فروش در بازاریابی شبکهای
فروش در بازاریابی شبکه ای، یکی از روش های مدرنی است که امروزه وجود دارد. امروزه دیگر زمان آن نیست که با بساط کردن در کوچه فروشندگی کرد و سود خوبی به دست آورد یا همه وسیله خود را به دوش کشید تا مشتری آن را ببیند و خرید خود را انجام دهد. امروزه همه چیز رنگ دیگری به خود گرفته است. فروش در بازاریابی شبکه ای نیز از این حیث مستثنی نیست.
مهمترین وظیفه ای که یک بازاریاب دارد جذب کردن مشتریان می باشد او باید به گونه ای سخن بگوید که بتواند افراد زیادی را جذب خرید بکند. در این شغل باید به درستی شخصیت شناسی را دانست تا به این صورت بدانید چگونه با افراد مختلف برخورد داشته باشید. اصول خاصی برای جذب مشتریان دارد که معمولا قبل از انجام کار به افراد آموزش داده می شود. شرکت هایی بزرگی هستند که در این راه موفق عمل می کنند.
آشنایی با مفهوم فروش
قبل از هر توضیحی باید بدانیم فروش چیست؟ همه ما به صورت روزانه خریدار کالا یا خدمات زیادی هستیم که در واقع این موارد را می خریم. به این فعالیت فروش گفته می شود.
تصور کنید پزشکی که بیمار را ویزیت می کند علم خود را به فروش می رساند یا کارگری که با جان خود کاری را انجام می دهد در واقع کارکرد خود را به فروش می رساند. فروش هایی مستقیمی نیز هستند که به صورت مستقیم کالایی را خریداری می کنیم. در واقع شخصی که یک کالا یاخدماتی را به فروش می رساند یک فروشنده محسوب می شود.
چرا فروش؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی که به بازاریابی شبکه ای روی می آورند وجود دارد و به دنبال راه کارهایی هستند که بتوانند فروش خود را افزایش دهند. در واقع در این نوع بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ این کار تیمی است که منجر به فروش فوق العاده می شود، برخی هنوز به این باور نرسیده اند. با جذب نیروی بیرونی و بزرگ تر کردن زیر مجموعه بازار فروش عالی خواهد بود. برای آموزش های بیشتر با نتورک نیوز همراه باشید.
باهوش عمل کنید تا در بازاریابی شبکه ای موفق شوید.
ذهن خلاق در فروش محصولات مختلف اهمیت زیادی دارد یک فرد بازاریاب باید بداند که چه محصولی را باید انتخاب کند تا به فروش برسد. بسیاری از شرکت ها هستند که کالا را به فروش می رسانند و برخی نیز خدماتی را ارائه می دهند بهتر است در گام نخست مستقیم به سوی فروش کالا بروید که بازدهی خوبی دارد.
بهتر است کالایی را انتخاب کنید که دارای تاریخ مصرف پایینی است یعنی مصرف کننده به زودی برای خرید محصول دیگری به شما مراجعه کند. به این ترتیب به محض اینکه محصول خریداری شده را مصرف کند و رضایت داشته باشد برای خرید دومی به سراغ شما خواهد آمد.
قیمت محصول همیشه مهمترین دغدغه از سوی مشتری است. سعی کنید حتما قیمت کالای شما کمتر از مراکز دیگر باشد. در این صورت حتما مشتری به طرف شما جذب می شود. همیشه به یاد داشته باشید که خیلی از افراد صرفا به دلیل اینکه نوع فروش بازاریابی شبکه ای است محصول را نخرند! در این صورت سراغ مشتری دیگری بروید و اسرار به جذب مشتری نشوید.
می توانید از تجربه ای که در مورد استفاده کردن از این محصول داشته اید بیان کنید. با زبانی ساده به مشتری بگویید که شما مدتی است فروش نتورک مارکتینگ دارید و دوست دارید که این محصول را به او نیز نشان دهید این مدل گفت و گو بیشتر مخاطب را جذب می کند.
صفر تا صد اطلاعات محصول لازم نیست! | فروش در بازاریابی شبکهای
دلیلی ندارد همه اطلاعاتی که یک محصول دارد اعم از تاریخ تولید، تاریخ مصرف، مواد سازنده، محل ساخت یا نام شرکت را دقیق بیان کنید. این اطلاعات باعث می شود فرد به خرید محصول جذب نشود. شاید قصد داشته باشد به این حرفه روی بیاورد و به عنوان یک زیر مجموعه با شما همکاری کند. اما وقتی این اطلاعات را می شوند با خود بگوید که بیان این همه اطلاعات و حفظ و بازگویی آنها برای من مشکل است و پا پس بکشد.
می توانید در جواب این سوال مشتری که می پرسد این محصول از چه موادی تهیه شده است بگویید من اطلاعات دقیقی ندارم ولی تجربه ای که داشتم برای من مناسب بود و از این محصول رضایت دارم. ممکن است مواد آرایشی بهداشتی باشد یا پوشیدنی به هر حال از تجربه شخصی خود می توانید بگویید.
باید این مسئله را به یاد داشته باشیم که بازاریابی شبکه ای به منزله معرفی محصول به صورت کلامی می باشد و صرفا فروشندگی یا ویزیتوری نخواهد بود! جذب زیر مجموعه از طرف دوستان یکی از بهترین راه برای افزایش سود آوری در این راه است.
پیگیری و ادامه روند را از یاد نبرید!
یکی از مهمترین اساسی که در نتورک مارکتینگ توصیه می شود پیگیری و ادامه روند کار است. حتما می پرسید چگونه؟ برای این کار شما باید به دنبال نتیجه مصرف محصولی باشید که فروخته اید. چند روز بعد از فروش کالا به سراغ مشتری بروید از او بپرسید که آیا راضی به مصرف آن بوده است؟ اگر هنوز این محصول استفاده نشده است مدتی بعد دوباره پیگیر شوید.
برخی از محصولات باید دوباره مصرف شوند یا محصولی شبیه به آن را دارند. می توانید در زمان اتمام محصول قبلی دوباره به سراغ مصرف کننده بروید. اینگونه بیان کنید که اکنون دوست دارد بعد از اتمام محصول قبلی دوباره برای او محصول نو بیاورید؟ یا می توانید محصولی را به او پیشنهاد دهید که عملکرد بهتری از کالای قبلی دارد. او را باید مشتاق خرید نمونه جدید کنید. این مسئله سختی نیست کمی مهارت و خوش زبانی می خواهد.
اگر محصول قبلی آرایشی و بهداشتی بوده جنس جدید پیشنهادی بهتر است از همان ردیف باشد و از نتیجه استفاده از محصول قبلی را جویا شوید. اگر احیانا تمایل به خرید دوباره نداشتند اسراری نکنید همیشه همه چیز طبق میل شما پیش نخواهد رفت. به یاد داشته باشید که کالایی که به فروش می رسانید حتما همان کیفیتی را داشته باشد که از آن سخن می گویید! حتما بعد از گذشت چند ماه این افراد مشتریان ثابت برای شما خواهند شد.