به گزارش خبرگزاری imarketor.com و به نقل از نتورک نیوز، شما باید برای کسب و کار خود، ۳ پیشبینی برای رفتار مشتری داشته باشید تا بتوانید به شکل موثرتری عمل کنید. هر سال، رفتار مشتریان نسبت به سال قبل تغییر میکند و هزینههای آنها نیز متفاوت از سال گذشته است. این تغییرات به دلیل تغییر سلیقه، اولویتها و رفتارهای مشتریان نسبت به گذشته است. در چنین شرایطی، بازاریابان چگونه میتوانند در سال جدید انتظارات مشتریان را برآورده کنند؟ با استفاده از پیشبینیهای مبتنی بر اطلاعات. برای کمک به بازاریابان و متخصصان کسب و کار در برنامهریزی سال جدید، نتایج یک نظرسنجی معتبر که در ژانویه ۲۰۲۳ با مشارکت حدود ۶۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام شده است، که در این بخ مورد بررسی قرار میگیرد. این نظرسنجی دوسالانه به بررسی وضعیت روند رفتار مشتریان پرداخته است تا ما بتوانیم اطلاعات بیشتری درباره آخرین تغییرات و دادههای مشتریان دریافت کنیم.
اصلیترین موارد از ۳ پیشبینی برای رفتار مشتری
مهمترین عوامل عبارتاند از:
- در حال حاضر، اکثر مشتریان تصمیم به خرید محصولات مورد علاقه خود را بر اساس توصیههای اینفلوئنسرها میگیرند، به جای روشهای دیگر.
- رفتار مصرفکنندگان به طور عمده از طریق رسانههای اجتماعی شکل میگیرد. (رفتار مشتری در شبکههای اجتماعی)
- مشتریان بیشتر به شرکتهایی مراجعه میکنند که پیشتر از آنها خرید انجام دادهاند.
منبع: ایمارکتور