0

توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی

  • کد خبر : 8917
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نتورک نیوز، موسوی عضو هیأت مدیره سندیکای داروهای منابع انسانی کشور ضمن اشاره به توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی، در این زمینه بیان کرد: ایران برای تولید مواد اولیه دارویی ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند در این حوزه به قطب تولید مواد موثره و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نتورک نیوز، موسوی عضو هیأت مدیره سندیکای داروهای منابع انسانی کشور ضمن اشاره به توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی، در این زمینه بیان کرد: ایران برای تولید مواد اولیه دارویی ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند در این حوزه به قطب تولید مواد موثره و اولیه دارویی در دنیا تبدیل شود.

توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشور برای تولید مواد اولیه دارویی

موسوی افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه دارویی سهم قابل توجه‌ای در خودکفایی صنعت دارویی کشور دارند، شرکت‌های دارویی داخلی تلاش کرده‌اند با تولید ماده اولیه دارویی در طی سالیان اخیر، تا حد زیادی وابستگی به واردات مواد اولیه را کاهش دهند. توانمندی ایران در تولید ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی می‌تواند اشتغال فوق العاده‌ای را برای کشور به همراه داشته باشد و ثروت عظیمی را در این خصوص حاصل کند.

عضو هیأت مدیره سندیکای داروهای منابع انسانی کشور تاکید کرد: صادرات مواد اولیه دارویی می‌تواند ارزآوری خوبی را برای کشور فراهم کند و تولید آن‌ها مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. باید به مواد دارویی به دلیل ویژگی استراتژیکی که دارند و اهمیت آن در بخش درمان توجه ویژه‌ای شود. کشور ظرفیت‌های لازم را جهت تولید مواد اولیه دارویی را دارد و باید تمامی امکانات در این خصوص به کار گرفته شوند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=8917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.