0

مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی در کسب و کار

  • کد خبر : 5226
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی در کسب و کار

فرقی نمی‌کند صاحب استارتاپ تازه تاسیس و بدون نام و نشان باشید، یا دارای تجارتی با قدمت. برای پیشرفت و موفقیت لازم است تا از تمام امکانات موجود استفاده کنید. اگر قدرت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم گرفته‌اید و تصور می‌کنید بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی امری بیهوده و غیرحرفه‌ای است؛ سخت در اشتباهید! در […]

فرقی نمی‌کند صاحب استارتاپ تازه تاسیس و بدون نام و نشان باشید، یا دارای تجارتی با قدمت. برای پیشرفت و موفقیت لازم است تا از تمام امکانات موجود استفاده کنید. اگر قدرت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم گرفته‌اید و تصور می‌کنید بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی امری بیهوده و غیرحرفه‌ای است؛ سخت در اشتباهید! در ادامه برایتان از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی خواهیم گفت.

مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار

 کمک به شهرت برند

کمک به شهرت برند از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. باید هر فرصتی برای دیده شدن و ارائه‌ دادن محتوا ارزشمند را غنیمت بشمارید. داشتن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مسیری جدید برای ارائه‌ی اطلاعات و محتوای مرتبط با برند تجاری‌تان است. این فرآیند اهمیت بالایی دارد، چراکه به خوبی دسترسی به مشتریان جدید و شهرت شما را زیاد می‌کند. در عین حال مشتریان پیشین شما را بیشتر با شرکت‌تان آشنا می‌کند.

بالا بردن وفاداری مشتریان

افزایش وفاداری مشتریان از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. براساس تحقیقات دانشگاه تکنولوژی تگزاس، برندهای فعال در شبکه‌های اجتماعی از مشتریان وفادارتری برخوردارند. براساس نتایج بدست آمده، شرکت‌ها لازم است تا از ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌شان بهره ببرند. داشتن برنامه‌ای باز و استراتژیک در شبکه‌‌های اجتماعی، وفاداری مشتریان برند شما را به نحو اثرگذار تثبیت خواهد کرد.

تامین موقعیت‌های بیشتر برای جذب مشتری

هر محتوایی که در یک شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، فرصتی برای جذب مشتری است. با جذب دنبال‌کننده شما به مشتریان جدید، اخیر و قدیمی‌تان دسترسی خواهید داشت. این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با همه‌ی آنها تعامل داشته باشید. ممکن است هر کس به پیام، عکس، ویدیو یا نظری که با آن‌ها اشتراک می‌گذارید واکنش نشان دهد. داشتن واکنش، بازدید سایت را بالا برده و در نتیجه افراد بیشتری را جذب برند شما می‌نماید. تمام واکنش‌ها به جذب مشتری ختم نمی‌شود، اما هر واکنش مثبتی شانس جذب مشتری را افزایش می‌دهد.

تامین موقعیت‌های بیشتر برای جذب مشتری

نرخ بالای جذب

نرخ جذب بالا از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. به چند دلیل ساده بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی دارای نرخ جذب بالایی است. برجسته‌ترین علت آن مردم‌محوری‌اش می‌باشد؛ در حقیقت برندها با داشتن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مردمی‌تر می‌گردند. در شبکه‌های اجتماعی برندها باید همچون مردم عادی رفتار کنند؛ این امر برای پیشرفت ضروری است. چراکه مردم علاقه دارند تا با آدم‌ها معامله کنند نه با شرکت‌ها.

بیشتر بخوانید

نرخ بالای جذب

افزایش نفوذ برند

افزایش نفوذ برند از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است . چنانچه به‌شکل منظم با مشتریان‌تان در تعامل باشید، می‌توانیدحسن نیت‌تان را به مردم نشان ‌دهید. مردم عموما برای نقد محصول یا خدماتی به شبکه‌های اجتماعی متوصل می‌شوند. هرگاه نام برند شما به اشتراک گذاشته شود، افراد جدیدی شما را دنبال خواهند کرد تا از اخبار جدید مطلع گردند. هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مردم در مورد شما صحبت کنند، برند شما برای مخاطبان جدید معتبرتر و بانفوذتر نشان داده می‌شود. بدون شک اگر با چهره‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی دارای تعامل باشید،  نفوذ و شهرتتان با سرعتی بالا افزایش می‌یابد.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. ترافیک سایت‌تان بدون شبکه‌های اجتماعی محدود به افرادی می‌گردد که پیشتر برند شما را می‌شناختند و افرادی که در اینترنت کلمات کلیدی سایت‌تان را جستجو کرده‌اند. با ساختن هر پروفایل در شبکه‌های اجتماعی، مسیری برای هدایت افراد به سایت‌تان بوجود می‌آید. هر محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، فرصتی برای جذب بازدیدکننده‌های جدید است. هر چه محتوای آپلود شده در شبکه‌های اجتماعی باکیفیت‌تر باشد، ترافیک بیشتری تولید می‌کنید. ترافیک بیشتر، مشتریان زیادتری را به سمت شما هدایت و جذب می‌نماید.

