4

کامنت مارکتینگ چیست؟

  • کد خبر : 1628
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟ | کامنت مارکتینگ (comment marketing) یکی از انواع بازاریابی اینترنتی است که دو جنبه دارد؛ یکی درج کامنت در وب‌سایت‌های دیگر به منظور برندینگ و گرفتن بک‌لینک و جنبه دیگر انجام دادن اقداماتی به منظور دریافت کامنت از مخاطبین در زیر پست‌های بلاگ وب‌سایت و صفحات دیگر به منظور افزایش قدرت سئوی داخلی است. در این […]

کامنت مارکتینگ چیست؟ | کامنت مارکتینگ (comment marketing) یکی از انواع بازاریابی اینترنتی است که دو جنبه دارد؛ یکی درج کامنت در وب‌سایت‌های دیگر به منظور برندینگ و گرفتن بک‌لینک و جنبه دیگر انجام دادن اقداماتی به منظور دریافت کامنت از مخاطبین در زیر پست‌های بلاگ وب‌سایت و صفحات دیگر به منظور افزایش قدرت سئوی داخلی است. در این مقاله در خصوص جنبه اول شما را با ۱۰ تکنیک کامنت مارکتینگ برای بهبود سئوی خارجی آشنا خواهیم کرد.

کامنت مارکتینگ (بازاریابی دیدگاه)

کامنت مارکتینگ به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ در طی سال های اخیر، علی رغم سیر نزولی کاربران فعال در آن، حتی ذره ای از تاثیر گذاری و قدرت خودش را نیز از دست نداده است. میزان اثر گذاری این نوع از بازاریابی در دنیای دیجیتالی امروز، روز به روز در حال افزایش است. تعداد سایت هایی که در حال حاضر دارای مخاطبانی هستند که فعالیت مستمری در بخش کامنت ها دارند محدود است، اما همان تعداد محدود مستعد یافتن مشارکت های بالقوه و فرصت هایی بی نظیر برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر لینک ها و افزایش شمار فالورها، هستند. در ادامه درباره چگونگی کارکرد آن و نیز چگونگی ساخت یک کامنت مناسب و یک استراتژی متناسب با آن توضیح داده خواهد شد.

کامنت ها (دیدگاه‌ها) چگونه به سایت ما کمک می کنند؟

اول از همه چرا کامنت ها تا این حد کمک می کنند و این که چگونه این کار را انجام می دهند؟ به طور حتم اگر شما کامنت های مناسبی در سایت های دیگر قرار دهید، آن وب سایت ها ممکن است از طریق لینکی که شما در قسمت کامنت ها قرار داده اید و یا از طریق افرادی که از لینک شما، پروفایلتان را فالو می کنند، از وب سایت شما بازدید کنند. این عمل می تواند منجر به ایجاد ارتباط میان شما و نویسنده سایتی که در آن کامنت گذاشته اید برای پست های بعدی آن سایت شود.

اگر آن ها متوجه شوند که کامنت شما دارای بینش خاصی است، از آن پس شما تبدیل به یک نمونه عالی خواهید شد که منبعی مثال زدنی برای فعالان این عرصه جهت رجوع می باشید، بخصوص زمانی که شما لینک خودتان را در مکان های مختلف قرار داده و پیرامون برخی مسائل نیز کامنت می گذارید. نکته حائز اهمیت این است که شما می بایست این کار را به طریقی بسیار محترمانه و دیپلماتیک انجام دهید.

به عنوان مثال یکی از بهترین استراتژی های کامنت گذاری به همراه لینک در داخل آن که من تا به حال دیده ام این است که بگویید: من احساس کردم که قرار دادن لینک در یک کامنت کمی سطحی بنظر می رسد؛ یا: ما خودمان نیز این کار را در سایت خود انجام می دهیم می توانید جهت تایید صحت آن، سایت ما را از طریق لینکی که قرار داده ایم بررسی کنید.

