5

بایدها و نبایدهای طرح درآمدی

  • کد خبر : 1395
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
بایدها و نبایدهای طرح درآمدی

بایدها و نبایدهای طرح درآمدی | یکی از بخش های مهم شرکت بازاریابی شبکه ای، طرح درآمدی شرکت است. طرح درآمدی یک شرکت همواره از موضوعاتی بوده است که بازاریابان در انتخاب شرکت مورد نظرشان باید مورد توجه قرار دهند. از دلایل تأکید بر این موضوع این است که بسیاری از افراد گمان می کنند. […]

بایدها و نبایدهای طرح درآمدی |

یکی از بخش های مهم شرکت بازاریابی شبکه ای، طرح درآمدی شرکت است. طرح درآمدی یک شرکت همواره از موضوعاتی بوده است که بازاریابان در انتخاب شرکت مورد نظرشان باید مورد توجه قرار دهند. از دلایل تأکید بر این موضوع این است که بسیاری از افراد گمان می کنند.

ایران هشدار – یکی از بخش های مهم شرکت بازاریابی شبکه ای، طرح درآمدی شرکت است. طرح درآمدی یک شرکت همواره از موضوعاتی بوده است که بازاریابان در انتخاب شرکت مورد نظرشان باید مورد توجه قرار دهند. از دلایل تأکید بر این موضوع این است که بسیاری از افراد گمان می کنند، طرح درآمدی شرکت تنها تعیین کننده چگونگی پرداخت های شرکت است؛ در صورتی که یک طرح درآمدی تعریفی فراتر از تعیین کننده چگونگی پرداخت های شرکت دارد، یک طرح درآمدی علاوه بر اینکه نقشه راه بازاریابان در دست یابی به اهداف مالی خاص از پیش تعیین شده است، معیار تشخیص قانونی بودن و حرفه ای بودن عملکرد شرکت نیز می باشد.
اهمیت طرح درآمدی یک شرکت تا جایی است که در ماده ۹ آیین نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی، به تفصیل به شرح موارد الزامی در یک طرح درآمدی مناسب و قانونی پرداخته است.
موارد مدنظر نهادهای قانونی که بازاریابان باید به آن ها دقت داشته و در انتخاب یک شرکت مدنظر قرار دهند، به صورت زیر می باشد:
۱-عدم وجود حق عضویت و خرید اجباری: شرکت نباید هیچ گونه هزینه ای از بازاریابان بابت ورودشان به شرکت دریافت کند و یا اینکه بازارایابان را الزام به خرید حجم مشخص محصول در بدو ورودشان به شرکت نماید.
۲-بررسی رفتار شرکت و فروشندگان: تأکید شرکت و فروشندگان آن می بایست بر روی فروش و مصرف محصول باشد نه بر روی طرح درآمدی و کسب درآمد از شرکت.
۳-جدول پیش فرض درآمدی: شرکت ها و توزیع کنندگانشان نباید از جدول پیش فرض درآمدی که صرفاً یک پیش بینی است در آموزش خود استفاده کنند.
۴-بازخرید کالا: در صورت فسخ قرارداد بازاریاب، شرکت موظف است کالاهایی را که امکان فروش مجدد دارد با کسر مبالغ تعیین شده در آیین نامه از قیمت اولیه آن، بازپس گیرد.
۵-معیارهای واجد صلاحیت: معیارهای مورد استفاده شرکت جهت واجد صلاحیت دریافت پورسانت شدن باید معقول و در توان بازاریاب باشد و معیار پرداخت پورسانت به بازاریابان باید براساس فروش محصولات باشد نه عضوگیری.
۶-سن قانونی برای فعالیت: سن قانونی برای فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای ۱۸ سال تمام است.
۷-آموزش: شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است با مشارکت بازاریابان سطوح بالاتر دوره آموزشی مشتمل بر آموزش آیین نامه، مفاهیم بازاریابی شبکه ای و منشور اخلاقی شرکت را به صورت رایگان برای بازاریابان جدیدالورود برگزار نماید.
لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.