طبق مطالب روانشناسی مصرفکننده، کلمات قدرت آن را دارند که فردی را به انجام کار خاصی تشویق کنند. صاحبان کسب و کار به کمک استفاده از جملات مخصوص، توجهات مشتریان را به سمت برند خود جلب میکنند. در واقع یکی از راههای جلب توجه و اعتماد مشتری، به کار گیری از جملات کلیدی است؛ اما پیدا کردن عبارات و کلمات غیر تکراری و قدرتمند که مخاطبان را جذب کند، چالش بسیار جدی برای مشاغل است. بدین منظور در این مطلب قصد داریم درباره بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک اطلاعات و نکاتی را مطرح کنیم؛ لذا توصیه میکنیم برای انتخاب متن تبلیغاتی برای جذب مشتری ما را همراهی کنید.
بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری و فروش بیشتر
هر کسبوکاری خصوصیات خاص خود را دارد. به همین دلیل بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در هر مشغلهای با یکدیگر متفاوت است. همچنین بنا به موقعیت و شرایط مورد استفاده، میتوان روشهای گوناگونی همچون آگهی تبلیغاتی سنتی، پیامک، تبلیغات آنلاین و غیره را برای جلب توجه مشتریان به کار برد. به دلیل اهمیت این مسئله در بهبود کسب و کار، در اینجا اصولی کلی برای انتخاب متن تبلیغاتی برای جذب مشتری آوردهایم:
ارتباط با مخاطبان
به منظور ایجاد ارتباط قویتر با مشتریان بالقوه، لازم است که ارتباط خود و مشتریان را شخصی کنید. در واقع یکی از بهترین روشها برای جلب اطمینان مشتری این است که صاحبان کسب و کار و بازاریابها از هر فرصتی برای پرورش اعتماد آنها استفاده کنند. انتخاب لحن مناسب و قانع کننده در این زمینه اهمیت فراوانی دارد. توجه به مشکلات، موقعیت، چالشها و اهداف مخاطب بسیار مهم است؛ لذا بازاریابها با تأکید بر این نقاط به مشتریان نشان میدهند که آنها را میشناسند و همچنین برای حل مشکلشان راهحل دارند. چندین عبارت جذاب برای کمپینهای بازاریابی بدین شرح است :
- بالاخره اتفاق افتاد …
- شما شایستگی آن را دارید …
- آشنا به نظر میرسد؟
- کیفیت زندگی خود را بالا ببرید
بیشتر بخوانید
بهترین استراتژی های قیمت گذاری برای افزایش درآمد
استفاده از جملات جذب کننده مشتری که بر فوریت تأکید دارند
در برخی از موارد نیز مشتریان به خدمات و محصولات یک کسب و کار علاقهمند هستند؛ اما عجلهای برای تهیه آن ندارند. در چنین مواردی صاحبان کسب و کار باید از عبارات جذابی که نوعی اضطرار و فوریت در آن باشد استفاده کنند؛ یکی از راههای عالی برای انجام این کار، تبلیغات در زمان محدود است. چنانچه کیفیت محصول و یا خدمت بالا باشد مشتریان بالقوه به سرعت وارد عمل میشوند و خرید میکنند. در چنین مواردی بهتر است از دو تکنیک روانشناسی استفاده شود اولی ترس از دست دادن و دومی کمبود. چندین نمونه از عبارتهای تأکید بر فوریت عبارتاند از:
- همین امروز خرید کنید
- آخرین شانس
- از دست ندهید
- فقط تا آخر هفته فرصت هست
عباراتی برای ایجاد انگیزه خرید در مشتری
بخش مهمی از فرایند جذب مشتری و فروش، تصویرسازی است. افراد اطلاعات بصری را به خوبی درک میکنند. در واقع اغلب اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل میشود، بصریاند؛ بنابراین صاحبان مشاغل باید با استفاده از جملات انگیزشی، احساسات مشتریان را درگیر کنند و برای ایجاد انگیزه خرید از عبارتهای زیر کمک بگیرند:
- آیا میخواهید (بیان مزایای خرید محصول)؟
- این مزیت خاص مخصوص شماست
- خودتان امتحان کنید
- نتایج واقعی
استفاده از عبارات بازاریابی جذاب برای کاهش ریسک
مسلماً کسی دوست ندارد تصمیمات اشتباه بگیرد. گاهی ممکن است احساس ترس از چیزهایی که برای مشتریان شناخته شده نیست، منجر به اجتناب آنها از خرید شود؛ بنابراین باید مانع بروز این عوامل بشوید. از بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده نمایید تا نگرانی آنها کم شود:
- امکان لغو اشتراک در هر زمان
- امکان بازگشت بیقید و شرط کالا گارانتی
- اول امتحان کنید بعد بخرید
استفاده از جملات بازاریابی برای ایجاد اعتماد
یکی از بزرگترین موانع برای فروش، اطمینان نداشتن مشتری برای خرید است؛ لذا توصیه میکنیم برای ایجاد حس اعتماد و اطمینان در افراد، آگاهی آنها را درباره برند خود افزایش دهید. برای جلب اعتماد و ترغیب آنها به خرید بهتر است از عبارات زیر استفاده نمایید:
- ماه اول رایگان
- بدون هزینههای پنهان
- خودتان دلیلش را ببینید
- تضمین بازگشت پول
استفاده از جملاتی که سبب ایجاد کنجکاوی در مشتریان میشوند
استفاده از متنهایی که سبب ایجاد کنجکاوی در مشتریان شوند نیز از جمله بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری محسوب میگردند؛ چرا که آنها با مطالعه این متن کنجکاو شده و قدم بعدی را برای خرید آن برمیدارند. در اینجا نیز به چند نمونه از جملاتی که حس کنجکاوی افراد را برمیانگیزند اشاره کردهایم:
- چه میشود اگر…
- تصور کنید که…
- خودتان کشف کنید…
- ببینید چرا…
استفاده از جملات جذب مشتری که اشاره به هزینه دارند
یکی از مهمترین عوامل مؤثر در تصمیم به خرید مشتریان، قیمت خدمات و محصولات است. با استفاده از عبارتهای زیر، صاحبان کسب و کار میتوانند قیمت محصولات خود را مناسب و مقرون به صرفه نشان دهند:
- به راحتی در کیف پول شما
- پولتان را ذخیره کنید
- ارزش پولتان را افزایش دهید
- مقرونبهصرفه
سخن پایانی
کلمات قدرتی جادویی را در مشاغل ایفا میکنند. استفاده از عبارات و کلمات سنجیده، تفاوت بین یک کمپین بینتیجه و یک کمپین بازاریابی مؤثر را مشخص میکند. در این مطلب نیز سعی کردیم درباره بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک اطلاعات و نکات بسیار مفیدی را مطرح نماییم تا صاحبان مشاغل بتوانند با استفاده از این نکات، خریداران بیشتری را جذب نموده و سود خود را بیفزایند. از این که تا انتهای مطلب فوق، همراهمان بودید، از شما عزیزان متشکریم.
سوالات متداول
چرا نگارش متن تبلیغاتی امری ضروری برای جذب مشتری است؟
استفاده از بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، کمک شایانی به برندسازی، افزایش تقاضا، ایجاد تمایز و ارتباط با مشتری میکند.
اصول نگارش بهترین متن تبلیغاتی برای جذب مشتری چیست؟
از جمله اصول نگارش برای متن تبلیغاتی میتوان به شناخت نیاز مخاطبان، تأکید بر مزیت رقابتی و شناسایی دغدغه اشاره کرد.