شما می گویید که برای تایید صحت صحبت های بنده می توانید به سایت من مراجعه و سایر محتوا هایی را که من می خواهم به شما نشان دهم را از آن طریق مشاهده کنید، این عمل سبب ایجاد ارتباطی سازنده در آینده می شود. کامنت گذاری همچنین می تواند منجر به ایجاد لینک های غیر مستقیم شود که آن تنها از طریق قرار دادن کامنت هایی با دوام میسر می شود، کامنت هایی که مردم از طریق آن شما را شناخته و به سمت شما جذب خواهند شد.

این شناخت بدین صورت خواهد بود که آن ها می گویند، من این برند را می شناسم، این پروفایل برایم آشناست، من قبلا تعامل خوبی با آن بر قرار کرده ام. این شناخت منجر به افزایش شانس بر قراری تعامل با شما، برند شما، یا برندی که در آن مشارکت دارید خواهد شد که متعاقبا نرخ تبدیل بالا تری را نیز در آینده به دنبال خواهد داشت.

از فواید دیگر این شناخت می توان به افزایش فالورهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد. مردم پروفایل شما را از طریق آن کامنت ها بررسی خواهند کرد که این خود منجر به افزایش تعداد فالور ها می شود. فقط بخاطر داشته باشید که می بایست افراد را به پروفایل اجتماعی و عمومی خودتان رهنمود کنید و نه پروفایل شخصی خود، چرا که این کار از اثر بخشی آن می کاهد.

شما همچنین می توانید از ترفندی دیگر نیز استفاده کنید و آن این است که در کامنت خود بنویسید من در تلاش برای توسعه صفحه فیسبوک خود هستم و در پی آن لینک صفحه ای را که به تازگی ساخته ام را در این کامنت قرار می دهم. این ترفند فوق العاده است و با استفاده از آن می توانید شاهد رشد چشمگیری در تعداد مخاطبان خود باشید.

بنابراین شما می توانید با بهترین و راحت ترین راه ممکن به مخاطبان خود دست پیدا کنید. شما این ترفند را می توانید در هر بستری که بخواهید، اعم از توییتر، اینستاگرام و یا وب سایت ها پیاده کنید. تمام این ها از یک فرمت پایه تبعیت می کنند و فرق چندانی میان آن ها دیده نمی شود. مردم آن کامنت ها را مشاهده می کنند و در صورت بر قراری تعامل، به داخل پروفایل وارد شده، نتایج بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورند.

کامنت مارکتینگ درست چه تاثیرات مثبتی دارد؟

بعضی وقت‌ها رقابت در رتبه‌بندی‌های گوگل آنقدر نزدیک می‌شود که حتی چندتا کامنت ساده هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اما چطور و چگونه کامنت‌ها این تاثیر را می‌گذارند؟ در ادامه می‌خوانیم.

گرفتن بک لینک

لینک بیلدینگ در کامنتاسم کامنت مارکتینگ که می‌آید، اول یاد لینک دادن در کامنت می‌افتیم، چون روی سئوی سایت تاثیر دارد. اگر بتوانید در سایت‌ها کامنت گذاشته و لینک خود را قرار دهید، باید کمی امیدوار باشید که در آینده رتبه بهتری در سئو پیدا می‌کنید. چرا کمی؟

چون گوگل چند سالی است که قدرت لینک‌های درون کامنت را کاهش داده. با این حال باز هم ارزش دارد با هدف دریافت لینک کامنت مارکتینگ کنیم؟

در حقیقت اگر لینک خود را در وب‌سایت‌های معتبری قرار دهید، ارزش نسبتاً خوبی دریافت می‌کنید. اما در کل پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر هدفتان هم ساخت لینک است، کامنت‌‌های با ارزشی ارسال کنید نه اینکه صرفاً به دنبال گرفتن یک رتبه سئو باشید. (در بخش تکنیک‌های کامنت مارکتینگ توضیحات بیشتری به شما می‌دهیم.)

