1

بازاریابی گردشگری چیست + راهکار های جذب مشتری

  • کد خبر : 4993
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
بازاریابی گردشگری چیست + راهکار های جذب مشتری

یکی از انواع مهم بازاریابی که نقش مهمی در ماندگاری و رشد یک کسب و کار ایفا می­کند، بازاریابی گردشگری یا توریسم مارکتینگ است. در این نوع از بازاریابی می­توان به وسیله یکسری از تکنیک ها، مشتریان زیادی جذب نمود و فروش محصولات و ارائه خدمات را افزایش داد. با درک درست بازاریابی گردشگری، رشد […]

یکی از انواع مهم بازاریابی که نقش مهمی در ماندگاری و رشد یک کسب و کار ایفا می­کند، بازاریابی گردشگری یا توریسم مارکتینگ است. در این نوع از بازاریابی می­توان به وسیله یکسری از تکنیک ها، مشتریان زیادی جذب نمود و فروش محصولات و ارائه خدمات را افزایش داد. با درک درست بازاریابی گردشگری، رشد کسب و کار با سرعت بیشتری صورت می­گیرد و مشتریان زیادی نسیب صاحبان مشاغل می­گردد. این نوع از بازاریابی همراه با استراتژی هایی مربوط به گردشگری است و در اماکن توریستی بسیار کارکرد دارد. ما در این مقاله به موضوع بازاریابی گردشگری می­پردازیم. در صورتی که سوالاتی درباره بازاریابی گردشگری دارید، مطالعه این مطالب می­تواند کمک کننده باشد.

بازاریابی گردشگری چیست؟

بازاریابی گردشگری چیست؟

به بیان ساده بازاریابی گردشگری به معنای شناخت نیاز های گردشگران و پاسخ مناسب به آنها است. توریسم مارکتینگ یکی از شاخه های بازاریابی است که با صنعت گردشگری در ارتباط است. در این شکل از بازاریابی خدمات مورد نیاز گردشگر ارائه می­شود. بازاریابی فوق در اماکن توریستی بازددهی فراوانی دارد و می­توان متناسب با نیازهای بازار هدف، محصولات و خدمات مرتبطی را ارائه کرد.

توریسم مارکتینگ مبحثی تخصصی است و تنها نمی­توان با سخنوری افراد را مجاب به خرید محصول کرد. باید در این زمینه از استراتژی های لازم بهره برد و با استفاده از تکنینک هایی منحصربفرد اعتماد مخاطب را به دست آورد.

بسیاری از کارشناسان توریسم مارکتینگ را فراتر از یک کسب و کار می­دانند و آن را به صنعت بزرگ گردشگری تعمیم می­دهند. همچنین معتقدند افراد زیادی در این مسیر در حال فعالیت اند و فقط به یک یا دو بازاریاب محدود نمی­شود. همین موضوع باعث شده بازاریابی گردشگری موضوعی با اهمیت بالا و در عین حال تخصصی در این زمینه به حساب آید.

راهکار های جذب مشتری

راهکار های جذب مشتری

برای یک بازاریابی موفق در حوزه گردشگری لازم است برندها به نحوی محصولات و خدمات خود را معرفی کنند که در بازارهای هدف موردتوجه واقع شوند. این مورد علاوه بر یک بازاریابی موفق، به کیفیت محصول و ارائه خدمات نیز مربوط می­شود. در ادامه به چند مورد از بهترین راهکارهای جذب مشتری اشاره خواهیم کرد.

پیشبینی نیاز گردشگران

باید نیاز گردشگران را پیشبینی کرد و راه های مناسبی را برای پاسخ به آنها آماده نمود. این مورد یکی از دلایل اصلی رقابت بین شرکت های ارائه دهنده خدمات مسافرتی است. این شرکت ها سعی کرده اند علاوه بر درنظر گرفتن مسائل مالی، خدمات متناسب با گردشگران را ارائه دهند.

مقاله پیشنهادی امروز: چگونه نگرش مثبت باعث موفقیت شما می شود؟

راهکار های جذب مشتری

برنامه ریزی و استراتژی

یکی دیگر از موارد مهم، برنامه ریزی است که باید از همان ابتدا مورد توجه قرار گیرد. برنامه بازاریابی یا همانMarketing Plan  نقشه راه را نشان می­دهد و باعث می­شود بدانید که از کدام استراتژیک ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. هر یک از کسب و کار ها لازم است یک برنامه معینی برای خود داشته باشند. این برنامه با توجه به شاخص های موجود، توسط مدیران ارشد و همچنین مدیر بازاریابی تنظیم می­شود. البته این برنامه بازاریابی برای بهبود عملکرد لازم است به صورت دوره ای مورد بازنگری قرار بگیرد.

