به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از نتورک نیوز نشستی میان جمعی از اساتید پژوهشگران فناوریهای نو و متخصصان حوزه گردشگری در واحد جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید تا درباره نقش پدیدههای نوظهور فناورانه در توسعه صنعت گردشگری و بازاریابی گردشگری با هوش مصنوعی هماندیشی علمی انجام گیرد.
در این نشست رئیس مرکز گردشگری علمی_فرهنگی دانشجویان اشاره کرد: با تحولات فرهنگی و اقتصادی امروزه اشکال سفر تغییر پیدا کرده است و بهطورکلی 170 نوع گردشگری وجود دارد که سالانه در حال افزایش است.
گسترش بازاریابی گردشگری با هوش مصنوعی
او تاکید کرد: تغییرات و تحولات در این زمینه رو به افزایش است. طوری که هنگام شناخت حوزههای جدید، موارد جدیدتری از راه میرسند. متخصصین هم با فناوریهای نوظهور در هر لحظه محصولات و خدمات جدیدی را ارائه میکنند. یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی_فرهنگی دانشجویان گفت: هوش مصنوعی تا سال 2030 به دوره تکامل میرسد.
کشورهایی که زیرساختهای لازم برای آن را فراهم نکنند با مشکل مواجه میشوند. آقای یعقوب زاده در ادامه گفت: بسیاری از گردشگران جهان از نرمافزارهای مخصوص سفر استفاده میکنند. این نرم افزارها کارهای مربوط به سفر را به طور کامل و از صفر تا صد انجام میدهند؛ اما هوش مصنوعی همچنان در جامعه جا نیفتاده و در مرحله اول باید جامعه را با این فناوریها آشنا کنیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
بیشتر بخوانید