0

استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 7986
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ثابت شده است که استقاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند. بازیابی اعتماد در مکالمات و تعاملات بسیار حیاتی است. برای ترکیب اعتماد از جانب مخاطبان در ابتدا، اقداماتی می‌توانید انجام دهید. بهتر است با همکاری با افراد یا برندهایی که مخاطبان شما در حال حاضر به آن‌ها اعتماد دارند، شروع […]

ثابت شده است که استقاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند. بازیابی اعتماد در مکالمات و تعاملات بسیار حیاتی است. برای ترکیب اعتماد از جانب مخاطبان در ابتدا، اقداماتی می‌توانید انجام دهید. بهتر است با همکاری با افراد یا برندهایی که مخاطبان شما در حال حاضر به آن‌ها اعتماد دارند، شروع کنید. ایجاد ارتباط با افراد مؤثری که می‌توانند به برند شما اعتبار بخشند، امری اساسی است.

برای مثال، برند لوازم آرایشی و بهداشتی Smashbox با شخصیت‌های معتبر در عرصه زیبایی مثل آرایشگران و گریمورها در تعامل قرار گرفته است. این اینفلوئنسرها از طریق تعاملات خود با مخاطبان هدف، به محصولات شرکت Smashbox اعتبار می‌بخشند. به عنوان مثال، Casy Holmes که یک ویدئوبلاگ در YouTube دارد، تصاویر خود را با استفاده از محصولات آرایشی این شرکت را در حساب کاربری Instagram خود منتشر کرده و این پست به بیش از ۲۹۰۰۰ لایک و ۵۰۰ نظر دست یافته است.

درواقع Smashbox با انجام ارسال مجدد محتوا در Instagram، حدود ۱۳۰۰۰ لایک جلب کرده و تعامل در شبکه‌های اجتماعی را به سمت حساب کاربری خود جذب کرده است. این نکته جالب است که شرکت به عنوان علت جذابیت همیشگی پوست vloggerها (اشخاص دارندگان بلاگ ویدئویی) از محصولات خود استفاده کرده و این یک روش نامحسوس برای تقویت تصویر محصول در ذهن مخاطبان است که شما نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی روان‌شناختی

پیرو مبحث استفاده از روانشناسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تاکتیک بازاریابی روان‌شناختی بسیار مؤثر است، زیرا مردم به کسانی که تحسین می‌شوند اعتماد می‌کنند. در ادامه، روش‌های مشارکت با اینفلوئنسرها به شرح زیر است:

  • ابتدا نوع فرد تأثیرگذاری را که مخاطبان هدف شما از آنان تحسین می‌کنند مشخص کنید. باید دقت کنید که یک فرد مؤثر در یک صنعت ممکن است در صنعت دیگر هیچ تأثیری نداشته باشد. برای مثال، با توجه به پژوهش مجله Variety نشان می‌دهد که ستاره‌های YouTube جزو پنج نفر برتر به عنوان افراد مؤثر برای جمعیت آمریکایی‌های ۱۳ تا ۱۸ سال می‌باشند. اما اگر جمعیت هدف شما مادران باشند، شما باید به دنبال همکاری با صاحبان وبلاگ‌های مادرانه بگردید.
  • برای نمونه، خطوط هوایی Cathay Pacific با Jessica Stein، یک بلاگر مسافرتی، برای کمپین Life Well Traveled خود همکاری کرده است. جسیکا تمام جزئیات تجربیات سفر خود را از فرودگاه تا پرواز به مقاصد مختلف با دقت در اختیار عموم قرار می‎دهد.

منبع: آیمارکتور

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=7986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.