شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا فعالیت رسمی خود را به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکهای در سال 1396 آغاز نمود. این شرکت با دریافت مجوز رسمی خود در حوزه بازاریابی شبکهای، در زمینه راه اندازی انواع فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی فعالیت بسیار مستمری داشته است. علاوه بر این مورد، اجرای انواع طرح های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و غیره نیز از دیگر فعالیت های شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا بوده است.
حوزه فعالیتی این شرکت به طور عمده در دسته محصولات خودرویی، آرایشی و بهداشتی قرار میگیرد. محصولات خودرویی شرکت شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا شامل واکس بدنه خودرو، شیشه شوی ضد بخار، موتور شوی سرد، محافظ چرم خودرو، پولیش داشبورد و ضد بوی سیگار میباشد. همچنین محافظ و براق کننده رینگ و لاستیک، تمیز کننده انژکتور و افزایش اکتان و نانوکارواش بدون آب نیز در این دسته از محصولات شرکت قرار میگیرد.
محصولات بهداشتی نیز از دیگر مواردی هستند که شرکت شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا در حال عرضه آنها به بازار میباشد. انواع شامپو سر و بدن بزرگسال، انواع شامپو سر و بدن کودک، مایع دستشویی، شامپو نرمال، انواع شامپو تقویت کننده، محلول گاز و هود و پاک کننده چند منظوره از جمله محصولات مرتبط در این زمینه محسوب میشوند.
محصولات آرایشی این شرکت نیز شامل موارد زیر است:
رژلب های گیاهی، ریمل، پنکک، پرایمر، کانسیلر، کرم پودر، صابون های گیاهی، لوسیون شتر مرغ
دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسبوکارهای مجازی در خصوص هشدار به شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا به اطلاع میرساند:
هشدار به شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا
با توجه به اینکه شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا پس از یک دوره تعطیلی موقت، مجدداً اقدام به شروع فعالیت نموده و قبل از اعلام تعطیلی، از طریق ارجاع بازاریابان به وب سایت و اپلیکیشن شرکت خدماتی هوشمند پایدار ( سهامدار آن شرکت ) برخلاف بند (12) بخش ( الف) ماده (13) آیین نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی و بندهای (3) بخش (ب) ماده مذکور اقدام به آموزش و توسعه طرح سوددهی غیرمجاز نموده است و از سوی دیگر نظر به اینکه در مدت مذکور برخی بخشنامه ها به روز رسانی شده است لذا بدینوسیله موارد زیر جهت یادآوری و توجه کافی به مقررات و آثار اقدامات اجرایی کمیته نظارت و انجام سطح قابل قبولی از تعهدات در جهت اصلاح عملکرد اعلام می گردد:
مورد اول
در وهله اول شرکت باید در قبال شکایات هایی که برابر نامه شماره 155873/60 مورخ 29/06/ 1400 درخصوص فروش پک کالا (الماس ، یاقوت و طلا) و عدم بازگیری تفهیم تخلف، پاسخ خود را بصورت مستند و مستدل ارائه و با قید فوریت تعهدات مالی معوقعه را انجام و گزارش دهد.
مورد دوم
برابر تبصره بند(2) ماده(10) آیین نامه، وبسایت شرکت باید برای اخذ کد واحد بازاریابیشبکهای به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت (به نشانی:unicode.mimt.gov.ir) متصل گردد. و احراز هویت بازاریابان از طریق سامانههای معتبر وفق ابلاغیه شماره211750/60 مورخ06/09/1400 عملیاتی گردد.
لازم بذکر است شروع فعالیت بازاریابان بدون اخذ کد مذکور تخلف محسوب می گردد. لذا مقتضی است ظرف مدت سه روز کاری از زمان این ابلاغیه دسترسی لازم به پایگاه داده شرکت براساس بخشنامه شماره 289215/60 مورخ 27/12/1396ارائه گردد.
مورد سوم
بلافاصله طرح سوددهی با مفاد بخشنامه شماره 166877/60 مورخ 12/07/1400 منطبق و جهت اخذ تاییدیه اقدام گردد. همچنین کد محاسباتی پایگاهداده شرکت به منظور صحتسنجی و مستندسازی خروجی دادههای شرکت در ارتباط با رعایت محدودیت سطوح پرداخت کمیسیون و پاداش ارائه گردد.
مورد چهارم
سیستم رسیدگی داخلی به شکایات و پشتیبانی آنلاین مشتریان با قابلیت مستند سازی و ارائه پاسخ به شکایات بطور موثر فعال و دقت شود. و صرفاً بر اساس ابزارهای خودکار و بدون توجه به موضوع شکایات پاسخ واحد ارائه نگردد.
مورد پنجم
آموزش هرگونه مفادی خارج از طرح سوددهی مصوب وفق بخشنامه شماره 225194/60 مورخ 21/09/1400 و همچنین ارجاع بازاریابان به سایر سایت و اپلیکیشن ها جهت آموزش طرح سوددهی غیرمصوب از مصادیق تخلف در بند (1) نامه مذکور محسوب می گردد.
مورد ششم
ضوابط و شرایط داخلی شرکت باید بصورت واضح و شفاف تهیه گردد. بنحوی که تمامی بایدها و نبایدها مذکور در آیین نامه را شامل گردد. این ضوابط باید حاوی اقدامات و ضمانتهای بازدارنده از جمله صدور اخطار، تعلیق بهطور کلی یا جزئی و همچنین فسخقرارداد یا خاتمه فعالیتبازاریابان متخلف باشد. و تمامی موارد مذکور باید بصورت شفاف در قرار داد فی مابین ذکر و در برنامه آموزش شرکت مستمراً تکرار گردد.
