید که آیا هنوز در مسیر درست هستید یا خیر، به آن مراجعه کنید.

 اگر هنوز بیانیه ماموریت خود را نهایی نکرده اید، همین الان این کار را انجام دهید. 

برنامه بازاریابی

بازار هدف: با فعالیت های بازاریابی خود سعی در دستیابی به چه کسانی دارید؟

 بازار هدف شما خریدار ایده آل برای چیزی است که ارائه می دهید. در طرح بازاریابی خود، مشخصات جمعیتی، ویژگی ها و روندهای خریدار ایده آل خود را در تعریف بازار هدف خود به تفصیل توصیف می کنید. درک این افراد به شما کمک می کند مواد بازاریابی ایجاد کنید که آنها را به سمت کسب و کار شما جذب کند، بنابراین باید تحقیق کنید که این افراد چه کسانی هستند و چه چیزی باعث می شود محصولات و خدمات شما را بخرند. 

هرچه جزئیات بیشتری را در هنگام تعیین اینکه چه کسی در بازار هدف شما حضور دارد درج کنید، برنامه بازاریابی شما هدفمندتر خواهد بود. 

تجزیه و تحلیل رقابتی: رقبایتان چه کسانی هستند و در چه رتبه ای قرار می گیرید؟

یکی از بهترین راه‌ها برای تحقیق در مورد بازار هدف و آماده‌سازی فعالیت‌های بازاریابی، مطالعه رقابت خود است. بدانید چه کسی در حال انجام کاری است که شما انجام می دهید، به خصوص اگر آن ها را به مشتریانی می فروشند که با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت دارند. به فعالیت رقبایتان چه درست انجام می دهند، چه اشتباه انجام دهند توجه کنید. از این اطلاعات برای تقویت کسب و کار خود با انجام کاری جدید، متفاوت یا بهتر از رقیب خود استفاده کنید. 

یکی از راه‌های انجام تحلیل رقابتی این است که نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای شرکت را ارزیابی کنید. 

تجزیه و تحلیل کامل رقیب هایتان به شما کمک می کند تا مناطقی را شناسایی کنید که می توانید در آن رقابت را شکست دهید، بازار تخصصی خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که برای مقابله با چالش های رقابتی آماده هستید. 

پیشنهاد فروش منحصر به فرد: چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند؟

هنگامی که متوجه شدید رقبایتان در بازار چه کسانی هستند، وقت آن است که رویکردی را که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند، شناسایی کنید.

 یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد نشان می‌دهد که چگونه کسب و کار، محصولات یا خدمات شما به شیوه‌ای بهتر با رقبای شما متفاوت است.  

طرح تبلیغاتی: چگونه به بازار هدف خود خواهید رسید؟

به عنوان یک عنصر کلیدی از آمیخته بازاریابی، طرح تبلیغاتی شما شما، نحوه فروش محصول یا خدمات شما، نحوه اطلاع رسانی به بازار هدف از پیشنهاد شما و برنامه های خدمات مشتری را پوشش می دهد. 

وقتی نوبت به بازار شما می رسد، باید انواع فعالیت های بازاریابی را ترکیب کنید، مانند: 

تبلیغات

بسته بندی

روابط عمومی

فروش مستقیم

بازاریابی اینترنتی

تبلیغات فروش

مواد بازاریابی

سایر تلاش های تبلیغاتی

در ابتدا در کارهای تبلیغاتی زیاده روی نکنید. سه تا پنج فعالیت خاص را انتخاب کنید که‌به بهترین نحو به بازار هدف‌شما برسد و به شما در اجرای استراتژی بازاریابی‌خود کمک کند. 

 این مرحله را همزمان با مرحله بعدی تکمیل کنید، زیرا بودجه شما بر فعالیت هایی که می توانید انجام دهید تأثیر می گذارد. 

