به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین و به نقل از نتورک نیوز، برخی از شرکتها به منظور تشکیل نیروهای خود و جلب جوانان به تاکتیک جدیدی متوسل شدهاند که به عنوان “هرمپارتی” شناخته میشود. این شرکتهای هرمی با تغییر در رویههای خود، تمرکز خود را بر روی موضوعات جدیدی قرار دادهاند؛ موضوعاتی که به طور مستقیم به جوانان و علایق آنان مرتبط هستند. البته که ثابت شده است که این دسته از شرکتها به عنوان “دام هرمپارتیها” شناخته میشوند.
شگرد هرم پارتیها
پیرو بحث دام هرمپارتیها باید گفت که در رویکرد جدید شرکتهای هرمی، به جای برگزاری جلسات توجیهی و همایشهای سنتی، آنها با برپایی مجالس شبانه و جشنها، جوانان را به بهانه تفریح، مصرف مواد مخدر و الکل، و برقراری ارتباطات خارج از چهارچوب با جنس مخالف به محافل شرکتهای هرمی جذب میکنند. این شرکتها برای عضوگیری در هرمپارتیها، از ابزارهای جنس مخالف بهره میبرند؛ به عبارت دیگر، از دختران خواسته میشود که با آرایش غلیظ و ارتباطات عاطفی جهت جذب جنس مخالف استفاده کنند.
جوانان به تدریج در محیط پارتیهای هرمی تحت تأثیر قرار میگیرند و در نهایت پسران با واریز وجه به چرخه عضویت در این شرکتهای هرمی جا میافتند. تحقیقات نشان میدهد که جامعه هدف این شرکتها به طور عمده از جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله تشکیل شده است، و در حال حاضر در این رویکرد، پسران بیشتر از دختران جذب میشوند. شرکتهای هرمی تلاش میکنند که از میان اعضای جوان جوانانی را جذب کنند چرا که جوانان به سرعت تحت تأثیر قرار میگیرند و امیدوارند به سرعت ثروتمند شوند. به همین دلیل، جوانان و به خصوص پسران ترغیب به گوش دادن به سخنان رهبران شرکتهای هرمی میشوند و جذب میشوند.
منبع: جام جم آنلاین
بیشتر بخوانید