2

ارز دیجیتال سیف مون

  • کد خبر : 1674
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
ارز دیجیتال سیف مون

ارز دیجیتال سیف مون | ارز سیف مون از جمله پروژه‌هایی است که با نگاهی بسیار جاه‌طلبانه نسب به آینده خود توانسته است در ماه‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کند.  ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) یکی از جدیدترین ارزهای رمزپایه می‌باشد که سریع‌ترین رشد را داشته است. فقط چند ماه از عمر […]

ارز دیجیتال سیف مون | ارز سیف مون از جمله پروژه‌هایی است که با نگاهی بسیار جاه‌طلبانه نسب به آینده خود توانسته است در ماه‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کند. 

ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) یکی از جدیدترین ارزهای رمزپایه می‌باشد که سریع‌ترین رشد را داشته است. فقط چند ماه از عمر این ارز دیجیتال می‌گذرد اما قیمت آن به سرعت در حال رشد است. در بازاری که به تازگی شاهد بودیم و بیت کوین، دوج کوین و اتریوم رکوردهایی ثبت کردند، سیف مون بیش از 11000% رشد را تجربه کرده است. جدید بودن و رشد سریع SafeMoon ممکن است موجب جلب توجه برخی سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به آن شود. 

ارز دیجیتال سیف مون SafeMoon چیست؟

سیف مون یک آلت کوین است، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که با وجود شباهت به بیت کوین، تفاوت‌های بارزی نیز دارد. این ارز دیجیتال در مارس 2021 راه اندازی شد و در حال حاضر بیشتر از 1 میلیون کاربر به خود جذب کرده است. توسعه دهندگان سیف مون آن را یک ارز دیجیتال نمی‌دانند. آن‌ها سیف مون را یک توکن متعلق به امور مالی غیر متمرکز (Defi) معرفی می‌کنند.

در پاسخ به سوال سیف مون چیست باید گفت: یک توکن DeFi یا غیرمتمرکز است که بر بستر بلاک چین بایننس اسمارت چین قرار دارد. طبق شنیده‌ها “John Karony” مدیرعامل این پروژه است. سیف مون با شعار “ایمن به سوی ماه” به عنوان یک پروتکل در ایالات متحده، مستقر است. در حال حاضر ارزش این توکن زیر 1 دلار آمریکا می‌باشد.

آیا سیف مون یک دوج کوین جدید است؟

با توجه به رشد قیمت اخیر و قیمت بسیار پایین سیف مون، عده‌ای از فعالان بازار ارزهای دیجیتال آن را با دوج کوین مقایسه می‌کنند که اگرچه در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک شوخی وارد بازار شد اما ارزش آن در سال ۲۰۲۱ رشدی نجومی داشته است؛ قسمتی از این رشد به دلیل حمایت‌های افراد بانفوذی مانند رئیس شرکت تسلا، ایلان ماسک، بوده است.

ارزش بازار فعلی دوج کوین حدود ۲۵/۶ میلیارد دلار است و این رمزارز در رتبه هشتم فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال جهان قرار دارد.

نکات مهم سرمایه گذاری در سیف مون

بعد از پرداختن به ماهیت سیف مون قبل از خرید این رمزارز باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

سیف مون در ابتدا با ۷۷۷ تریلیون توکن وارد بازار شد.

سیف مون عرضه بسیار زیاد و قیمت بسیار کمی دارد. اگرچه عرضه کل این رمزارز یک کوادریلیون بود اما تیم توسعه ۲۲۳ تریلیون توکن را قبل از معرفی سیف مون به بازار سوزاندند (از بین بردند).

میزان عرضه سیف مون در زمان راه‌اندازی ۷۷۷ تریلیون توکن و هر کدام به قیمت ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۱۰ دلار بود. اگر در آن زمان ۱۰۰ دلار سیف مون خریداری می‌کردید تعداد ۱۰۰ میلیارد توکن دریافت می‌کردید.

در زمان فروش سیف مون باید ۱۰ درصد کارمزد پرداخت کنید.

متمایزترین ویژگی سیف مون این است که فروشندگان این توکن باید در هر تراکنش فروش ۱۰ درصد کارمزد بدهند. فرض کنید ۱۰۰ میلیون توکن سیف مون دارید؛ اگر تمام این توکن‌ها را بفروشید ۱۰ میلیون توکن به‌عنوان کارمزد از شما گرفته می‌شود.

نیمی از این کارمزد در میان دارندگان فعلی توکن توزیع می‌شود و از نیم دیگر آن در استخر نقدینگی با بایننس کوین استفاده می‌شود.

