ارسال ایمیل گروهی به کاربران و مخاطبان، روشی رایج در بین کسبوکارها، بهخصوص کسبوکارهای آنلاین، برای برقرار کردن ارتباط موثر با افراد هدف و جذب مشتریان تازه است. این فرایند تنها برای تبلیغات صورت نمیگیرد. ممکن است تعداد بسیار زیادی از کاربران، منتظر اطلاع رسانی رویدادهایی از طرف شما باشند. گاهی اوقات آموزش بعضی دستور کارهای موسسات آموزشی، از طریق ایمیل به تعداد بسیار بالایی از فراگیران ارسال میشود.
در این مقاله میخواهیم شما را با ارسال ایمیل گروهی آشنا کنیم. پس اگر مالک یک بیزینس هستید و خدماتی را ارائه میدهید و یا محصولاتی را میفروشید، ارسال ایمیل میتواند نقش پررنگی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
به استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف به قصد جذب مشتریان جدید و حفظ کردن رابطه با مشتریان قدیمی، ایمیل مارکتینگ گویند. محتوای پیام شما ممکن است شامل تبلیغات، محتوای آموزشی، تخفیفها و پیشنهادات هیجانانگیز و متفاوت و… باشد.
شما در هر وهله از استراتژی خود مثل برندسازی و آگاهی از برند، تشویق به خرید، اعتمادسازی، حفظ مشتریان و… میتوانید سمت بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل گروهی در ایمیل مارکتینگ ظرفیتهای بسیار بالایی دارد که در بسیاری از موارد از آنها اطلاعی نداریم و نمیتوانیم از آن بهره مناسبی را ببریم.
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون به صرفهترین راههای ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است و برای ارتباطات کاری، پژوهشی و تبلیغاتی تاثیر مثبت زیادی دارد. از همین رو است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت فایل های هرز ما پر از ایمیلهای متفاوت تبلیغاتی است. اما این روزها خیلی از شرکتها در تلاش اند تا به طور هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده تا اینگونه نرخ تبدیل مشتری بیشتری داشته باشند. در ادامه قصد داریم شما را با مزایای ایمیل گروهی آشنا کنیم.
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب
امروزه که بیزینسهای مختلف به سختی حاضر به هزینه کردن هستند و از طرف دیگر دستشان برای خرج کردن زیادی در حیطه تبلیغات بسته است، موضوع بازگشت سرمایه دارای اهمیت است. مدیران بیصبرانه میخواهند ببینند در ازای هزینهای که پرداخت میکنند چقدر سود میکنند. از جمله مهمترین فواید ایمیل مارکتینگ آن است که اگر حرفهای و درست انجام شود، میتواند روشی بسیار کارآمد و مفید باشد. این روش نرخ تبدیل به مشتری بسیار خوبی داشته و کاملاً مقرون به صرفه است.
اثربخشی سریع
فقط لازم است تا ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود بفرستید و از همان دقایق بعد از ارسال پیام تاثیرات آن را متوجه میشوید. به عنوان مثال اگر قرار است یک فروش ویژه با تخفیف ۲۴ ساعته داشته باشید، میتوانید از ایمیل بالاترین بهره را ببرید. بازاریابی ایمیلی و محتوایی که فراهم میکنید به بهترین شکل ممکن میتواند حس عجله و محدودیت زمانی را القا کند.
اقتصادی و سریع بودن ایمیل گروهی
ایمیل از جمله سریعترین، سادهترین و ارزانترین ابزارها برای تبلیغاتی بوده که نهتنها نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد، بلکه با یک هزینه معقول و با در اختیار داشتن یک لیست ایمیل درست شما میتوانید به خروجی باورنکردنی برسید.
ایمیلهای سفارشی
نه تنها به عنوان ارسالکننده ایمیل گروهی بلکه برای دریافت خروجی بهتر و افزایش نرخ تبدیل شما میتوانید پیامهای خود را سفارشیسازی کنید، اینگونه کاربران و مشترکان شما نیز این حق انتخاب را خواهند داشت تا مشخص کنند چه ایمیلهایی برایشان ارسال شود.