ارائه محصولات با کیفیت

بازاریابی در صنعت گردشگری به مردم محلی یک مکان توریستی نیز تا حدود زیادی مرتبط است. در صورتی که ورود گردشگران به امکان تفریحی و دیدنی باعث سودمندی مردم محلی آن منطقه شود، صنعت گردشگری در این منطقه با موفقیت ادامه خواهد یافت. با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات موردنیاز گردشگران، گردش مالی قابل توجه ای در این زمینه به وجود می­آید. بدین ترتیب با تداوم صنعت گردشگری و نیز برطرف شدن نیاز های توریست ها، هر دو گروه یعنی مردم محلی و گردشگران رضایت خواهند داشت.

ارائه محصولات با کیفیت

تبلیغات هدفمند

بسیاری از صاحبان مشاغل تصمیم می­گیرند تنها بر روی دو یا چند بازار هدف متمرکز شوند، با این حال برخی کسب و کار ها تمامی بازار را مورد هدف قرار می­دهند و با ارسال تبلیغات قصد دارند مشتریان بیشتری را جذب کنند. می­توان با توجه هدف و پایه کسب و کار هر کدام از این دو استراتژی را انتخاب کرد.

برای جلب توجه مشتریان راه های مختلفی وجود دارد. به طور مثال وب سایتی مطالب دلگرم کننده ای را جهت پاسخ به یک نیاز یا حل یک مشکل منتشر می­کند. با ارائه این موارد می­توان توجه مخاطب هدف را به خود جلب کرد و با ارائه محصولات با کیفیت اعتماد وی را به دست آورد.

تخفیفات ویژه

هزینه محصول و خدمات از دیگر مواردی هستند که برای مشتری بسیار اهمیت دارند. به همین دلیل اغلب شرکت های خدمات مسافرتی سعی می­کنند با ارائه تخفیف های متنوع، در این خصوص مشتری جذب کنند. برخی از هتل ها نیز تور بازدید از اماکن دیدنی را به صورت رایگان برگزار می­کنند که از این طریق رزرو اتاق ها به سرعت تکمیل شود.

خدمات رسانی با کیفیت

خدمات رسانی با کیفیت

به جهت اینکه کیفیت خدمات و محصولات بهبود یابد باید از نیروی انسانی در این زمینه بهره برد. همه افرادی که در بخش های مختلف کسب و کار فعالیت می­کنند نقش مهمی در عرضه محصول نهایی به مشتری دارند. در نتیجه با ارائه یک محصول عالی، مشتریان بیشتری خواهان استفاده از آن خواهند بود.

راحتی و سهولت استفاده، دیگر رکن مهمی است که بسیاری از گردشگران در طول سفر از آن استقبال می­کنند. راحت ترین راه برای خرید و رزرو بلیط یا اتاق هتل همیشه پرطرفدار ترین راه است. پشتیبانی قوی پس از فروش نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که بسیاری از صاحبان کسب و کار باید به آن توجه نمایند.

تعامل با مشتریان و کاربران دیگر نکته مهمی است که در بازاریابی گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد. می­توان با استفاده از شبکه های اجتماعی، نظرات و انتقادات را از مشتریان دریافت کرده و از این نظرات برای بهبود فرایند کاری نهایت استفاده را برد.

بازاریابی گردشگری چیست + راهکار های جذب مشتری

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم بازاریابی گردشگری یکی از شاخه های بازاریابی است که اگر با استفاده از استراتژیک ها به طور کارآمد پیاده سازی شود، به سوددهی قابل توجه ای منجر می­شود. بدون شک با ورود دیجیتال مارکتینگ گردشگری، بیش از گذشته این شکل از بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد علاقمندند به جاهای دیدنی دنیا سفر کنند و از امکانات تفریحی استفاده نمایند. در نتیجه اگر با استفاده از این نوع بازاریابی بتوانید مشتریان هدف خود را جذب کنید، درآمد خوبی به دست خواهید آورد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=4993

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.