به گزارش خبرگزاری imarketor.com و به نقل از نتورک نیوز، راز موفقیت برندها در اینستاگرام به عوامل گوناگونی وابسته است. یک تحقیق جدید از سوی مرکز تحقیقات “پیو” نشان میدهد که ۶۷٪ از بزرگسالان ۱۸ تا ۲۹ ساله از اینستاگرام استفاده میکنند. از این گروه، ۶۰٪ هر روز چندین بار به این برنامه وارد میشوند، در حالی که تعداد کل کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی به بیش از یک میلیارد نفر میرسد. این امر باعث نمیشود که شرکتهای بزرگ در جستجوی رازهای موفقیت برندها در اینستاگرام شگفتزده شوند.
همراهی با مردم؛ راز موفقیت برندها
این توصیه ممکن است به نظر عجیب بیاید، اما یکی از بهترین راههایی که برندها در اینستاگرام میتوانند انجام دهند، تطابق با قوانین ناگفته اینستاگرام است. عکسها و کپشنها باید به گونهای باشند که با محیط اینستاگرام هماهنگ باشند.
برای توضیح بیشتر، یک مثال را در نظر بگیرید. اگر میخواهید هم فالوئرهای بیشتری جلب کنید و هم اینستاگرام از شما راضی باشد (!)، باید مطالب خود را همانند یک کاربر عادی یا یک عکاس بارگذاری کنید. باید از تفکرات سنتی در زمینه تبلیغات و روابط عمومی دور شوید و تلاش کنید تا مخاطبان برندتان با شما ارتباط صمیمی داشته باشند. آنها باید احساس کنند برند شما مثل یکی از دوستان صمیمیشان است که لحظات زندگی خود را با آنها به اشتراک میگذارد؛ همچون یک بلاگر یا یک عکاس. این نکته یکی از اصول اساسی در کسب موفقیت در اینستاگرام است.
لذا، اینستاگرام و فیسبوک به دلیل حفظ یکپارچگی زیبایی شناختی پلتفرمها و جلوگیری از تبلیغاتی که با جریان مدرن تبلیغات بیلبوردی همخوانی ندارند، انواع مقررات محدود کننده در تبلیغات را اعمال میکنند. پس به دنبال انتشار پستهای عجیب و غریب نباشید!
منبع: ایمارکتور