0

معافیت مالیات برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی

  • کد خبر : 6082
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
معافیت مالیات برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی

موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز؛ معافیت مالیات برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی است که منبع آن سایت خبرگزاری ایران هشدار می‌باشد. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم…  کسب‌وکارهای حاضر در پلتفرم‌های داخلی از مالیات معاف می‌شوند! به گزارش ایران هشدار به نفل از پیوست، طبق تصمیم مجلس، کسب‌وکارهایی که […]

موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز؛ معافیت مالیات برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی است که منبع آن سایت خبرگزاری ایران هشدار می‌باشد. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم…

 کسب‌وکارهای حاضر در پلتفرم‌های داخلی از مالیات معاف می‌شوند!

به گزارش ایران هشدار به نفل از پیوست، طبق تصمیم مجلس، کسب‌وکارهایی که در پلتفرم‌های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات فعالیت می‌کنند از مالیات معاف می‌شوند. همچنین کسب‌وکارهایی که در پلتفرم‌های خارجی فعالیت می‌کنند باید مالیات پرداخت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بند (ط) تبصره ۶ ماده واحده بودجه موافقت کردند. یراساس آن کسب‌وکارهای داخلی حاضر در پلتفرم‌های داخلی از مالیات معاف می‌شوند.

در این بند تبصره ۶ آمده است: در راستای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تشویق کسب‌وکارهای اینترنتی به استفاده از سکوهای داخلی، تا پایان سال ۱۴۰۲ کسب‌وکارهای حقیقی فعال در سکوهای داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که فاقد پرونده مالیاتی هستند، به صورت پلکانی تا سقف مقرر در ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات با نرخ صفر هستند. ضمنا جرائم سال‌های قبل ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه شامل بخشوگی می‌شود.

در بخش دیگری بودجه اما ذکر شده هرگونه درآمد از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی مشمول اخذ مالیات می‌شوند.

همچنین آیین‌نامه اجرایی این بند باید ظرف مدت دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد در هیات وزیران تصویب شود.

منبع: http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/42489

سخن آخر

ممنون که تا انتهای خبر معافیت مالیات برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی همراه ما بودید. اگر علاقه مند به پیگری اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید، و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید. این سایت روزانه با ارائه اخبار و آموزش های جدید و متنوع در زمینه بازاریابی کمک شایانی به رشد و پیشرفت نتورکرها می نماید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=6082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.