مورد هفتم
نقش و جایگاه ارکان شرکت(مدیران و کارکنان) باید همواره در همه امور اجرایی شرکت کاملاً محسوس باشد. بنابراین از واگذاری امور اجرائی به بازاریاب جلوگیری گردد.
مورد هشتم
سازوکار تاسیس دفاتر و شعب، ضوابط انتظامی و همچنین وظایف و تکالیف شعبه به ترتیب در ماده(11) آییننامه و ابلاغیه به شماره245630/60 تصریح گردیده است. استفاده از شعبسایر شرکتها که مجوز آنها لغو و توسط بازاریابان آنها که به شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا کوچ و درحال فعالیتهستند تخلف میباشد. در ضمن در نظر گرفتن درصدی از فروش سازمان فروش برای هزینه شعب و یا تهیه دو اجاره نامه متفاوت یکی برای ارائه به این دبیرخانه جهت اخذ مجوز شعبه و دیگری به اسم بازاریاب تماماً از رویه تجاری نادرست بوده که باعث استقلال عمل بازاریابان ( به اصطلاح مرسوم لیدرها) از برنامه انظباطی شرکت و در طولانی مدت باعث بروز تخلفات متعدد از سوی ایشان خواهد شد در عین حال نیز این رویه، تخلف قلمداد میگردد.
مورد نهم
مکانیسمهای اعلان و اقدام بصورت پنجره (پاپ آپ) و پیام های آنلاین (نوتیفیکشن) در دفاتر کاری بازاریابان فعال گردد. بنحوی که پس از تایید محتوای بازاریابان پنجره مذکور بسته و یا ورود به مرحله بعدی در سایت شرکت امکانپذیر باشد. درضمن پاسخ بازاریاب باید براساس اقدام واقعی سنجش و در پایگاهداده مستند گردد. برنامه آموزشی جداگانهای برای تیمها و بازاریابان دارای ریسک فعالیتبالا و متخلف همچنین افرادی که در ارائه آموزش صحیح اخلال ایجاد می نمایند ضروری است. لازم بذکر است باتوجه به اطلاع واصله آقای م.ر.ب احدی از بازاریابان شرکت شبکه بادران گستران درآن شرکت شروع به فعالیت نموده است. لذا نامبرده باید تمام موارد مندرج در هشدارها به شماره246533/60 مورخ 15/10/1400 و شماره271708/60 مورخ12/11/1400 را انجام و نتیجه به همراه پاسخ وی ارائه گردد.
مورد دهم
شرکت باید با ایجاد سازوکار موثر از طریق رویه های انسانی و یا پایشگر هوشمند بطور مستمر با جستجو نام شرکت و تیم های فروش مربوطه در صفحات اجتماعی، بسترهای درج آگهی و اشترک ویدئو از هرگونه بازنمایی شفاهی، کتبی یا تصویری رفتارهای گمراه کننده، فریبنده و تبلیغ خلاف واقع درباره درآمد و محصولات شرکت مطابق مفاد سند راهنمای جلوگیری از رفتارهای فریبنده و تبلیغ خلاف واقع به شماره 225194/60 مورخ 21/09/1400 نسبت به حذف نشر این اطلاعات اقدام نماید. مفاد مذکور باید در قرار داد، دستورالعمل های رفتاری وانگیزشی بازاریابان درج گردد. اقدام علیه محتوا و رفتار های گمراکننده و برخورد با بازاریاب متخلف از طریق پیغام آنلاین (نوتیفیکیشن) به کلیه تیم های فروش اطلاع و هم زمان توضیحات کافی در سایت یا شبکه اجتماعی رسمی شرکت ارائه گردد.
مورد یازدهم
برنامه های مشتری یابی و فروش محصول به مشتری نهایی برابر نامه شماره 267789/60 مورخ 09/11/1400 در تمام سطوح بازاریابان اجرا گردد. توجه شود برخی از بازاریابان صرفاً درصدد خرید فرصت درآمدی و کسب درآمد از راه جذب بازاریابان تازه وارد هستند. لذا باید با ایجاد سیستم رهگیریکالا جایگاه این بازاریابان، شناسایی و بلافاصله اقدام بازدارنده مندرج در بند(6) این نامه و آموزشهای لازم اجرایی گردد. و درصورت تکرار نسبت به لغو قرارداد با بازاریاب متخلف اقدام گردد.
اطلاعات کالایی سبد محصولات طبق ضوابط فروش کالا در سبد فروش شرکتهای بازاریابی شبکهای به شماره 166887/60 مورخ12/07/1400باید بلافاصله به این دبیرخانه ارائه گردد.
کلام آخر
این هشدار به شرکت سفیران یگانه بازاریابی آسیا که با اتکاء به قرائن و شواهد و دلائل مثبته حاکی از احتمال و ظن قوی بر ارتکاب تخلف و مشتمل بر توضیحات و دلائل صدور آن است در جهت آگاهی بخشی به شرکت و بازاریابان جهت پیگیری و هدایت آنها در برابر آثار و نقض احتمالی قوانین، ضرورت اصلاح رویه و شیوه تجارت نادرست و همچنین اطلاع از عواقب اقدامات اجرایی کمیته نظارت ( اخطارکتبی، تعلیق، ابطال مجوز، ارجاع پرونده شرکت و بازاریابان به مراجع ذیصلاح) و همچنین تقویت نظارت عمومی بر فعالیت بازاریابی شبکهای و جمع آوری گزارشات مردمی صادر گردیده و نافی اجرای ضمانتهای مقرر در آئیننامه برای آن شرکت نیست و این امر جداگانه اعمال خواهد گردید.