4

هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای

  • کد خبر : 2619
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای

دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی در خصوص هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای به اطلاع کلیه‌بازاریابان می‌رساند؛ تعریف بازاریابی تک سطحی و هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای به استناد ماده (1) آیین نامه اجرایی مواد (2)، (12) […]

دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی در خصوص هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای به اطلاع کلیه‌بازاریابان می‌رساند؛

تعریف بازاریابی تک سطحی و هشدار به بازاریابان جهت عضویت در شرکت های بدون مجوز بازاریابی شبکه ای

به استناد ماده (1) آیین نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی، بازاریابی تک سطحی روشی از فروش محصول است که در آن کلیه حق کمیسیون ها و پاداش ها براساس عملکرد فروش شخصی بازاریاب یا فروشنده پرداخت می شود. در این روش بازاریاب و فروشنده توانایی جذب و معرفی بازاریاب و فروشنده دیگر را به عنوان زیر مجموعه ندارد.

براساس این تعریف؛درصورت پرداخت هرگونه مبلغی به بازاریاب تحت هر عنوان نظیر جایزه و پاداش که ناشی از فروش دیگر بازاریابان است براساس بند (2) ماده (1) آیین نامه اجرائی تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی از مصادیق بازاریابی شبکه ای خواهد بود و عضویت بازاریابان در این شرکت ها که فاقد “پروانه کسب بازاریابی شبکه ای” بوده غیر قانونی و دارای عواقب و مسئولیت های حقوقی و کیفری است.

کلام آخر

عدم صدور هشدار موید این نیست که فعالیت کسب و کارهای دیگر کاملاً در چارچوب قانون است. گزارش شما می‌تواند ما را به موقع در مورد شناسایی رویه تجاری بد یا بروز تخلفات در حوزه بازاریابی شبکه ای آگاه نماید.

لطفا؛ هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است تخلفات یا رویه تجاری بد در حوزه بازاریابی شبکه ای است گزارش دهیدگزارش شما به ما در جهت تامین منافع عمومی کمک خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.