منشن بدون لینک

گوگل در مقابل کاهش اهمیت بک‌لینک‌ها، یک روش دیگر را برای ارزش‌گذاری وب‌سایت‌ها ایجاد کرده: منشن بدون لینک. به این معنی که اگر نام وب‌سایت شما (برند یا url) در مطالب مرتبط با کسب و کار شما، بدون لینک آورده شود، اعتباری را برایتان در نظر می‌گیرد.
در حال حاضر، بهترین جایی که می‌توانید در آن با خیال راحت و کمترین زمان و هزینه ، اسم سایت‌تان را بیاورید، بخش کامنت‌ سایت‌های دیگر است؛ پس از این فرصت استفاده کنید.

افزایش جستجو نام برند

اگر در چند انجمن و شبکه اجتماعی پرمخاطب عضو شوید و بتوانید به بهانه‌های مختلف (و مرتبط!)، در کامنت‌ها خودتان را به کاربران معرفی کنید، شاید نام شما در خاطرشان بماند و دفعه بعد، آن‌ها برای ورود به سایت شما، نام برندتان را در گوگل سرچ کنند. به طور کلی افزایش جستجو نام برند، یکی از انواع راهکارهایی است که موتور جستجو می‌تواند به کمک آن یک وب‌سایت معتبر را شناسایی کند.

علاوه بر این، اگر کاربران از لینک پروفایل شما یا حتی به صورت مستقیم (وارد کردن آدرس) وارد سایت‌تان شوند باز هم برای گوگل یک فاکتور مثبت محسوب می‌شود.

خب تا اینجا نتایج کامنت مارکتینگ در وب‌سایت‌های دیگر را گفتیم، اما بازاریابی دیدگاه در سایت خودمان چه تاثیری روی سئو دارد؟ در ادامه این سوال را هم جواب می‌دهیم.

به‌روزرسانی محتوا

گوگل و بقیه موتورهای جستجو عاشق این هستند که شما دائماً صفحات و محتواهای خودتان را به‌روز کنید و چیز جدیدی به آن اضافه کنید. اما وب‌سایتی مثل نوین که بیشتر از 400 مقاله آموزشی دارد، چطور می‌تواند دائماً این‌همه محتوا را به‌روز کند؟

مطمئناً زمان ما برای به‌روزرسانی محتوا و همچنین تولید محتوای جدید، بسیار محدود است. اما به‌جای آن یک کار را خوب بلدیم.

ما با تولید محتوای ارزشمند کاری می‌کنیم که مخاطب به خواست خودش، نظرش را ابراز کند و به تولید محتوای جدید در صفحه کمک کند. هر نظر چندخطی که از طرف مخاطبان در یکی از صفحات سایت منتشر شود، باعث افزایش طول محتوا و به‌روزرسانی آن خواهد شد. البته ناگفته نماند که نظرات تک کلمه‌ای مثل تشکر، نظرات بی‌ربط و اسپم کمکی به سئو نمی‌کنند.

لینک‌سازی داخلی

احتمالاً خودتان می‌دانید که لینک‌های داخلی یکی از نکات بسیار مهم در سئو داخلی سایت هستند. اغلب وبمستران تصور می‌کنند تنها جایی که می‌توان در آن از لینک داخلی استفاده کرد، متن و محتوای سایت است. اما نظرتان چیست زمانی که کاربر در مقاله آموزش سئو، از شما در مورد لینک‌سازی خارجی سوال می‌کند، در جواب، لینک مقاله مربوطه را برای او قرار دهید؟

شما به همین راحتی می‌توانید در کامنت‌های هر مطلب و در جواب به کاربران، لینک‌های داخلی و حتی لینک‌های خارجی به منابع معتبر قرار دهید تا به این صورت هم سئو محتوا و هم تجربه کاربران‌تان را بهتر کنید.

افزایش زمان ماندگاری کاربر

از دیگر تاثیراتی که کامنت مارکتینگ روی سئو می‌گذارد، افزایش زمان ماندگاری کاربران است. مخصوصاً در مقالات جنجالی یا مقاله‌هایی که موضوع تخصصی دارند، کاربران برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد موضوع به دست بیاورند، به سراغ کامنت‌ها می‌روند و نظرات بقیه را می‌خوانند.

