3

نتورک چیست؟ | بازاریابی شبکه چگونه است؟

  • کد خبر : 3823
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
نتورک چیست؟ | بازاریابی شبکه چگونه است؟

نتورک چیست؟ | بازاریابی شبکه چگونه است؟ نتورک مارکتینگ یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی می‌باشد. مهارت نتورک مارکتینگ بخش فروش را در شبکه های مختلف اجتماعی و انسانی متمرکز می‌کند. روش کار این چنین است که تعدادی از محصولات شرکت را می‌خرید و در هر جا مایل باشید، می‌فروشید. در نتیجه سود قابل قبولی […]

نتورک چیست؟ | بازاریابی شبکه چگونه است؟

نتورک مارکتینگ یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی می‌باشد. مهارت نتورک مارکتینگ بخش فروش را در شبکه های مختلف اجتماعی و انسانی متمرکز می‌کند. روش کار این چنین است که تعدادی از محصولات شرکت را می‌خرید و در هر جا مایل باشید، می‌فروشید. در نتیجه سود قابل قبولی از این فرایند نصیب شما می‌شود. حال باید ببینیم چگونه می‌توانیم در بازاریابی شبکه ای موفق باشیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا رعایت اصولی که باعث می‌شود در این زمینه بسیار موفق عمل کنید را بیاموزید.

مراحل رسیدن به موفقیت در بازاریابی شبکه ای

 

اصول نتورک | کیفیت کالا

اگر محصولی که به مشتری ارائه می‌کنید کیفیت لازم را نداشته باشید، از خرید آن منصرف می‌شود. کیفیت کالا نقش مهمی در موفقیت شما در بازاریابی شبکه‌ای ایفا می‌کند. اگر کیفیت محصولات شما بالا باشد، مشتری خرید کالای شما را به دیگر شرکت ها ترجیح می‌دهد.

مهارت مذاکره و فروش

مهارت فروش محصولات یک مهارت اکتسابی محسوب می‌شود. اگر این مهارت ها را تقویت کنید، فروش محصولات شما به بالاترین درجه خواهد رسید. فوت و فن سخنوری، طریقه صحبت با مشتری و برخورد صمیمانه در این زمینه به شما کمک می‌کند.

مهارت تیم سازی و رهبری

میزان پورسانتی که از فعال بودن زیرمجموعه هایتان به شما تعلق می‌گیرد، یکی از راه های به دست آوردن سود در بازاریابی شبکه ای است. پس سعی کنید افراد بیشتری به زبرمجموعه خود اضافه کنید. ایجاد انگیزه در آنها نیز بسیار کمک کننده است.

مهارت رهبرسازی

همان روش سوددهی برای زیرمجموعه های شما نیز کاربرد دارد. تلاش کنید به آنها مهارت رهبری و هدایت تیم را بیاموزید.

طرح کسب و کار بازاریابی شبکه ای

آیا بازاریابی شبکه ای همان شرکت هرمی است؟

اعضای شرکت های هرمی موظفند افرادی را به شرکت معرفی کنند. اگر آن افراد در شرکت سرمایه گذاری کنند، به اعضای شرکت هرمی کمیسیون پرداخت شود.

به بیان دیگر این دسته از شرکت ها محصولی جهت خرید و فروش ارائه نمی‌کنند. بلکه سرمایه گذاری فرد در این شرکت‌ها باعث تقسیم کمیسیون بین اعضای بالاتر شرکت هرمی می‌شود. هر چه اعضا به راس هرم نزدیک تر باشند، سود بیشتری دریافت خواهند کرد. چنانچه عضو در پایین ترین سطح هرم باشد، سودی دریافت نمی‌کند؛ البته اگر فرد ضرر نکند.

اما در بازاریابی شبکه قضیه فرق دارد. در این زمینه محصول به فروش می‌رسد و اگر زیرمجموعه‌ی جدیدی اضافه شود به تناسب، سود به دست می‌آید.

برای مطالعه بیشتر: بازاریابی چیست و هدف آن چیست؟

نگرش مثبت در بازاریابی شبکه ای

رویای ثروتمندشدن با بازاریابی شبکه ای

این شغل نیز مانند دیگر شغل‌ها بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد. ویژگی خاصی در این زمینه وجود ندارد و همه چیز به کوشش شما مربوط است. در صورتی که با تلاشی مستمر در این حوزه فعالیت کنید، پس از مدتی به سوددهی کلانی می‌رسید.

شرکت Amway یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کمپانی های بازاریابی شبکه ای در دنیاست. طبق آمار فقط ۱۰ درصد فروشندگان این شرکت موفق شدند درآمدی به دست آورند. این آمار قصد ندارد بازاریاب ها را از کسب درآمد ناامید کند، اما نمی‌توان برای همه بازاریاب ها درآمد بزرگ ماهیانه در نظر گرفت.

