به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از نتورک نیوز، اکبر رنجگران اعلام کرد: روستا بازارها ظرفیت خوبی برای بازاریابی محصولات کشاورزی هستند. او به سه دسته اصلی خرید در این شبکه اشاره میکند: خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خرید توافقی محصولات کشاورزی، و خرید حمایتی محصولات کشاورزی.
میزان کل محصولات کشاورزی ایران
وی پس از اعلام اینکه روستا بازارها ظرفیت خوبی برای بازاریابی محصولات کشاورزی هستند، بیان کرد: تولید کلی محصولات کشاورزی در استان به حدود ۵ میلیون تن میرسد و در اکثر این محصولات دارای رتبههای ممتاز تا پنج در کل کشور است. نیازمندی به حضور تعاون روستایی در فرآیند بازاریابی این محصولات بسیار آشکار است.
در ادامه بحث در مورد خرید، رنجگران به فرآیند بازاریابی این محصولات پرداخته و اظهار کرد: بازاریابی محصولات کشاورزی نیز در شبکه تعاون روستایی در سه حوزه صادرات، برقراری ارتباط با شبکه مویرگی سایر استانها و ایجاد روستابازار مورد توجه قرار گرفته است.
در بحث صادرات، همکاری تعاون روستایی استان در زمینه محصول سیر با بخش خصوصی در انبار ایلخچی مورد اشاره قرار گرفت.
مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی به بررسی موضوع روستابازار پرداخت و اظهار داشت: از زمانهای گذشته، روستاییان محصولات متنوع خود را در روز بازارها عرضه میکردند. با گسترش فعالیت و توسعه روستا، امکان دارد برخی از تولیدات و محصولات کشاورزی بدون واسطه به مصرفکنندگان عرضه شود. این امکان بهعنوان یک ظرفیت بزرگ برای برندسازی و بازاریابی محصولات کشاورزی در نظر گرفته میشود. تفاوت اصلی روستابازار با روزبازار این است که روستابازارها در مکانهای مسقف و تخصصی برای محصولات کشاورزی خواهند بود و قیمت این محصولات در آنجا ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از بازار عمومی است، که به علت استقرار پایدار به فروش میرسند.
منبع: مهر