1

بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات کلیکی در بازاریابی دیجیتال

  • کد خبر : 3452
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات کلیکی در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) که با نام های «جستجوی پولی» یا «پرداخت به ازای کلیک» (PPC) نیز شناخته‌می شود، نوعی بازاریابی دیجیتال است که از طریق تبلیغات پولی، دید کسب و کار یا غیرانتفاعی شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش می دهد. احتمالاً متوجه‌شده‌اید که وقتی یک عبارت را با استفاده از یک […]

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) که با نام های «جستجوی پولی» یا «پرداخت به ازای کلیک» (PPC) نیز شناخته‌می شود، نوعی بازاریابی دیجیتال است که از طریق تبلیغات پولی، دید کسب و کار یا غیرانتفاعی شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش می دهد. احتمالاً متوجه‌شده‌اید که وقتی یک عبارت را با استفاده از یک موتور جستجو مانند Google یا Bing جستجو می کنید، اولین نتایج در بالای صفحه تبلیغات هستند. اینها از برندهایی هستند که از استراتژی های SEM استفاده می کنند.

چرا باید از SEM برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

دلایل زیادی برای گنجاندن SEM در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد. یکی از پایه های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، جذب کاربران مناسب به صفحات فرود شما است.

بازاریابی موتورهای جستجو در جلب توجه کاربران و ایجاد کلیک بسیار موثر است و به کاربران اجازه می دهد تا بر اساس کلماتی که به دنبال آن هستند فیلتر کنند. این تضمین می کند که ترافیک شما متشکل از افرادی است که به برند شما علاقه مند هستند برند یا شرکت خود را در سراسر جهان شناخته‌شود.

بازاریابی موتورهای جستجو

قرار دادن خود در صدر گوگل راهی عالی برای دیده‌شدن برندتان است. دیدن صفحه شما در وهله اول به کاربر این امکان را می دهد که آن را با نیازی که به دنبال حل آن است مرتبط کند، حتی اگر روی صفحه کلیک نکند.

Google Ads راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری تبدیل‌ها ارائه می‌کند و بنابراین مطمئن می‌شود که تبلیغات شما واقعاً مؤثر هستند.

با بودجه کم نتیجه می‌گیرید. راه حل های تبلیغاتی موتورهای جستجو را می توان در هر زمان با نیازهای بودجه ای شما تنظیم کرد. شما نیازی به سرمایه گذاری اولیه زیادی ندارید، بنابراین برای مشاغل کوچک و متوسط ​​مناسب هستند. در نهایت، با راه حل های Google Ads بازاریابی موتورهای جستجو، نه تنها می توانید تبلیغات را در موتور جستجو قرار دهید، بلکه از داده‌ها و پارامترهای موجود برای قرار دادن تبلیغات متنی در سایر وب سایت ها نیز بهره ببرید.

می‌توانید کاربرانی را که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، به محصولات نوع X علاقه‌مند هستند، از یک شهر خاص هستند و غیره را هدف قرار دهید. این موارد همراه با کمپین‌های تبلیغاتی موتور جستجوی شما می‌توانند ابزار قدرتمندی برای رشد برند شما باشند.

مزایا و معایب SEM

بدون شک بازاریابی موتورهای جستجو ابزاری قدرتمند برای تقریبا همه انواع برندها است. برای ارزیابی زمان و نحوه استفاده از آن، اجازه دهید برخی از مزایا و معایب را بررسی کنیم.

مزایا

قابل اندازه گیری ابزارهایی مانند Google Ads گزارش‌های بسیار دقیقی از تکامل کمپین شما به شما ارائه می‌دهند، بنابراین همیشه می‌توانید بدانید که با تبلیغاتتان چه اتفاقی می‌افتد. علاوه بر این، می‌توانید از ادغام با Analytics استفاده کنید تا همه چیز را تا حد کمال کنترل کنید. نظارت در زمان واقعی رابط تجزیه و تحلیل به شما این امکان را می دهد که ببینید در هر لحظه چه اتفاقی می افتد و اگر به نتایج مورد نظر خود نرسیدید، مسیر را به لحظه اصلاح می کند.

پرداخت برای هر کلیک. با این کار، فقط در صورت رسیدن به نتیجه، هزینه پرداخت خواهید کرد. شما می توانید حداکثر بودجه روزانه ای که مایل به سرمایه گذاری هستید و همچنین حداکثر هزینه به ازای هر کلیکی که می توانید بپردازید را کنترل کنید. به این ترتیب از سودآوری آن مطمئن می شوید.

سرعت. با توجه به سایر تکنیک ها مانند سئو یا بازاریابی محتوا، تبلیغات موتورهای جستجو به شما امکان می دهد به نتایج نسبتاً سریع و در مقیاس بزرگ برسید. در دسترس همه از آنجایی که سرمایه گذاری بودجه مقیاس پذیر است، این راه حل هم برای شرکت های بزرگ و هم برای SEM ها کار می کند. همه آنها در شرایط مساوی برای رسیدن به رتبه های اول کلمات کلیدی رقابت می کنند.

تقسیم بندی. در نهایت، یکی دیگر از نکات مثبت این ابزار، امکان تقسیم بندی عالی آن است. با تمرکز بر کلمات کلیدی، به افرادی که فعالانه به شما علاقه مند هستند دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید آن را با عوامل دیگری مانند مکان، زبان یا رفتار فیلتر کنید.

مقرون به صرفه. شما فقط برای آنچه به دست می آورید هزینه می کنید. همچنین می توانید یک محدودیت تعیین کنید، به طوری که شما فقط یک مقدار تعیین‌شده هزینه کنید. هنگامی که هزینه شما به آن مقدار رسید، تبلیغ شما خاموش می شود.

معایب

هزینه بلند مدت بالاتر. برای روشن بودن، SEM فقط زمانی کار می کند که شما هزینه پرداخت کنید. اگرچه با گذشت زمان می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه کنید و هزینه‌های هر کلیک را کاهش دهید، باید به پرداخت هر یک از بازدیدهایی که دریافت می‌کنید ادامه دهید.

سطح بالای رقابت. بازاریابی موتورهای جستجو محبوب شده‌است و شرکت های زیادی وجود دارند که برای جایگاه خود برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند. این رقابت باعث افزایش هزینه ها می شود و گاهی اوقات دستیابی به ROI خوب دشوار است.

مزاحم است. برخلاف راه‌حل‌های دیگر مانند تبلیغات بومی، SEM شامل «تهاجم» به فضای کاربر با محتوایی است که او به دنبال آن نبوده‌است. در واقع، اگر کاربر مورد نظر شما دارای مسدود‌کننده تبلیغات باشد، ممکن است تبلیغات شما را نبیند.

چگونه شروع به استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو می کنید؟

می‌توانید با تحقیق و ساخت یک فهرست کلید واژه‌های جستجو و ارتباط با تبلیغ‌کننده‌های موتور جستجو مانند Google Ads، کار SEM را شروع کنید. علاوه بر این، تعیین بودجه و ترکیب استراتژی‌های SEM و SEO می‌تواند تلاش‌های شما را برای یافتن کسب‌وکارتان به صورت آنلاین آغاز کند.


لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.