0

سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است

  • کد خبر : 9509
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است

به گزارش marketingweek، در نظرسنجی سالانه CMO شرکت گارتنر حدود ۳۹۵ مدیر بازاریابی مشارکت کرده‌اند که بر اساس آن، نارضایتی گسترده‌ای از وضع بودجه سال جاری را می‌توان دریافت کرد. سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است که نشان از کاهش ۱۵ درصدی بودجه بازاریابی نسبت به سال […]

به گزارش marketingweek، در نظرسنجی سالانه CMO شرکت گارتنر حدود ۳۹۵ مدیر بازاریابی مشارکت کرده‌اند که بر اساس آن، نارضایتی گسترده‌ای از وضع بودجه سال جاری را می‌توان دریافت کرد. سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است که نشان از کاهش ۱۵ درصدی بودجه بازاریابی نسبت به سال ۲۰۲۳ دارد. مدیران بازاریابی به این دلیل ناراضی هستند که مجبورند با درآمد کمتر، کار بیشتری انجام دهند. همچنین با وجود بودجه کمی که در اختیار دارند، ممکن است موفقیت گذشته در حوزه شغلی خود را نتوانند تکرار کنند.

تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد بازاریابی

با وجود اینکه سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است، اما همچنان مدیران بازاریابی به تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد بازاریابی در آینده امیدوار هستند. تقریباً ۶۴ درصد مدیران بازاریابی اعلام کرده‌اند برای اجرای استراتژی‌های خود با کمبود بودجه مواجه اند؛ با این حال اغلب افراد فعال در این حوزه تصمیم دارند از هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف خود کمک بگیرند. انتظار می‌رود برندها استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهند.

سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷/۷ درصد است

هوش مصنوعی به عنوان یک نهاد کاربردی و جذاب می‌تواند ابزارها و امکاناتی فراگیر به بازاریابان ارائه کند. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان بهبود اساسی را در استراتژی ها، تعاملات مشتریان و پیش بینی رفتارهای آنان صورت داد. با توانایی تحلیل داده‌های حجیم و پیچیده، بازاریابان می‌توانند الگوها و روندهای بازار را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

جمع‌بندی

مدیران بازاریابی برای اجرای استراتژی‌ها خود به بودجه کافی و به نیروهای ماهر و کاربلد نیاز دارند، با این حال مبلغ بودجه کاهش داشته است. با وجود اینکه مدیران ارشد بازاریابی اصرار دارند این مبلغ افزایش یابد، سهم بودجه ۷ درصدی برای مارکتینگ در این خصوص می‌تواند پیامدهای طولانی مدت به دنبال داشته باشد.

منبع: دی ام برد

کمپین تبلیغاتی شکوه زبان فارسی به مناسبت بزرگداشت فردوسی در تهران

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.