سران شرکت های بازاریابی و اعضای قدیمی آنها درامد های هنگفتی دارند. این درآمد عالی به دلیل زیرمجموعه های بالای آنهاست. درآمد بسیار بالا برای اعضای جدیدی که به تازگی به این شرکت ها پیوسته‌اند، چندان منطقی نیست.

رشد بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای از نظر قانونی

فعالیت شرکت های هرمی در اکثر کشورهای جهان جرم به حساب می‌آید و قانونی نیست. اما بازاریابی شبکه‌ای با این شرکت ها تفاوت زیادی دارد. درنتیجه فعالیت شرکت های نتورک مارکتینگ در بعضی کشورها قانونی می‌باشد. البته مراجع قانونی و اقتصادی همواره انتقادهایی به این فعالیت ها وارد کرده‌اند.

اخیرا این شرکت ها با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به فعالیت بپردازند. چنانچه نماد شرکت موردنظر را بررسی کنید، قانونی بودن یا نبودن فعالیت آن قابل تشخیص است.

  • سبز رنگ: مجاز به فعالیت است.
  • زرد رنگ: برای رفع ایراد مجاز به فعالیت یکماهه است.
  • قرمز رنگ: به صورت موقت به مدت شش ماه تعلیق شده است.
  • سیاه رنگ: اتمام مجوز فعالیت شرکت را نشان می‌دهد.

نتورک

نتورک مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

به دو صورت سازمان های نتورک فعالیت ‌می‌کنند. قبل از اینکه در این حوزه فعالیت کنید، باید از یافتن فرصت های فروش و همچنین طریقه کار نتورک اطلاع یابید.

نکته اول | نتورک

اولین نکته برای درک کار نتورک این است که بدانید شرکت های نتورک مارکتینگ چگونه کار می‌کنند. در نتیجه اطلاع می‌یابید که چگونه شرکت ها تلاش دارند، خود را معرفی نمایند. حقیقت اغلب شرکت های نتورک مارکتینگ روش دوم می‌باشد که امید است به گروه دوم نپیوسته باشید.

یک شرکت نتورک مارکتینگ در صورتی ظاهر مطلوبی دارد که محصولات باکیفیتی به فروش برساند. در نتیجه با افزایش فروش کالاها سود کلانی دریافت می‌کند. شرکتی می‌تواند به این روش فعالیت کند که محصولات ارائه شده آن، متناسب با نیاز های بازار باشند.

نکته دوم | نتورک

کالاها باید با قیمتی به فروشندگان عرضه شود که بتوان قیمت محصول را افزایش داد و سود به دست آورد. در سازمان های این چنینی فروشنده می‌تواند مطابق با شرایط، ساعات کاری خود تنظیم کند و به اصطلاح رئیس خود باشد.

سازمان ها نیروهایی از خارج شرکت استخدام می‌کنند. این مورد موجب کاهش هزینه های نتورک مارکتینگ و به دست آوردن سود خوبی می‌شود. زیرا در حوزه نتورک فروشندگان موظفند رویدادها و محصولات خود را معرفی و تبلیغ نمایند.

نکته سوم | نتورک

اغلب شرکت های بازاریابی شبکه‌ای از استاندارد سازمان بالا، بهره نمی‌برند. در سازمان های نتورک مارکتینگ، اکثر فروش ها از طریق ارائه فروش اولیه به فروشندگان جدید انجام می‌شود. به بیان دیگر اغلب اعضای شرکت کننده یا متضرر خواهند شد و یا تنها با فروش بسته های اولیه به فروشندگان جدید، درآمدی کسب می‌کنند.

این سیستم در نتیجه سود زیادی را فقط نصیب تعداد کمی از خریداران می‌کند. از آنطرف تعداد زیادی از فروشندگان در حال سروکله زدن با مشکلات و یا از دست رفتن دارایی هایشان هستند. لازم است حتما  سابقه شرکت نتورک مارکتینگ را بررسی کنید. وضعیت شرکتی مطلوب است که فروشندگان آن موفق عمل کرده باشند. پس این نکته را قبل از پیوستن به سازمان مدنظر قرار دهید.

نتورک

کلام پایانی

امروز در این مقاله سعی داشتیم شما را با مفهوم نتورک و مراحل آن اشنا کنیم. امیداریم این مقالع موردپسندتان واقه شده باشد. اگر علاقه مند به آشنایی با سایر موضوعات نتورک هیتید، پیشنهاد ما این است که سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه نمایید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3823

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.