1

مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود

  • کد خبر : 8659
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از نتورک نیوز، در جلسه نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای استان کردستان، طه سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان پیرو مبحث اینکه مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود، اعلام کرد که مجوز فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تنها […]

به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از نتورک نیوز، در جلسه نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای استان کردستان، طه سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان پیرو مبحث اینکه مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود، اعلام کرد که مجوز فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تنها به اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و توسط آن اعطا می‌شود. او بیان کرد که کاربران قادرند با ارسال نام شرکت بازاریابی شبکه‌ای خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲، از اعتبار و وضعیت این نوع کسب ‌و کارها مطلع شوند.

 مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان پیرو این بحث که مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود افزود: همچنین، لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای که مجوز فعالیت دارند، قابل مشاهده است با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت. وی تاکید کرد که در جلسه فوق، وضعیت فعالیت شبکه‌هایی که به صورت قانونی فعال هستند، نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی از سوی دستگاه‌های اجرایی و پلیس، اظهار کرد: انتظار داریم شهروندان با دقت و آگاهی به این حوزه وارد شوند تا هیچگونه مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. وی در ختام سخنان خود افزود: جهت نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریاب شبکه‌ای، گشت مشترک صمت، اماکن و پلیس فتا برگزار می‌شود.

.بیشتر بخوانید:

۳ پیش‌بینی برای رفتار مشتری در بازاریابی

مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود

 

نحوه نظارت بر فعاليت شركت بازاريابی شبكه‌ای

همانگونه که گفتیم مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود. بعد از اعطای مجوز توسط وزارت صمت باید سازمانی باشد که بر فعالیت بازاریابی شبکه‌ای نظارت کند.

در ادامه به مواد نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه‌ای می‌پردازیم.

ماده 22: شركت ضمن رعايت ضوابط مندرج در مفاد اساسنامه خود و طرح تجاری مصوب، موظف به رعايت تمامی قوانين و مقررات ذی‌ربط، مفاد اين دستورالعمل و دستورات دبيرخانه كه به موجب مقررات صادر می‌شود، است.

ماده 23: مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود و بعد از آن مسئوليت نظارت بر فعاليت شركت‌های بازاريابی شبكه‌ای بر عهدۀ دبيرخانه است.

ماده 24: بعد از آنکه مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود شركت موظف است، آمار و اطلاعات مورد نياز دبيرخانه را به نحوی كه دبيرخانه تعيين می‌كند، تأمين و ارسال کند.

ماده 25: دبيرخانه در هر زمان كه تشخيص دهد، بازرسان خود را جهت رسيدگی به حساب‌ها و نحوه فعاليت شركت، اعزام می‌کند. مديران شركت موظفند، تمامی اسناد، مدارك و دفاتر خود را جهت انجام اين گونه رسيدگی‌ها ارائه کرده و امكان رسيدگی جامع و كافی را برای بازرسان اعزامی دبیرخانه فراهم کنند.

مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صمت اعطا می‌شود

ماده 26: در صورتي كه گزارش بازرسان دبيرخانه چه در مراجعه حضوری و چه با بررسی سوابق و مطالعه فعاليت‌های شركت، حاكی از اشتباه، تخلف يا وجود زمينه بروز تخلف از قوانين و مقررات و دستورالعمل‌های بالادستی، پولی و بازاريابی شبكه‌ای باشد، دبيرخانه اقدامات نظارتی زير را به اجرا می‌گذارد که ما به تعداد مختصری از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1-26.   ابلاغ تخلفات صورت گرفته، انجام بازرسی موردی، مذاكره با مسئولان شركت، اخذ توضيحات لازم و اجرای فوری اقدامات اصلاحی برای رفع تخلف؛

2-26.    الزام مديران شركت به تهيه گزارش در خصوص برنامه زمانی مربوط به چگونگی رفع اشتباهات و تخلفات انجام شده و بازگشت به شرايط عادی؛

3-26.    الزام مديران شركت به تهيه صورت‌های مالی، گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مقاطع مد نظر؛

4-26.    تكليف به مديران شركت برای به‌كارگيری بازرس يا حسابرس مقيم برای مدت معين؛

5-26.    اعمال برخی محدوديت‌ها در شاخه‌های مختلف فعاليت شركت؛

.بیشتر بخوانید:

کلید اصلی در روش‌های ارتباطی و بازاریابی

منبع: خبرگزاری آریا

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8659

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سپاس از گروه نتورک نیوز برای اطلاع رسانی کامل و مطمئن درباره بازاریابی شبکه ای

  2. مطالب مفیدی بود سپاس

  3. مجوز برای همه نوع فعالیت داده میشه در زمینه نتورکینگ یا فقط در موارد خاص

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.