به گزارش خبرگزاری ایران اکونومیست و به نقل از نتورک نیوز، افزایش صادرات کالاهای ایرانی با بازاریابی یکی از نتایج اقدامات دولت سیزدهم بوده است. با ایجاد تسهیلات در شرایط مالی، گمرک، توافقنامههای اقتصادی، برقراری روابط در سطوح سیاسی افزایش تجارت با همسایگان بیشتر شده که پیش از این شاهد چنین مسائلی در روابط نبودیم.
از سوی دیگر نیز این اقدامات سبب افزایش تجارت خارجی و افزایش صادرات کالاهای ایرانی شد. به طور کلی، تجارت یکی از مهمترین مولفههای رشد و توسعه اقتصادی است. چراکه از طریق واردات کالا در هر کشور نیازهای داخلی تامین شده و با صادرات محصولات تولید شده، به بازارهای بینالمللی، جایگاهی به دست خواهد آمد. در ادامه همین امر سبب بهبود اقتصاد خواهد شد.
اقدامات سال ۱۴۰۰ دولت رئیسی جهت افزایش صادرات کالاهای ایرانی با بازاریابی
از مردادماه سال ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی در حالی سکان را به دست گرفت که اوضاع اقتصادی کشور در وضعیتی پایدار و با ثبات نبود؛ بلکه بسیاری از ارتباطات با کشورهای دیگر کاهش دارد. از همان روزهایی که دولت سیزدهم، تجارت را در اولویت قرار داد، بسیاری از مشکلات در راستای واردات و صادرات حل شد.
دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه، در اولویت کار دولت سیزدهم جای گرفت. سپس با بالا رفتن صادرات، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گامهایی اساسی طی شد. از همین طریق، دولت موفق شد که در جهت افزایش صادرات کالاهای ایرانی با بازاریابی و خنثیسازی تحریمها اقداماتی را انجام دهد.
منبع: ایران اکونومیست
بیشتر بخوانید