اگر میخواهید محصول خود را به دنیا معرفی کنید و کسبوکار خود را توسعه دهید، چارهای جز بازاریابی برای در دستگاههای تلفن همراه مخاطبان ندارید. استفاده از تلفن همراه اکنون از «دسترسی به اینترنت ثابت» در سراسر جهان پیشی گرفته است. چه تبلیغات بنری تلفن همراه باشد، چه تبلیغاتی که در بازیهای ویدیویی ظاهر میشوند یا کدهای QR، روشهایی برای رساندن صدای خود به مصرفکنندگان تلفن همراه است. اس ام اس مارکتینگ (SMS) یکی دیگر از این روش هاست.
اس ام اس مارکتینگ یک سیستم بازاریابی کم هزینه و با بازده بالا است که از پیام های متنی برای انتقال محتوا یا ارائه آن به مشتریان استفاده می کند. دلایل زیادی برای امتحان کردن آن وجود دارد، از هزینه شروع نسبتا پایین آن گرفته تا این واقعیت که اکثریت قریب به اتفاق متون واقعاً باز می شوند و خوانده می شوند. یک پلت فرم موثر برای ارتباط با مشتریان تلفن همراه ایجاد می کند. در ادامه برخی از مؤثرترین تاکتیکهای اس ام اس مارکتینگ را مرور خواهیم کرد که میتواند به افزایش نرخ پاسخ کمک کند.
۱٫) مشتریان خود را تشویق کنید.
مشتریان خود را با ارائه کوپن یا معاملات از طریق پیامک برای کسانی که در کسب و کار پیامکی شما مشترک هستند وسوسه کنید.
۲٫) پیام خود را کوتاه نگه دارید.
بیش از ۹۰ درصد از تمام پیامهای اس ام اس در عرض ۳ دقیقه خوانده میشوند، که آن را راهی صمیمی برای ارتباط با مشتریان شما میکند. تنها با استفاده از ۱۶۰ کاراکتر، مطمئن شوید که پیام شما کاملاً دقیق است و ارزش بالایی را ارائه می دهد تا مشتری شما برای پاسخ مثبت انگیزه داشته باشد.
۳٫) یک فراخوان واضح داشته باشید.
دو عامل باعث ایجاد کمپین پیامکی می شود: کلمه کلیدی و یک کد کوتاه. اگر میخواهید مشتریان در کمپینی شرکت کنند که کلمه کلیدی شما را به یک عدد پنج رقمی (کد کوتاه شما) پیامک میکند، مطمئن شوید که این دو مورد برجسته هستند و در پیام گم نمی شوند.
۴٫ ادغام MMS (سرویس پیام رسانی چند رسانه ای)
اگر با محدودیت ۱۶۰ کاراکتر مشکل دارید، از MMS برای ارسال کلیپ های ویدیویی یا تصاویر برای مشتریان خود استفاده کنید. حتی میتوانید نشانیهای اینترنتی YouTube را اضافه کنید و به مشتریان خود دیدی بصری درباره کسبوکارتان بدهید.
۵٫) مسابقات را تعاملی کنید.
هنگامی که مشتریان وارد یک مسابقه می شوند یا شرکت می کنند، پیوندهای وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود را در پاسخ خودکار خود قرار دهید. این یک راه ساده و سریع برای اتصال مشتریان به صفحات مختلف شما است و آنها را ترغیب می کند تا روی لینک ها کلیک کنند.
۶٫) مشتریان خود را از طریق پیامک تشویق کنید.
پیامهای متنی میتوانند کاربران شما را تشویق کنند تا پیوندهای رسانههای اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند. بهترین تبلیغات دهان به دهان است و به معرفی کنندگان برتر خود یک معامله ویژه یا محصول رایگان اعطا کنید.
۷٫ احساس فوریت ایجاد کنید.
گذاشتن تاریخ انقضا، مشتریان را تشویق میکند تا سریعتر پاسخ دهند و به شما کمک میکند تا در سریعترین زمان ممکن به نتایج برسید یا اطلاعات کسب کنید.
۸٫ اگر پیشنهادی را برای مشتریان خود ارسال می کنید، آن را منحصر به فرد کنید.
یک متن VIP به هر مشتریان ارائه کنید تا باعث شود آنها احساس کنند که بخشی از چیزی خاص هستند.
۹٫ از متن های خود به عنوان قلاب برای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
هر گونه مسابقه یا قرعه کشی را که در صفحات رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهید از طریق متن هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید تبلیغ کنید. شما می توانید آنها را از طریق آن صفحات بیشتر درگیر کنید، اما از متن های خود برای هدایت آنها به آنجا استفاده کنید.
۱۰٫ سوال بپرسید یا نظرسنجی کنید.
نظر مشتریان را در مورد یک محصول یا ایده بپرسید، یا حتی اگر باید یک صفحه تجاری در یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید راه اندازی کنید. پس از به دست آوردن نتایج، آنها را برای مشتریان خود پیامک کنید یا نتایج را در یکی از صفحات رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید و مشترکین خود را به آن هدایت کنید.
۱۱٫ یک پیامک به عنوان پیامک به ایمیل ارسال کنید.
مشتریان شما معمولاً این روزها هر دوی این پیامها را بر روی دستگاه تلفن همراه خود دریافت میکنند و نرخ پاسخ را افزایش میدهند و آنها را درگیر مکالمه میکنند.
۱۲٫ متن ها را در زمان مناسب ارسال کنید.
زمانی را هدف قرار دهید که مشتریان شما مشغول نباشند، مانند قبل یا بعد از کار، یا در ساعات ناهار. طبق یک قاعده کلی، قبل از ساعت ۹ صبح یا بعد از ساعت ۹ شب پیامک ارسال نکنید.
۱۳٫ از مشتریان در مورد ترجیحات آنها بپرسید.
بپرسید که چه زمانی می خواهند پیام دریافت کنند و چه نوع اطلاعاتی را می خواهند. سپس به سادگی برنامه SMS خود را مطابق با خواسته های آنها سفارشی کنید.
۱۴٫ متون را شخصی سازی کنید.
مشتریان بیشتر به مطالبی که مستقیماً به آنها خطاب میشود پاسخ میدهند، بنابراین نام مشترکین خود را در صورت امکان وارد کنید. شما همچنین می توانید مشتری خود را با متون مرتبط تری بر اساس ترجیحات آنها هدف قرار دهید.
مانند هر روشی برای بازاریابی برای مشتریان خود، هرچه زمان بیشتری را صرف تقویت مهارت های خود کنید، تعامل بیشتری با جامعه خود خواهید داشت. اگر بتوانید نرخ پاسخدهی خود را افزایش دهید، پیامک به شما کمک میکند تا درباره جایگاه شرکتتان در حال حاضر اطلاعات بیشتری کسب کنید. تجزیه و تحلیل شما باید به شما در تعیین هدف، درک کسب و کار خود به شکل فعلی و تعیین جایی که می خواهید باشد کمک کند.