به گزارش imarketor.com و به نقل از نتورک نیوز، مهمترین راز بازاریابی برای داشتن مشتری وفادار توجه به خواستههای آنهاست. ترغیب مشتریان به برگشت به ما و انتخاب ما برای دفعات پیدرپی، ایجاد ارتباط قوی را ترویج میدهد و نقش مهمی در دستیابی به موفقیت کسبوکار شما ایفا میکند. از نظر مالی، حفظ مشتریان قدیمی باعث کاهش هزینه نسبت به جذب مشتریان جدید میشود؛ زیرا یافتن مشتریان جدید نیازمند برنامهریزی های بازاریابی، فروش، و هزینه های بالاست و همگی ما میدانیم که یک مشتری راضی میتواند افراد جدیدی را به خود جلب کند.
مهمترین راز بازاریابی برای داشتن مشتری وفادار چیست؟
با پرسش درباره آنچه که برای آنها ارزش دارد، به درک بهتری از نیازها و ترجیحات مشتریان بپردازید. آیا آنها تمایل دارند برای بهترین کیفیت هزینه بیشتری بپردازند؟ آیا راضی از خریدهای حاضر هستند؟ آیا دارای منابع مالی کافی هستند اما زمان کمی دارند یا بالعکس؟
فهم کنید که چه مواردی برای مشتریان اهمیت زیادی دارد و تمرکز خود را به سمت آن انتقال دهید. اگر محصول یا خدمت شما معمولاً به عنوان هدیه استفاده میشود، خدماتی مانند کاغذ بستهبندی یا کارت هدیه را به عنوان یک سرویس افتخاری به مشتریان ارائه کنید.
با کار کردن بهصورت شخصی و متناسب با سلیقه هر مشتری، پیشنهادات خود را بهگونهای طراحی کنید که به بهترین شکل نیازهای منحصر به فرد هر مشتری را تأمین کند.
برای مثال، افراد نسل قدیمیتر اغلب ترجیح میدهند تا با نمایندهی خدمات مشتریان در مکان حضوری صحبت کنند، در حالیکه افراد جوانتر ایمیل زدن را راحتتر میشناسند.
منیع: آیمارکتور