بازاریابی کسب و کار کوچک شما می تواند زمان و منابع زیادی را به خود اختصاص دهد. به دلیل بهروزرسانیهای الگوریتم رسانههای اجتماعی و حجم عظیم ایمیلهایی که اکثر مردم روزانه دریافت میکنند، جلب توجه از طریق استراتژیهای بازاریابی شما دشوار است. بازاریابی پیامکی روشی ساده برای دستیابی به مشتریان و دریافت بازده بسیار بالاتری است. مشتریان نیز از آن استقبال میکنند. بطوریکه ۷۰٪ موافقند که این روشی عالی برای جلب توجه کسبوکارها است.
در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت:
بازاریابی پیامکی چیست؟
مزایای بازاریابی پیامکی
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی
استراتژی های بازاریابی پیامکی که باید امتحان کنید
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) نوعی بازاریابی دیجیتال است که کسب و کارها از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیامک استفاده می کنند.
مزایای بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد.
سریع است بازاریابی پیامکی از چند جهت سریع است. برخلاف رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوای خود ندارید. پیامهای متنی نیز دارای محدودیت کاراکتر پایینی هستند، بنابراین نیازی به نوشتن هم ندارید. تولید و ارسال آنها سریع و آسان است.
ثانیاً، پیامها سریعتر از پست یا ایمیل اینستاگرام به دست گیرندگان شما میرسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلانهای فوری در تلفن خود دریافت میکنند. نسبتاً، آنها باید مرحله اضافی باز کردن یک برنامه رسانه اجتماعی یا مشتری ایمیل را برای مشاهده سایر اشکال بازاریابی شما انجام دهند.
نرخ باز عالی اگر میخواهید مردم پیامهای شما را باز کنند، ارسال پیامهای متنی مؤثرترین راه برای وادار کردن آنها به انجام این کار است. متون بازاریابی پیامکی در 98٪ مواقع باز می شوند. در مقایسه، مطالعه ای نشان داد که میانگین نرخ باز شدن ایمیل های بازاریابی 21.3٪ است.
نرخ پاسخگویی بالایی دارد از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک بالاست، نرخ پاسخگویی آن نیز بالاست. میانگین نرخ پاسخ برای یک پیام بازاریابی پیامکی 45٪ است، در حالی که نرخ کلیک ایمیل معمولاً بالاتر از 7٪ نمی باشد. مشتریان به طور قابل توجهی بیشتر بر روی پیوندی که شما از طریق متن ارسال می کنید در مقابل ایمیل کلیک می کنند.
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی نباید پیچیده باشد. در واقع، این حتی از بازاریابی ایمیلی یا رسانه های اجتماعی آسان تر است. برای شروع بازاریابی پیامکی باید چه کاری انجام دهید:
فهرستی از مشتریانی که اجازه پیام دادن به آنها را دارید دریافت کنید
در ایالات متحده و کانادا، ارسال پیامک به افرادی که صریحاً به شما اجازه این کار را ندادهاند، خلاف قانون است. قبل از ارسال یک کمپین بازاریابی پیامکی، مطمئن شوید که لیست گیرندگان شما اجازه ارسال پیام را به شما دادهاست. افرادی را که نمی توانید وضعیت مجوز آنها را تأیید کنید، حذف کنید. نرمافزار وفاداری میتواند به شما در جمعآوری اطلاعات مشتری کمک کند و اطمینان حاصل کند که مطابقت خود را حفظ میکنید.
از ابزاری برای ارسال پیام های خود استفاده کنید به نرم افزاری نیاز دارید که به شما کمک کند ارسال پیام خود را خودکار کنید.
یک سیستم بازاریابی پیامکی جداگانه از شما میخواهد فهرستی از اطلاعات تماس مشتری را آپلود کنید و دادههای کمپین شما را جدا از سایر ابتکارات بازاریابی شما ردیابی کند. مزیت انتخاب یک برنامه وفاداری که با سیستم POS یا تجارت شما یکپارچه می شود این است که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید، دادهها را مدیریت کنید و کمپین های خود را از همان جایی که فروش دارید ارسال کنید.
