به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نتورک نیوز، برای پاسخ به سوال “قیف فروش چه تاثیری در بازاریابی دارد؟” باید گفت که شناسایی مشتریان هدف بالقوه و تولید محتواهای متناسب با پرسونای آنان بخشی از استراتژی تبلیغاتی شماست. اما آیا استراتژی محتوایی شما به اندازه کافی پرقدرت و موثر است؟ این سوال مطرح است، زیرا در حقیقت، استراتژی محتوایی شما همیشه باید در حال بهبود و تکامل باشد.
همانند استراتژیهای بازاریابی که با تغییرات در رفتار کاربران تطبیق پیدا کرده و سازگاری با محیط تغییرات را دارند، استراتژی بازاریابی محتوایی نیز باید به تغییرات درخواستها و رفتار مخاطبان تطبیق یابد.
احتمالاً تیم فروش شما در حال حاضر یک قیف فروش را طراحی و بهبود بخشیده است تا در هر مرحله از مسیر خرید نیازها و اقدامات مخاطبان هدف شما را بهتر درک کند. شما نیز میتوانید یک قیف بازاریابی محتوا ایجاد کنید تا مشتریان خود را از مرحله آگاهی تا مرحله تبدیل و در نهایت به مشتریان واقعی، هدایت نمایید.
مراحل قیب فروش
برای ارائه توضیحات مرتبط به سوال “قیف فروش چه تاثیری در بازاریابی دارد؟” باید نگاهی به مراحل زیر بیاندازید:
- در مرحله آگاهی (TOFU): در این مرحله، مشتریان بالقوه جستجوی اطلاعات را آغاز میکنند و به دنبال شناخت بیشتر میباشند.
- در مرحله میانه قیف (MOFU): در این مرحله، مشتریان بالقوه به دقت به محصولات یا خدمات شما میپردازند و نقدها و بازخوردهای مشتریان را بررسی میکنند. اطلاعات ممکن است به افراد کلیدی که در تصمیمگیری دخیل هستند، ارائه شوند.
- در مرحله پایین قیف (BOFU): در این مرحله، خریداران آمادهاند تا تصمیم خود را برای خرید به عمل آورند و این شامل قصد و تصمیم جدی برای خرید میشود.
منبع: ایمنا