کسب آگاهی در زمینههای مختلف میتواند بسیاری از دربهای قفل شده را به روی شما باز کند. دانش خطی پیوسته است که متعلق به یک حوزه یا مطلب خاصی نیست. با افزایش آگاهی درهای بسیاری به روی شما باز خواهد شد. بنابراین با ما همراه باشید تا در کنار هم در مورد دعوت در بازاریابی شبکهای بیشتر بیاموزیم.
یک دعوتکننده مناسب میتواند تا حدود 80 درصد برای پیوستن فرد به گروه تضمینکننده باشد. دعوت، همراه با اصول مهمی است که در ادامه به بررسی هریک از این اصول میپردازیم.

اصل اول_ تحریک کردن حس کنجکاوی مخاطب
یکی از مهمترین فاکتورها برای دعوت در بازاریابی شبکهای، اعتبار و انگیزه است. با دعوت افراد میتوانید حس کنجکاوی را درون آنها زنده کنید. در این صورت افراد در جلسات مشاوره و معرفی کار، حضور پیدا خواهند کرد. توجه داشته باشید که نباید در همان اول کار اطلاعات کامل را در اختیار فرد بگذارید. با انجام این کار حس کنجکاوی در فرد از بین میرود.
با از بین رفتن حس کنجکاوی در فرد احتمال حضور او در جلسات مشاوره و معرفی پایین خواهد آمد.
ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب باید با ارائه اطلاعات جزئی و بررسی مزایا به صورت مختصر انجام گیرد. به عنوان مثال میتوانید در مورد درآمدزایی نامحدود، داشتن شغلی مستقل، امکان کار به صورت پاره وقت و دورکاری و… افراد را تشویق کنید.
در این صورت حس کنجکاوی مخاطب برافروخته شده و برای شرکت در جلسات انگیزه و کنجکاوی بیشتری پیدا خواهد کرد. دعوت در بازاریابی شبکهای این امکان را در اختیار شما قرار میدهد.

اصل دوم_ مانع شدن از ایجاد دیدگاه نیاز به حضور فرد دعوت شونده در سیستم
هریک از افراد معنا متفاوتی از خوشبختی دارند. به طور کلی میتوان خوشبختی را چیزی معرفی کرد که بتوانیم با دیگران سهیم شویم. دعوت در بازاریابی شبکهای این امکان را در اختیار شما قرار میدهد. بسیاری از مردم درک درستی از معنا حقیقی آرامش ندارند.
به همین علت آنها به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا برای دیگران روی میآورند. کار کردن برای دیگران سبب میشود که نتوانید معادل با مقداری که کار میکنید، بدست آورید.
این موضوع سبب میشود که افراد تصور کنند مستحق بدست آوردن ثروت بیشتر نیستند. بنابراین روز به روز ناامیدتر خواهند شد. هنگامی که با این افراد برخورد کردید، اصراری به امر تجارت نداشته باشید و هرگز اجازه ندهید که احساس نیاز ایجاد شود.
اصل سوم_ حفظ پرستیژ کاری
یکی از مهمترین اصول در دعوت در بازاریابی شبکهای ایمان شما به کسب و کارتان است. اگر شما اعتقاد زیادی به تجارت خود داشته باشید، میتوانید تاثیرگذاری حداکثری در دعوت در بازاریابی شبکهای از خود برجای گذارید. اگر احساس خوبی نسبت به تجارت یا شرکت خود نداشته باشید، افراد متوجه این موضوع خواهند شد. بنابراین لازم است آنچه مانع کار شما شده است را برطرف کنید.
حفظ پرستیژ کاری در دعوت در بازاریابی شبکهای بسیار اهمیت دارد. با حفظ پرستیژ کاری عزم راسخ خود را برای موفقیت شرکت خود به کار میگیرید. بهتر است افرادی را برای دعوت انتخاب کنید که هدفمند، با پشتکار، آیندهنگر و مشتاق هستند. چنین افرادی میتوانند به موفقیت زیادی در این صنعت دست یابند.
بازاریابی شبکهای برپایه فروش ساخته شده است.
فروش شما در کنار گروهی که در آن قرار دارید، سبب میشود که به درآمدی نامحدود دست یابید. بنابراین باید دعوت در بازاریابی شبکهای را به خوبی بیاموزید تا بتوانید افراد را مشتلق یادگیری کرده و آموزش دهید. توجه داشته باشید که قبل از فروش به دوستان یا آشنایان، باید از خودتان شروع کنید. شما باید بتوانید بهترین مشتری خودتان باشید. مردم محصولاتی را خریداری می کنند که شما نیز به آن ها اهمیت داده و از آنها استفاده می کنید. بنابراین داشتن اشتیاق و انگیزه در معرفی محصول به دیگران حرف اول را میزند.