در این بین علاوه بر زمانی که برای مطالعه نظرات صرف می‌شود، ممکن است با کمک یکی از لینک‌های داخل کامنت به صفحات دیگر سایت هم بروند و حتی خودشان اقدام به ارسال نظر کنند. توجه کنید که الگوریتم‌‌های گوگل رفتار کاربران را به دقت زیر نظر دارند و توجه آن‌ها به محتوایتان و میزان ماندن در سایت را روی رتبه‌بندی محتوا در گوگل تاثیر می‌دهند.

افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش

حتی اگر وب‌سایتی داشته باشید که نرخ تبدیل آن به شدت پایین است و از هر هزار بازدیدکننده یک نفرشان به خریدار تبدیل می‌شوند؛ با افزایش بازدید، فروش آن هم افزایش پیدا می‌کند. یعنی تأثیری که بازاریابی دیدگاه روی سئو سایت شما گذاشته، می‌تواند بازدید سایت را چند برابر کند و در نتیجه، فروش شما هم افزایش می‌یابد.

البته فراموش نکنید که این افزایش بازدید، خودش نیز باعث افزایش نظرات و در نتیجه افزایش فروش بیشتر خواهد شد؛ یعنی در مقطعی ممکن است بازدید فروش شما به جای رشد 20 درصدی همیشگی، به دلیل افزایش نظرات با رشد 60 درصدی و بیشتر روبرو شده و این روند تصاعدی شود.

افزایش اعتماد کاربران با کامنت مارکتینگ

به طور کلی اعتماد کردن در دنیای وب برای کاربران کار سختی است. اما مطمئناً اعتماد کردن به وب‌سایتی که مثل یک خانه اشباحِ سرد و تاریک، خلوت باشد، بسیار سخت‌تر از اعتماد به سایتی است که حداقل ردپای چند نفر در آن دیده می‌شود.

زمانی که در صفحه محصول شما چند نظر مختلف وجود داشته باشد، یکی از کیفیت آن بگوید، دیگری در مورد مدت زمان گارانتی‌اش سوال کند و نفر بعدی در مورد برندِ مناسبش حرف بزند، کاربر جدید راحت‌تر به شما اعتماد کرده و با کمک نظرات مخاطبان قبلی برای خرید تصمیم‌گیری می‌کند. شاید بتوان گفت افزایش اعتماد مهم‌ترین تأثیری است که بازاریابی دیدگاه روی فروش و برندسازی سایت شما دارد.

مزایای این نوع بازاریابی در کسب محبوبیت و گرفتن ترافیک بیشتر

بازاریابی کامنت یکی از بزرگترین اشکال دیجیتال مارکتینگ است و بازاریابی ورودی در دنیای موتورهای جستجو است که به شما اجازه می‌دهد برای پست‌های و وبلاگ‌های دیگران نظر بگذارید. 3 نوع مختلف از این نوع بازاریابی وجود دارد که به تکنیک‌های کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری طبقه‌بندی می‌شوند. این سه روش مزایا و معایب زیادی در دنیای موتورهای جستجو یا همان سئو وب سایت دارد.

  • تکنیک کلاه سفید

مردم معمولا از تکنیک‌های کلاه سفید برای کسب اعتماد، قدرت و احترام استفاده می‌کنند. این افراد نگران این نیستند که آیا لینک‌هایی از وب‌سایت‌های مختلف دریافت می‌کنند یا خیر، بلکه درواقع هدف اصلی آن‌ها نفوذ در میان مردم از طریق نظرات و بحث‌ها است. تمام کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که توازن مناسب را در جامعه اینترنتی هدف قرار می‌دهند و شروع به گذاشتن نظرات و کامنت‌ها به صورت دستی می‌کنند.

