0

رتبه نخست خراسان رضوی در تولید ژل رویال

  • کد خبر : 7370
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
رتبه نخست خراسان رضوی در تولید ژل رویال

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی درباره تولید و بازاریابی ژل رویال در خراسان رضوی گفت و گویی داشت. وی در این نشست گفت: خراسان رضوی رتبه نهم را در تولید عسل داشت. امروز هم توانست تا رتبه اول در تولید ژل رویال در کشور را […]

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی درباره تولید و بازاریابی ژل رویال در خراسان رضوی گفت و گویی داشت. وی در این نشست گفت: خراسان رضوی رتبه نهم را در تولید عسل داشت. امروز هم توانست تا رتبه اول در تولید ژل رویال در کشور را به دست آورد.

محسن بشتر در جلسه‌ای که با خبرگزاری ایسنا برگزار شد، حضور یافت. وی در خصوص میزان تولید عسل خراسان رضوی بیان کرد: مقدار عسل تولیدی در سالی که گذشت، به شرح زیر است:

  • از کندوهای مدرن در استان چهار هزار تن و ۲۵۰ کیلوگرم عسل برداشت شد.
  • از نمونه سنتی کندوها حدودا ۲ تن و ۸۸ کیلوگرم عسل برداشت شد.

زبنورداران موفق شدند تا عسل‌ها را با مهارت‌های بازاریابی و فروش به دست خریداران برسانند. در‌ همین زمینه یکی از برترین شرکت‌های عرضه کننده محصولات بر پایه فراورده‌های زنبور عسل، شرکت هلدینگ تجارت قرن ۲۱ است که توانسته در حوزه فروش محصولات فراوری شده بر پایه ژل رویال، خوش بدرخشد.

رتبه نخست خراسان رضوی در تولید ژل رویال

تولید و بازاریابی ژل رویال در خراسان رضوی

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ به علت اپیدمی کرونا بررسی درستی درباره تولیدات عسل صورت نگرفته بود؛ اما در سال ۱۳۹۸ عسل تولیدی از کندوهای مدرن ۳۳۳۳ تن و ۹۹۹ کیلوگرم و از نمونه سنتی کندوها ۴۳۶ کیلوگرم بوده است.

کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بالا رفتن تعداد افراد، کندو و افزایش تولید عسل را از جمله دلایل تغییرات در تولید عسل دانست. سپس گفت: خراسان رضوی در جایگاه ۹ تولید عسل، و رتبه ۱ تولید ژل رویال می‌باشد.

بیشتر بخوانید

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=7370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.