سه قانون اصلی در موفقیت در بازاریابی شبکه ای
رعایت چهار قانون کلی در بازاریابی شبکهای میتواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد. ازجمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- در هنگام دعوت در بازاریابی شبکهای خودتان باشید.
- اشتیاق لازم را برای کاری که انجام میدهید، داشته باشید.
- در کار خود جدی عمل کنید.
نکاتی پیرامون قوانین نامبرده شده
بسیاری از افراد که بسیار هیجانزده هستند، با اشتیاق بالا در مورد کسب و کار، برنامههای آن، سوددهی و… صحبت میکنند. بنابراین ممکن است طرف مقابل از آنها سوالی بپرسد که نتوانند پاسخی قانع کننده به فرد ارائه دهند. درنتیجه این افراد دلسرد میشوند. اگر شما نتوانید به خوبی از کار خود دفاع کنید، دوستان شما تصور میکنند که ضعف از شرکت مربوطه است.
بنابراین بهتر است تنها به دعوت به بازاریابی شبکهای بپردازید و معرفی شرکت مربوطه را به مشاوران بسپارید. یکی از عواملی که سبب شکست کسب و کارها میشود، افرادی هستند که نمیدانند در مورد چه موضوعی صحبت میکنند. سایر افراد از این افراد تاثیر گرفته و منجر به شکست شرکت خواهند شد.
عامل دیگر در شکست شرکت، بیتوجهی به صحبتهای مشاوران تیم است. این افراد به خوبی میدانند که در مورد چه موضوعی و چگونه باید صحبت کنند. درنتیجه باید به راهنماییهای مشاوران شرکت توجه کنید تا در پیشرفت مجموعه تاثیرگذار باشید. میتوان گفت که موفقیت برگرفته از گامهای کوچک اما درست و مستمر است.
برای مطالعه بیشتر: شبکه سازی چیست؟

مهم ترین عامل در جذب افراد در بازاریابی شبکه ای
جذب افراد در بازاریابی شبکهای، یک اقدام حیاتی است. یک دعوت خالصانه و تعریف از مجموعه میتواند سبب موفقیت شما و مجموعه شود. توجه داشته باشید که تعریف شما باید خالص و بدون هرگونه اغراق باشد. به این کار ارزشگذاری منطقی و واقعی میگویند.
حال میخواهیم به مثالی در مورد استعدادهای بازار گرم بپردازیم. ” شما همیشه انسان موفقی هستید و من همیشه برای شما و نحوه عملکردتان ارزش قائل هستم.” یا ” ازآنجاییکه من از شما شناخت دارم، بنظرم بهترین فرد در حوزه کاری خود هستید.”

مثال هایی برای بازار سرد
” شما یکی از بهترین خدماتی که تاکنون بدست آوردهاید را در اختیار من قرار داده اید.” یا ” شما خیلی دقیق هستید. می توانم بپرسم که در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید؟”
با استفاده از راهنماییهای گفته شده میتوانید به صورت خالصانه از استعدادی که دارید، تعریف کنید.
شاید این کار ساده به نظر برسد، اما میتواند موفقیت شما را چندین برابر کند.
اگر کاری را به سرعت انجام دهید و در شروع صحبت تعریف کنید، فرد مقابل به سختی میتواند که از خود واکنش منفی نشان دهد. بنابراین فرد مقابل با دقت به شما گوش خواهد داد.
اگر روش افراد موفق در این حوزه را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که این افراد صادقانه به دعوت در بازاریابی شبکهای پرداختهاند. اگر تعریف و تمجیدها به صورت خالصانه و به دور از هرگونه اغراق باشد، افراد در وضعیت بسیار خوبی قرار خواهند گرفت.
انجام این کار مزایا زیادی دارد. به عنوان مثال ذهن افراد باز میشود. رابطه ذهنی ایجاد میکند و میتواند برای ادراک بهتر افراد بسیار کمککننده باشد.