  • تکنیک‌های کلاه سیاهکامنت مارکتینگ - کلاه سیاه

روش‌ها و تکنیک‌های کلاه سیاه به عنوان تکنیک‌های اسپم قرار دادن نظرات و کامنت‌ها به منظور ایجاد لینک و گرفتن ترافیک بیشتر شناخته می‌شود. صدها ابزار خودکار وجود دارند که به صورت خودکار کامنت‌ها و نظرات را ثبت می‌کنند و نیازی به مشارکت فیزیکی شما برای گذاشتن نظر و کامنت در وب‌سایت‌های دیگر نخواهد بود. این تکنیک‌ها توسط گوگل مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و فورا منجر به مجازات یا ممنوعیت فعالیت یک سایت از سمت گوگل می‌شود.

  • تکنیک‌های کلاه خاکستری

کامنت مارکتینگ - کلاه خاکستری

این تکنیک‌های خاکستری توسط افرادی انجام می‌شود که به دنبال ارزش کامنت و نظرات نیستند. هدف همه آن‌ها این است که در انتهای روز یک لینک برگشتی دریافت کنند. به عنوان مثال ممکن است در نظرات وبلاگ‌هایتان کامنت‌هایی مانند «پست خوب»، «متشکرم» و غیره را مشاهده کرده باشید که از همین دست می‌باشند.

استراتژی بازاریابی دیدگاه

اگر قصد انجام کاری را دارید یا آن را ۱۰۰% انجام دهید یا اصلا انجام ندهید. شما نمی توانید خودتان را گول بزنید بنابراین اگر به راستی قصد گسترش کسب و کار خودتان را به وسیله بازاریابی کامنتی، بر اساس موارد مذکور تا به این جا دارید، نباید طرز تفکرتان این باشد: خب هر چند وقت یک بار چند کامنت به اشتراک می گذارم؛ خیر، درست انجام دادن این استراتژی ها سبب نتایج بسیار خوبی برای شما می شود، نتایجی که برای به وقوع پیوستن نیازمند به کار گیری فرایند های زیر است.

۱- اهداف خود را مشخص کنید

k

هدف شما می تواند هر چیزی باشد. شاید پرورش مخاطبان اجتماعی و یا شاید هم یافتن مخاطبانی برای بر قراری تعامل و تبدیل شدن به حامیان برند در آینده. هر چه که باشد باید برای نوشتن کامنت، آن را مشخص کنید. آیا می خواهید ترافیک سایت خودتان را بالا ببرید یا این که می خواهید نظرات خودتان را در قالب فعالیتی مستمرانه در معرض دید قرار دهید؟

یک لیست هدف ایده آل می بایست شامل وبلاگ هایی باشد که به صورت مداوم انتشار می کنند و میزان ترافیک بسیار بالایی نیز دارند. اگر شما به دنبال افزایش ترافیک هستید، می بایست وب سایت هایی را بیابید که لینکی مستقیم از داخل کامنت به داخل وب سایت شما ارائه می دهند (بجای این که لینکی از داخل سایت به داخل پروفایل شما قرار دهند) این کار می تواند تحولی عظیم را در میزان ترافیک ورودی سایت شما ایجاد کند.

اگر تمرکز شما بر روی کامنت مارکتینگ می باشد می بایست اهمیت بیشتری به افزایش شهرت و ارتباطات بدهید تا کلیک لینک ها. مثال های خوبی که می شود در این زمینه به آن ها رجوع کرد MOZ و Search engine watch می باشد. اما در این میان وب سایت Quora نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر چه یک وبلاگ نیست اما کامنت های خوبی در آن گذاشته می شود که شما می توانید از آن ها به خوبی بهره بگیرید.

زمانی که شما کار خود را شروع می کنید می بایست به صورت مداوم این سایت ها را بررسی کنید و زمانی را برای گذاشتن کامنت های منطقی در آن ها صرف کنید بنابراین پیش از هر چیز باید از مناسب بودن سایت هدف اطمینان حاصل نمایید.

۲- اندازه‌گیری کنید

تعیین اندازه گیری ها در کامنت مارکتینگ، کار بسیار سختی است چرا که شما هرگز نمی توانید متوجه شوید که چند نفر کامنت شما را دیده اند اما در عوض می توانید نتایج آن را ببینید. شما با مشاهده میزان ترافیک ورودی سایت می توانید به نتایج آن پی ببرید.

