4

نایب رییس فدراسیون فوتبال بازداشت شد

  • کد خبر : 1945
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
نایب رییس فدراسیون فوتبال بازداشت شد

شهره موسوی، نایب رییس فدراسیون فوتبال بازداشت شد شهره موسوی، نایب رییس بخش بانوان فدراسیون فوتبال، به دنبال شکایت شمار زیادی از مال‌باختگان بازارهای رمزارز بازداشت و روانه زندان شد. بنابر گزارش‌ها، بازداشت نایب رییس فدراسیون فوتبال و همسر او، مرتبط با پرونده کلاهبرداری موسوم به رمزارز «کینگ مالی» است. همسر وی، با نام مستعار […]

شهره موسوی، نایب رییس فدراسیون فوتبال بازداشت شد

شهره موسوی، نایب رییس بخش بانوان فدراسیون فوتبال، به دنبال شکایت شمار زیادی از مال‌باختگان بازارهای رمزارز بازداشت و روانه زندان شد.

بنابر گزارش‌ها، بازداشت نایب رییس فدراسیون فوتبال و همسر او، مرتبط با پرونده کلاهبرداری موسوم به رمزارز «کینگ مالی» است. همسر وی، با نام مستعار (ف.ق.) متهم «ردیف اول» این پرونده است که پیش‌تر بازداشت و برای او «قرار قضایی» صادر شده است.

تاکنون بیش از سه‌‌هزار مال‌باخته، در پرونده کلاهبردی رمزارز جعلی «کینگ» شکایت خود را ثبت کرده‌اند. بنابر گزارش‌ها، رقم کل کلاهبرداری، چندین هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

رمزارز جعلی کینگ، رمزارزی برگرفته از یک سریال کره‌ای اسکویید گیم که بعد از یک رشد حبابی ناگهان در کمتر از چند دقیقه ارزشش تقریباً به صفر رسید. این سوءاستفاده‌ ها نمونه داخلی هم دارد مانند رمز ارزی به اسم کینگ مانی. این رمزارز جعلی توسط شرکتی راه اندازی شده است که مجوز بازاریابی شبکه‌ای دارد.

در ابتدا طبق معمول افراد با وعده‌ های فریبنده جذب می‌شوند. اما بعد از جمع‌شدن پول‌ها کم‌کم نشانه‌‌های کلاهبرداری مشخص می‌شود، از بسته‌ شدن کیف‌‌های پول تا دستکاری در دارایی افراد. مالباختگان این رمزارز از شگردهای شرکت برای تشویق به سرمایه‌گذاری می‌گویند و اینکه قیمت این ارز تا بیش از ۲۰ هزار یورو افزایش می‌یابد، اما در نهایت بعد از بسته شدن کیف‌های پول به حدود ۴۰ یورو می‌رسد.

حالا یک رمز‌ارز جعلی باقی‌مانده با تعداد زیادی مالباخته و کلاهبرداری که حجم آن به حدود ۴۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد. کارشناسان از افزایش کلاهبرداری‌ها در بازار رمزارزها می‌گویند و در خصوص مخاطرات سرمایه‌ گذاری در این ارزها هشدار می‌ دهند. ابهامات درباره ارزهای رمزنگاری شده همچنان زیاد است و مشخص نیست رمز ارز بعدی که قرار است ناگهان ارزش خود را از دست بدهد کدام یک خواهد بود.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.