تحلیل کردن رفتار مشتری
ایمیل گروهی یکی از بهترین ابزارها براری بررسی و تحلیل رفتار مخاطبان و مصرفکنندگان است. از این طریق شما متوجه میشوید که مخاطبان چه ایمیلهایی را باز کردهاند، کدام پیامها برایشان جذاب بوده و روی کدام لینکها کلیک کردهاند.
انتقال دادن پیام بهصورت مستقیم
هدف این روش انتقال پیام به صورت مستقیم و سریع به مخاطبان هدف کمک است؛ به طوری که نه تنها بیشتر آنها ایمیل شما را باز میکنند و منتظر آن هستند، بلکه نرخ تبدیل خوبی هم دارد. بخشبندی لیست ایمیل برای کسب و کارهایی که اطلاعات کافی از مشتریان دارند خیلی خوب جواب میدهد.
داشتن بستر خوب برای نشر محتوا
ایمیل به تنهایی میتواند یکی از بسترهای خیلی خوب برای نشر محتوا باشد. شما این امکان را دارید تا تمام یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل برای مخاطبان هدف ارسال کنید. در پایان با یک CTA جذاب و کاربردی از آنان درخواست میکنید کاری که موردنظر شماست انجام دهند.
برای مطالعه بیشتر: آموزش نحوه ارسال ایمیل گروهی رایگان
کاربرد ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی
ارسال ایمیل گروهی کاربرد بسیار گستردهای دارد و به دلایل مختلفی میتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه به بررسی کاربر ایمیل گروهی میپردازیم:
خوشامد گویی به کاربران جدید
اولین و سادهترین کاری که با ایمیل میشود انجام داد، خوشامدگویی بعد از عضویت یک کاربر جدید در سایت یا خبرنامه است و از اینکه با شماست تشکر کنید. در ضمن میتوانید اطلاعات ورود، دسترسی به بخشهای مختلف یا راههای ارتباطی دیگر را نیز برای او بفرستید.
ارسال خبرنامه ایمیلی
خیلی از کاربران تمایل دارند تا در ازای دریافت یک هدیه رایگان یا محتوای روزانه و هفتگی ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند. شما نیز میتوانید از این فرصت بهره ببرید و رابطهتان را با آنها قویتر کرده و آن را حفظ کنید
آگاهی دادن درباره محصولات و خدمات جدید
اگر قرار است بهزودی محصول یا خدمت جدیدی را ارائه دهید، میتوانید از قبل طی ارسال ایمیل این خبر را اطلاعرسانی کنید تا مخاطبان شما در جریان قرار بگیرند.
ارسال اطلاعات خرید
یکی از بهترین زمانهایی که میتوانید از ایمیل بهره مناسب ببرید موقعی است که بعد از خرید رسید، فاکتور و جزئیات خرید را برای مشتری ایمیل میکنید. تازه شما میتوانید لینک فایلهای دانلودی را نیز برای او ارسال کنید. اگر هوشمند باشید میتوانید در ایمیل خود پیشنهادات خرید جدید یا مرتبط با خرید فعلی نیز قرار دهید.
اطلاع رسانی رویدادها
احتمال دارد رویداد ویژهای برگزار شود که مربوط به بیزینس شماست و شما در آن حضور دارید. خیلی راحت و سریع با استفاده از ارسال ایمیل میتوانید مخاطبان را در جریان رویداد بگذارید و حتی از آنها دعوت کنید.
در دنیای امروز که دنیای دیجیتال و عصر ارتباطات است؛ ارسال ایمیل گروهی در ایمیل مارکتینگ توانسته به خوبی نیاز ارتباطات را رفع کنه و به افراد و کسب و کارها در بیزینش و خدماتی که ارائه میدهند کمک کند.