به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از نتورک نیوز، محمد یزدی با خبرنگاران گفت و گویی داشت و به اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی و بازاریابی گردشگری اشاره نمود.
وی در این گفت و گو اظهار داشت: بر اساس یک تفاهمنامه مشترک بین معاونت گردشگری و وزارت علوم، تحقیقاتی با هدف اولویت قراردادن نیازهای پژوهشی برای رفع چالشها جهت بهرهگیری از ظرفیت علمی اعضای هیأت علمی دانشگاهها مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اساتید دانشگاهها قادر خواهند بود تا بین ۳ تا ۱۲ ماه به بهبود کیفی طرحهای گردشگری کمک کنند. در همین جهت، اقدامات زیر در حال انجام است که در بهمنماه سال جاری پایان خواهد یافت:
- مطالعه ۴ طرح مرتبط به مشارکت جامعه در راستای توسعه پایدار گردشگری
- تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری ایران
- استخراج شاخصهای رقابتپذیری
مرحله دوم طرح مطالعاتی و بازاریابی گردشگری
یزدی ادامه داد: به جهت اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی و بازاریابی گردشگری، فراخوانهای پژوهشی معاونت گردشگری با همکاری دفتر آموزش و برنامهریزی گردشگری در سامانه ساجد در لیست نیازهای فرصتهای مطالعاتی برای بهرهمندی از ظرفیت علمی جامعه دانشگاهی درج شد.
رئیس گروه مطالعات دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری، تولید محتوای تبلیغات و بازاریابی گردشگری را اولویت فراخوان مرحله دوم طرح فرصتهای مطالعاتی دانست.
بیشتر بخوانید