0

موج جدیدی از تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در راه است

  • کد خبر : 3992
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
موج جدیدی از تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در راه است

موج جدیدی از تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در راه است / کوچ بی سر و صدای لیدر‌های شبکه‌های هرمی به شرکت‌های قانونی؛ موضوع خبر امروز نتورک نیوز می باشد. پس تا انتهای این خبر کوتاه همراه ما باشید. شرح خبر اخیراً برخی از اعضاء و لیدرهای سابق شرکت‌های غیرمجاز بازاریابی شبکه‌ای که پس از […]

موج جدیدی از تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در راه است / کوچ بی سر و صدای لیدر‌های شبکه‌های هرمی به شرکت‌های قانونی؛ موضوع خبر امروز نتورک نیوز می باشد. پس تا انتهای این خبر کوتاه همراه ما باشید.

شرح خبر

اخیراً برخی از اعضاء و لیدرهای سابق شرکت‌های غیرمجاز بازاریابی شبکه‌ای که پس از برخوردهای قانونی به عضویت شرکت‌های جدید درآمده‌اند، با انجام تخلفاتی نظیر «الزام خرید کالا با مبالغ بالا» و «ثبت خرید در قالب باشگاه مشتریان» در تلاش هستند رویه متخلفانه فعالیت خود در مجموعه‌های سابق را در این شرکت­ها نیز تکرار کنند.

ادامه خبر | موج جدیدی از تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

محسن محمدی حسنلوئی، مدرس دانشگاه و کارشناس کسب‌و‎کار و بازاریابی نوشت: پس از برخوردهای قانونی با شرکت‌های غیرمجاز بازاریابی شبکه‌ای، مدتی است اعضاء و لیدرهای سابق این شرکت‌ها که به علت پلمپ دفاتر غیرمجاز و سایر اقدامات بازدارنده، قادر به عضوگیری و فعالیت هرمی خود نیستند؛ بدون بررسی و پذیرش مقدمات اولیه فعالیت بازاریابی، یعنی «محصول قابل‌عرضه» و «طرح درآمدی شرکت‌های دارای مجوز»، به عضویت شرکت‌های جدید درآمده‌اند؛ اما همانند روال سابق، رویه ‌و آموزش‌های جذب حداکثری که در مجموعه‌های هرمی خود داشته‌اند را در این شرکت­ها نیز پیاده می‌کنند.

این افراد با وجود محدودیت‌های وضع شده در طرح سوددهی شرکت‌ها؛ اقدام به «الزام خرید با مبالغ بالا»، «عضویت سایر افراد»، «ثبت خرید در قالب باشگاه مشتریان» و «انواع پکیج کالایی غیرمجاز و مجاز» نموده و اظهار می­کنند که فروش کالا اهمیتی در حوزه فعالیت بازاریابی نداشته و جذب حداکثری اعضاء و دریافت پورسانت هدف اصلی شرکت است.

 

ادامه خبر | ترفند سود جویان و تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

با این توضیحات لازم است یادآوری شود مهم­ترین اصل بازاریابی شبکه‌ای، «حذف واسطه‌ها در فروش کالا» و پرداخت پورسانت ناشی از «کاهش هزینه‌های توزیع از طریق آموزش به فروش محصولات مصرفی باارزش توسط شرکت‌های بازاریابی» است.

از این رو ضروری است مسئولان و عوامل اجرایی شرکت‌های دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای نوع آموزش و انطباق فعالیت با مقررات و مفاد آیین‌نامه ماده 87 قانون نظام صنفی را مدنظر قرار دهند و از سوءاستفاده افرادی که به دنبال کسب منفعت و فریب سایر بازاریابان در شرکت هستند جلوگیری کرده و همواره مطابق ضوابط مشخص فعالیت نمایند تا کسب‌وکار قانونی آن‌ها با چالش و برخوردهای قانونی مواجه نشود.

منبع خبر: خبرگزاری دانشجو

 

کلام پایانی

ممنون که تا انتهای این خبر همراه همراه نتورک نیور بودید. اگر علاقه مند به پیگری تخلفات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید. و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.