۳- شناسایی لیست سایت ها برای بر قراری تعامل

شما می بایست لیستی از سایت هایی را که قصد بر قراری تعامل با آن ها دارید را تهیه کنید. منظور ما این نیست که ۲۰۰ سایت را انتخاب کرده و در هر یک، یک عدد کامنت بگزارید، خیر.

منظور ما این است که ده سایت برتر را انتخاب کرده و در هر یک ۱۵ الی ۲۰ کامنت را به صورت مسمتر قرار دهید. کامنت گذاری مستمر سبب استحکام فعالیت شما شده و چشمان مخاطبان و همچنین نویسنده آن سایت به دیدن شما عادت می کند، چه بسا تعاملی نیز در این میان شکل گیرد.

۴- جستجو

پیش از هر گونه نوشتنی، ابتدا خوب جستجو و بررسی کنید. به داخل سایتی که قصد کامنت گذاری در آن را دارید بروید و خوب آن را بررسی کنید. آرشیو ها و سایر کامنت هایی که دیگر افراد گذاشته اند را با دقت مطالعه کنید و به نقاط قوت و ضعف آن پی ببرید. خوب دقت کنید که سایر افراد در داخل کامنت ها با چه چیز هایی بیشتر ارتباط بر قرار کرده اند و آن ها را نیز بشناسید. سپس می توانید بر طبق اطلاعات بدست آمده تاثیر عمل خود را افزایش دهید.

۵- برای انتشار محتوای جدید یک حالت اعلان تنظیم کنید

اگر در پی این باشید که کامنت شما توسط بیشترین افراد دیده شود می بایست آن را نهایتا بین ۳۰ ثانیه تا سه ساعت پس از انتشار پست بگذارید و نه بیشتر. برای این منظور تنظیم یک حالت اعلانی که بلافاصله پس از انتظار پست، شما را آگاه می سازد می تواند بسیار مفید واقع شود. بخاطر داشته باشید که کامنت هایی که زودتر منتشر می شوند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

۶- برای توسعه و انتشار کامنت های خودتان از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی برای این منظور فوق العاده عمل می کنند مخصوصا توییتر که اغلب منتشر کنندگان در آن جا حضور دارند. شما با قرار دادن یک کامنت پر مغز در یک پست باعث می شوید که صاحب آن پست تصور کند که شما نه تنها به دنبال ترویج کسب و کار خودتان هستید بلکه به دنبال ترفیع پست وی نیز هستید و همین سر آغاز شکل گیری تعاملی دو سر برد برای طرفین می شود.

۷- استراتژی کامنت مارکتینگ خود را بازیابی کنید

زمانی که شما شروع به ارزیابی فعالیت های خود می کنید متوجه می شوید که مواردی هستند که نیاز به امتحان و بازیابی مجدد دارند. بر طبق میزان شهرت و تازگی پستی که شما بر روی آن کامنت می گذارید می توانید نتایج را در همان روز های ابتدایی انتشار پست مشاهده کنید. سپس می توانید با استفاده از بخش ارزیابی اهداف خود، چگونگی تاثیر گذاری کامنت مارکتینگ را بر روی ترافیک خودتان ارزیابی کنید.

اگر یک سری از سایت ها میزان ترافیک دلخواه شما را برای تان به ارمغان نمی آورند، می توانید آن ها را از برنامه روزانه خود حذف کنید. اما در عوض اگر یک سری از سایت ها، حجم ترافیک بالایی را از طریق کامنت ها برای شما به ارمغان می آورند، می توانید فعالیت خود را در آن ها تقویت کنید.

چنین سایت هایی کمک شایانی را به افزایش ترافیک و توسعه کسب و کار می کنند و شما به محض یافتن آن ها می بایست کامنت گذاری های روتین را در آن ها افزایش دهید تا اعتماد و اعتبار خودتان را بدین طریق بالا ببرید. کامنت گذاری مداوم همچنین می تواند راه ارتباطی با صاحب سایت نیز بر قرار کند چرا که بلاگر ها اصولا کامنت گذار های دائمی را که اهل گپ و گفت نیز باشند، دوست می دارند.