برنامه بازاریابی

بودجه بازاریابی: چقدر پول خرج خواهید کرد و برای چه چیزی؟

در حالی که گزینه های بازاریابی رایگان وجود دارد، بسیاری از استراتژی های بازاریابی مانند میزبانی وب سایت یا ارائه دهنده لیست ایمیل رایگان نخواهد بود. در نتیجه، شما به بخش بودجه ای از برنامه بازاریابی خود نیاز دارید که تمام هزینه های مربوط به بازاریابی را در بر بگیرد. 

متأسفانه، بیشتر کسب و کارهای کوچک جدید در هنگام بازاریابی، بودجه محدودی دارند، بنابراین باید برنامه تبلیغاتی برنامه‌ریزی کنید که با بودجه شما سازگار باشد. 

لیست اقدام: برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود چه وظایفی را باید انجام دهید؟

پس از اتمام برنامه، باید نسبت به آن اقدام کنید. شما باید وظایفی را که باید انجام دهید تا بازاریابی کسب و کار خود را به حرکت درآورید، شناسایی کنید. مراحل اقدام شما به شما کمک می کند تا در مسیر خود بمانید تا بتوانید بدون نیاز به شروع از صفر هر بار که می خواهید کسب و کار خود را بازاریابی کنید، پیشرفت مداوم داشته باشید. 

برای تدوین لیست اقدام برنامه بازاریابی خود، فرآیند مشابهی را برای مدیریت وظایف روزانه خود دنبال کنید: هدف نهایی را در نظر بگیرید و آن را به مجموعه ای از وظایف تک مرحله ای تقسیم کنید که شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

 برای مثال، اگر یکی از فعالیت‌هایی که در طرح تبلیغاتی شما مشخص شده است، راه‌اندازی یک کمپین پست مستقیم است، اولین مراحل اقدام شما ممکن است به این صورت باشد:

 بودجه را تعیین کنید

هدف را روشن کنید

نوع ایمیل مستقیم برای ارسال را تعیین کنید

یک طراح یا شرکت را برای ایجاد وثیقه استخدام کنید.

برای قطعه پست مستقیم کپی بنویسید

یک پیش نویس از قطعه پست مستقیم ایجاد کنید

لیست اکشن شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، به شرطی که به گونه ای ایجاد شده باشد که از پیشرفت پشتیبانی کند. هر آیتم اقدام همچنین باید دارای تاریخ سررسیدی باشد که با جدول زمانی که برای برنامه بازاریابی خود ایجاد کرده اید، کار می کند. به طور معمول، هرچه مراحل کوچکتر باشد، انجام کارها و ایجاد شتاب برای شما آسان تر خواهد بود.

.بیشتر بخوانید:

نتورک مارکتینگ چیست؟

معیارها: به چه نتایجی دست یافته‌اید و کجا می‌توانید پیشرفت کنید؟

اگر نتایج را ردیابی و اندازه گیری نکنید، طرح بازاریابی کسب و کار کوچک شما بی فایده است. شما نمی خواهید زمان و پول خود را برای بازاریابی که مشتری برای شما به ارمغان نمی آورد تلف کنید. شما می‌خواهید بازاریابی شما به کسب و کار کمک کند و بازده سرمایه گذاری  مثبتی به شما بدهد. 

نحوه پیگیری و اندازه گیری نتایج به تاکتیک های بازاریابی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، بازاریابی آنلاین را می توان با استفاده از تجزیه و تحلیل و سایر معیارهای مبتنی بر اینترنت ردیابی کرد، در حالی که ردیابی روش های بازاریابی آفلاین نیاز به رویکرد دستی تری دارد. 

به طور کلی، هرچه سیستم ردیابی شما استانداردتر باشد، نتایج شما مرتبط تر خواهد بود. با اندازه‌گیری نتایج خود، در تنظیم فعالیت‌های بازاریابی خود برای تمرکز بر حوزه‌هایی که بیشترین موفقیت را خواهید داشت، بسیار بهتر خواهید شد. 

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام من تازه وارد نتورک شدم امیدوارم با آموزش های خوب شما بتونم موفق بشم

  2. عالی بود ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.