به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، پژوهشگر و طراح فرش و عضو انجمن علمی فرش ایران درباره معضلات بازاریابی فرش دستباف ایرانی در کشور گفت: از سالیان پیش تا به امروز، بخش مهمی از تجارت بین المللی و داخلی به واسطه شیوههای مجازی بوده است؛ در حالی که امروزه جای خالی آن در بخش فرش دستباف مشاهده میگردد.
محمد صمیمی با خبرگزاری ایسنا گفت و گویی داشت که در این گفت و گو گفت: حوزه فرش دستباف، دستهای از مشاغل تولیدی بوده، بستر تولید آن خانگی است و اغلب توسط بانوان انجام میشود.
اصلیترین ویژگی حوزه فرش دستباف
صمیمی ادامه داد: یکی از اصلیترین ویژگیهای تولید فرش دستباف، فرد محور بودن آن میباشد. وی افزود فرش: به عنوان یک صنایع دستی پر طرفدار، مهمترین زیر ساخت آن، وجود بانوان هنرمند است. مانند دیگر مشاغل صنعتی به زیرساختهای خدماتی، متکی نیست.
این طراح فرش همچنین اضافه کرد: فرش حتی همیار طبیعت، موثر در بقای منابع طبیعی است. به همین خاطر لازم است تا ظرفیت و ویژگی ارزشمند آن توسعه یابد.
صمیمی خاطر نشان کرد: کاملاً واضح است که تولید فرش جهت رفع نیازهای شخصی افراد نیست؛ بلکه این محصول، نمونهای از کالای سنتی بوده که در بازارهای داخلی و خارجی به فروش میرسد؛ از همین رو، یکی از مهمترین اصول تولید آن، مساعد نمودن شرایط فروش باتوجه به سلیقه مصرف کننده میباشد. روشهای ذکر شده سبب کاهش معضلات بازاریابی فرش دستباف ایرانی در کشور خواهد شد.
بیشتر بخوانید
منبع: ایسنا