به گزارش ایمارکتور و به نقل از نتورک نیوز، با اینکه سیگار یکی از پر فروشترین محصولات در کل دنیا به حساب میآید؛ اما تبلیغات آن به طور گسترده ممنوع اعلام شده است. با این حال در طی سالیان گذشته ما شاهد عجیبترین تبلیغات و بازاریابی سیگار در تاریخ بودهایم. از آنجایی که در طی سالیان گذشته موسیقی نیز جایگاه ویژهای بین مردم پیدا کرده است، تهیه کنندگان و تولیدیهای سیگار تصمیم به ادغام حوزه تبلیغات موسیقی و سیگار گرفتهاند.
رابطه سیگار و رقص
شرکت تنباکوی چندملیتی British American Tobacco (BAT) در اواسط سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت تا توجه افراد به ویژه جوانان را از طریق موسیقی و رقص به سمت سیگار جلب کند. با بالا گرفتن تبلیغات سیگار، بازاریابی دخانیات در دهه ۱۹۹۰ نیاز داشت تا خلاقیت بیشتری به خرج دهد. از همین رو، شرکت BAT به جای بهرهگیری از سیگار در فیلمها، از افراد واقعی به همراه موسیقی استفاده کرد.
شرکت “بی ای تی” از صنعت موسیقی و رقص یا حتی موسیقی زنده در لندن به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دخانیات بهره برد. آنان با یک کلوب قدیمی همکاری کردند تا در مهمانیهایی که تعداد زیادی از آنان افراد جوان در آن حضور دارند، سیگار را تبلیغ کنند.
این روش از تبلیغ در آن زمان به عنوان عجیبترین تبلیغات و بازاریابی سیگار در تاریخ شناخته میشد.
منبع: ایمارکتور
بیشتر بخوانید