به گزارش تسنیم به نقل از نتورک نیوز، مریم جلالی دهکردی ضمن اشاره به نقش مهم آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاریسازی در صنایع دستی در این باره افزود: صنایع دستی علاوه بر اینکه میتواند فرهنگ را منطقه را منتقل کند، نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید ثروت دارد.
بازاریابی و تجاریسازی صنایع دستی
معاون صنایع دستی و هنرسنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاریسازی در صنایع دستی بوده و نمیتوان نقش آن را برای اشتغالزایی و تولید ثروت نادیده گرفت. وی افزود: حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود در این زمینه اهمیت بالایی دارد. یکی از وظایف ما این است که این صنایع را احیا کنیم تا تولید ثروت و معرفی بیشتر صنایع دستی به بهترین صورت انجام بگیرد.
جلالی دهکردی گفت: ایجاد خانههای صنایع دستی راهکاری موثر در جهت تحقق این موضوع است. ایجاد و توسعه خانههای صنایع دستی با کمک بخش خصوصی و ظرفیتهای مردمی میتواند به بهترین شکل انجام بگیرد. این اماکن به عنوان محلی برای آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی بهترین گزینه هستند.
وی تاکید کرد: نسل جوان میتواند با پیوند نسلی، دانشی که در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به حوزه دانش و آموزش و پرورش منتقل کند. آموزش بازاریابی و تجاریسازی حوزه صنایع دستی میتواند در این زمینه موثر واقع شود.
نتیجه گیری
بازاریابی صنایع دستی برای افزایش سطح آگاهی مردم در رابطه با انواع صنایع دستی و محصولات مرتبط با این حوزه بوده که با هدف فروش بیشتر و صادرات صورت میگیرد. بازاریابی صنایع دستی تنها به یک منطقه محدود نمیشود و میتوان با هدف فروش بیشتر و کسب ثروت انجام بگیرد. آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاریسازی در صنایع دستی گامی مهم در این خصوص محسوب میشود و باید مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: تسنیم