افزایش ترافیک سایت

کاهش هزینه‌های بازاریابی

کاهش هزینه‌های بازاریابی از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. براساس آمار هاب‌اسپات، برای ۸۴ درصد از بازاریابان تنها ۶ ساعت در هفته وقت کافی است تا بتوانند ترافیک بالا تولید نمایند. ۶ ساعت کار برای ابزار تبلیغاتی تاثیرگذاری مثل شبکه‌های اجتماعی هزینه‌ی آنچنان زیادی نیست. چنانچه بتوانید فقط روزی یک ساعت برای تولید محتوای اختصاصی و نیز استراتژی‌های برقراری ارتباط زمان بگذارید، نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت. با شروع از قدم‌های کوچک برای  بودجه به مشکل برنخواهید خورد. به محض اینکه با نحوه‌ی کار آشنا شدید و مسیر درست را پیدا کردید، می‌توانید بودجه‌تان را افزایش دهید تا به همان نسبت مشتری بیشتری جذب کنید.

کاهش هزینه‌های بازاریابی

بهتر شدن رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو

بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. بهترین راه جذب ترافیک سئو است. امروزه دیگر به‌روزرسانی وبلاگ‌، استفاده از تیترهای جذاب و پخش لینک سایت‌ کافی نیست. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی گوگل و موتورهای جستجوی از معیارهای برجسته می‌باشد. چراکه برندهای قدرتمند از شبکه‌های اجتماعی نهایت بهره را می‌برند. به همین خاطر فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی به موتورهای جستجو نشان می‌دهد برند شما قابل اعتماد، قانونی و معتبر است. پس چنانچه می‌خواهید مجموعه‌ی کلمات کلیدی‌ سایت‌تان از رتبه‌ی بهتری برخوردار باشد، داشتن حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی لازم است.

برقراری ارتباط مستقیم با مشتری

شبکه‌های اجتماعی در اصل همچون ایمیل یا تماس‌ تلفنی، راهی برای برقراری ارتباط می‌باشند. با داشتن هر تعاملی در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان هدفتان، فرصتی برای نشان دادن سطح خدمات‌تان به عموم مردم و گسترش روابطتان دارید. برای نمونه، اگر یک مشتری در اینستاگرام از کالای شما شکایت کرده است، می‌توانید با اشاره به کامنت او پیش همه معذرت‌خواهی کنید. همچنین می‌توانید برای اصلاح عیب ذکر شده اقدام نمایید. یا چنانچه مشتری از شما تعریف کرده است، باید از او تشکر کنید و محصولات بیشتری را به او معرفی نمایید. داشتن ارتباط مستقیم با مشتریان به معنای احترام به آنهاست.

برقراری ارتباط مستقیم با مشتری

شناخت موثرتر مشتری

شناخت بهتر مشتری از مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی این زمینه را برای شما فراهم می‌کنند تا اطلاعات باارزشی درباره علایق مشتریان و رفتارهای آنان کسب کنید. شما این امکان را دارید تا نظرات کاربران را بخوانید و پی ببرید مردم دقیقا درباره‌ی بیزینس شما چه تصوری دارند. شما باید محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید طبق موضوع تقسیم‌بندی کنید. اینگونه می‌فهمید، مخاطب دقیقا به کدام موضوع علاقه‌ی بیشتری دارد. سپس در آن حوزه محتوای بیشتری تولید نمایید. این امکان برای شما فراهم است جذب مشتری را بر اساس تبلیغات گوناگونی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف ارسال کرده‌اید اندازه‌گیری کنید.

شناخت موثرتر مشتری

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مزایای شبکه اجتماعی در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم در انتها به پاسخ سوالاتتان پیرامون این موضوع رسیده باشید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.