پیام خود را بسازید
لازم نیست متون شما به اندازه یک خبرنامه ایمیل طولانی باشد. در واقع هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. پیام هایی با حداکثر 300 کاراکتر ارسال کنید که حدود 2 تا 5 جمله است. به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام واضح داشته باشید و راهی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید که اگر دیگر علاقه ای به دریافت پیام از شما ندارند (انصراف از طریق قانون الزامی است).
پیگیری نتایج
پس از ارسال پیام، عملکرد آن را پیگیری کنید. اگر لینکی را در پیام خود وارد کردهاید، ببینید چند نفر روی آن کلیک کردهاند. اگر کد تخفیف ویژهای تهیه کردهاید که مختص کمپین پیامکی شماست، ببینید چه تعداد از مردم هنگام خرید از آن استفاده کردهاند و چه تعداد فروش ایجاد کردهاید. این ارقام را با تعداد پیام هایی که ارسال کردهاید مقایسه کنید.
استراتژی های بازاریابی پیامکی که باید امتحان کنید
متن های خوش آمد گویی
پس از ثبت نام مشتری در برنامه وفاداری شما، یک پیام خوشامدگویی ارسال کنید. حتی می توانید برای ثبت نام های جدید تخفیف ویژه ای ارائه دهید تا آنها را تشویق کنید دوباره از شما خرید کنند.
ورود محصولات جدید
به محض اینکه افراد جدیدی را به ویترین فروشگاه یا وب سایت خود اضافه می کنید، از یک کمپین پیامکی استفاده کنید تا به مردم اطلاع دهید که می توانند شروع به خرید کنند. این یک راه عالی برای هدایت ترافیک و هجوم برای موارد جدید است. پیشنهاد می کنیم این کار را یک بار در فصل انجام دهید چون ممکن است در معرض خطر ارسال هرزنامه به مشتریان خود باشید.
فروش فلش
فروش فلش یک راه عالی برای پاداش دادن به مشتریانی است که در برنامه وفاداری شما ثبت نام کردهاند. به مشتریان خود اطلاع دهید که فروش محدودی وجود دارد که فقط آنها می توانند از طریق پیامک به آن دسترسی داشته باشند. نگاه اول به آنها یا ایجاد یک فروش انحصاری برای آنها راهی فوق العاده برای نشان دادن اینکه برای تجارت آنها ارزش قائل هستید است.
فروش فصلی
هنگامی که زمان پاک کردن موجودی خود فرا رسید، پیامکی برای مشتریان خود ارسال کنید تا آنها را از فروش فصلی خود مطلع کنید. میتوانید ارسالهای خود را بر اساس گروههای خاص تقسیمبندی کنید تا پیامهای هدفمندتری ارسال کنید. برای مثال، لینکی به کفشهای خود که در فروش هستند را برای مشتریانی که در گذشته از شما کفش خریدهاند، پیامک کنید.
از مشتریان بخواهید نظرسنجی ها را پر کنند
نظرسنجی ها راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتظارات مشتریان از شما هستند. برای افزایش شانس خود برای دریافت نرخ پاسخ بالا، سعی کنید به جای سایر کانال های بازاریابی، پیوند نظرسنجی را از طریق پیامک ارسال کنید. می توانید به راحتی با ابزارهایی مانند Google Forms یا SurveyMonkey یک نظرسنجی کوتاه ایجاد کنید.
اکانت های رسانه های اجتماعی خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید
رشد حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار شما می تواند به خودی خود یک شغل تمام وقت باشد. مخاطبان بازاریابی پیامکی خود را با ارسال یک پیام متنی تشویق کنید تا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند.
مقاله خیلی خوبی بود. همه نکاتی که من لازم داشتم رو گفته بودید. ممنونم