0

دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است

  • کد خبر : 9379
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است

بر اساس آمار منتشر شده از نظرسنجی شغلی و حقوق هفتگی در بازاریابی ۲۰۲۴، تفاوت دستمزد بین زنان و مردان برای کارمندان تمام وقت کاهش تقریبی داشته اما همچنان دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است. اختلاف دستمزد زنان و مردان در تیم‌های مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ درصد بوده […]

بر اساس آمار منتشر شده از نظرسنجی شغلی و حقوق هفتگی در بازاریابی ۲۰۲۴، تفاوت دستمزد بین زنان و مردان برای کارمندان تمام وقت کاهش تقریبی داشته اما همچنان دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است. اختلاف دستمزد زنان و مردان در تیم‌های مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ درصد بوده است که این رقم در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب به ۲۳ و ۶/۱۲ درصد رسیده است. متاسفانه این اختلاف دستمزد در سال گذشته به ۵/۱۶ درصد افزایش یافت که نشان از تفاوت معناداری می‌باشد.

اختلاف دستمزد در بین بازاریابان مرد و زن

داده‌ها نشان می‌دهند که درآمد ساعتی زنان به نسبت از مردان کمتر است؛ این موضوع یک معیار استاندارد برای تفاوت دستمزد بین جنسیت‌ها در اغلب مشاغل محسوب می‌شود. در طول پنج سال گذشته اطلاعات جمع آوری شده نشان می‌دهند که شکاف دستمزد جنسیتی در بازاریابی کاهش قابل توجه‌ای داشته است اما همچنان این اختلاف حقوق دیده می‌شود.

دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است

امروزه با ورود مشاغل مدرن به ایران، نقش زنان در بازاریابی و تبلیغات بیش از گذشته حس می‌شود. فضای رقابتی موجود در حوزه بازاریابی موجب شده انگیزه و رقابت بین بازاریابان افزایش یابد. در همین شرایط، تمامی بازاریابان به ویژه خانم‌ها از تمامی دارایی و توان خود برای موفقیت در این عرصه استفاده می‌کنند.

با این حال برخی از منتقدان می‌گویند زنان برای کار مشابه دستمزد متفاوتی با مردان دریافت می‌کنند که همین موضوع نارضایتی برخی افراد فعال در این حوزه را به دنبال داشته است. همانطور که بیان کردیم بر اساس گزارشات و آمار بین المللی، دستمزد بازاریابان زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است. بازاریابی شغل جذابی است اما مشکلاتی برای زنان این حوزه وجود دارد که درصد پایین دستمزد تنها یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

منبع: دی ام برد

گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد

تعلیق فعالیت شرکت کار آفرینان پیشرو باورس

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.