بهترین کامنت ها اصولا در چند نکته مشترک هستند که با هم آن چند نکته را برای افزایش کیفیت کامنت های شما و نیز الگو برداری مرور می کنیم:

  1. آن ها بر روی مشهور ترین وبلاگ ها پست می شوند.
  2. آن ها لینکی مستقیم به داخل سایت اصلی می باشند که می بایست ترافیک به آن وارد شود.
  3. آن ها بلافاصله پس از انتشار پست منتشر می شوند.
  4. آن ها برای خوانندگان بسیار مفید هستند.

8- برای استفاده بهینه از زمان، برنامه ریزی کنید

به طور ایده آل باید در هر روز زمانی را برای مرور اهداف وبلاگ خود در نظر بگیرید. نکته کلیدی در کامنت مارکتینگ که شما هرگز نباید آن را فراموش کنید، میزان سرعت انتشار کامنت توسط شما، بلافاصله پس از انتشار هر پست است. اگر چه که میزان سرعت انتشار کامنت، به میزان کیفیت پست و همچنین کیفیت و تعداد سایر کامنت ها بستگی دارد.

به عنوان مثال مخاطبان به محض باز کردن قسمت کامنت ها، در ابتدا با اولین کامنت هایی که گذاشته شده است مواجه می شوند، در صورتی که کامنت شما در ابتدا گذاشته نشده است و مخاطبان باید اسکرول کنند تا بلکه کامنت شما نیز به چشمشان بخورد. بنابراین سعی کنید که همیشه اولین باشید اگر افزایش ترافیک سایت را مد نظر دارید.

سایت ها هر یک با دیگری متفاوت هستند و افق دید و مسیر هر سایت باید به مرور زمان برای شما شفاف تر شود. در صورتی که با یک سایت آشنا نیستید بهتر است ابتدا یک کامنت در آن منتشر کرده و تمام جوانب را بسنجید و با امتحان کردن های پی در پی و نیز با احتیاط و دقت و تمرکز به کار خود ادامه دهید تا روز به روز بیشتر با آن سایت آشنا شوید.

۹- فعالیت های خود را ارزیابی کنید

شاید ارزیابی کامنت گذاری وبلاگ ها کمی سخت به نظر برسد اما انجام این بخش ضروری است. اهمیت این بخش نیز مانند سایر بخش ها است. اگر شما میزان فعالیت ها و تلاش های خود را ارزیابی نکنید، هیچ گاه متوجه کمبود ها نخواهید شد.

پیام اخلاقی آخر: فیک نباشید حتی در کامنت مارکتینگ

خب این هم کامنت مارکتینگ؛ در این آخر کار توصیه می‌کنیم برای دریافت بازخورد بهتر از کامنت مارکتینگ، مصنوعی عمل نکنید. مطمئناً اگر در همه صفحات وب، اسم سایت شما وجود داشته باشد، در همه شبکه‌های اجتماعی بحث‌های مصنوعی پیرامون برندتان صورت بگیرد و همه صفحات سایتتان پر باشد از نظرات فِیک، صرفاً کاربرانتان را از دست داده و برندسازی منفی می‌کنید.

بنابراین سعی کنید بیشتر تمرکزتان را روی ایجاد محتوای جذاب و… بگذارید تا خود کاربران به صورت واقعی تمامی کارها را برای شما انجام دهند. (دقت کنید که الان در اغلب صفحات وب، دائماً صحبت از سایتی مثل دیجی‌کالا می‌شود. این نتیجه تولید محتوای حرفه‌ای و رفتار حرفه‌ای این مجموعه در مقابل مخاطبان خود بوده است.)

در زمان نوشتن این مقاله تصمیم گرفتیم نکته نگفته در مورد کامنت مارکتینگ یا همان بازاریابی دیدگاه در آن باقی نگذاریم و احتمالاً به این هدف خود رسیدیم. در هر حال اگر هنوز موضوع باقی مانده یا سوالی در ذهن دارید، حتماً آن در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.