به گفته وایت پیپر سیف مون هدف از دریافت این کارمزد بالا تشویق دارندگان توکن به حفظ کردن دارایی‌هایشان و نیز پاداش دادن به دارندگان بلندمدت است.

 جنبه مهم دیگر سیف مون سوزاندن دستی توکن است.

این بدین معناست که تیم این پروژه به‌منظور حفظ و افزایش ارزش سیف مون به‌صورت منظم مقادیری از این توکن را می‌سوزاند.

تا به حال با احتساب ۲۲۳ تریلیون توکن سوزانده شده قبل از راه‌اندازی، بیش از ۴۰۰ تریلیون توکن سیف مون سوزانده شده است.

قیمت بیش از ۲۰۰۰۰ درصد رشد کرد و بعد دوباره سقوط کرد.

سرمایه‌گذاری در سیف مون برای خریداران اولیه شدیداً سودآور بود. قیمت این توکن در بیستم آوریل به رکورد تاریخی ۰/۰۰۰۰۱۳۹۹ رسید. برای درک بهتر این رشد تصور کنید در زمان معرفی این رمزارز ۱۰۰ دلار از آن خریداری می‌کردید؛ ارزش این سرمایه‌گذاری در اوج قیمت تقریباً ۱/۴ میلیون دلار بود.

در زمان نگارش این مقاله سیف مون بیش از ۸۵ درصد از ارزش خود در مقایسه با رکورد تاریخی‌اش را از دست داده است. البته در چند ماه گذشته بیشتر رمزارزها شاهد کاهش چشمگیر ارزش خود بوده‌اند اما ریزش قیمت سیف مون در مقایسه با رمزارزهای بزرگ‌تر مانند بیت کوین و اتریوم بیشتر بوده است.

سیف مون هدف واقعی یا مزیت رقابتی ندارد.

بسیاری از علاقه‌مندان رمزارزها در مورد سیف مون مردد هستند زیرا این رمزارز هیچ مورد استفاده یا مزیتی در مقایسه با سایر رمزارزها ندارد.

سیف مون تا به حال سوار بر موج محبوبیت رمزارزها رشد کرده است اما این برای موفقیت و ماندگاری یک رمزارز کافی نیست. رمزارزهای ماندگار در بازار آن‌هایی هستند که حرفی برای گفتن و مزایای رقابتی دارند.

سیف مون را نمی‌توان به‌وسیله ارز فیات یا از طریق صرافی‌های معتبر جهانی خرید

سیف مون در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال موجود نیست. همچنین هیچ امکان خرید سیف مون به‌وسیله ارز فیات مانند دلار در هیچ صرافی‌ای وجود ندارد.

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ اولین پلتفرمی بود که سیف مون را لیست کرد. اگر کیف پولتان را به این وب‌سایت وصل کنید می‌توانید به‌وسیله بایننس کوین اقدام به خرید سیف مون و بالعکس کنید. چندین صرافی دیگر نیز وجود دارد که در آنها می‌توانید سیف مون را با تتر خریداری کنید.

اگر مایلید به یادگیری باشید خریدن سیف مون چندان هم سخت نیست اما این کار به سادگی خریدن سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بزرگ نیست.

 برنامه آینده سیف مون

تیم سیف مون برنامه‌های آینده این پروژه را در وب‌سایت آن و از طریق ویدئوهای زنده خود اعلام کرده است. اما این تفکرها در حال حاضر صرفاً روی کاغذ هستند و برخی معتقدند هدف از اعلام آنها تنها برای بازارگرمی است. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • منتشر کردن اپلیکیشن، کیف پول، و بازی ویدئویی سیف مون
  • تأسیس صرافی سیف مون
  • ادغام سیف مون با بانک‌های آفریقایی
  • تبدیل کردن سیف مون به «سوخت لازم برای آزادی افراد» از طریق «پروژه فونیکس»

جزئیات زیادی در مورد پروژه فونیکس وجود ندارد و همین باعث شده عده‌ای معتقد باشند هدف از این کار تیم توسعه تشویق مردم به صحبت کردن درباره آن باشد.

سیف مون یکی از پرریسک‌ترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری است.

انتقادهای زیادی به سیف مون وارد شده است. منتقدان از این پروژه به‌عنوان یک طرح پانزی، طرح پامپ و دامپ، و برنامه هرمی یاد کرده و طرف‌داران آن را به یک گروه مرموز تشبیه کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری بر روی بسیاری از رمزارزها پرریسک است، اما ریسک بعضی از آنها بسیار بیشتر است. سیف مون به دلیل نداشتن هیچ‌گونه کاربرد موجه و تکیه بر محبوبیت حوزه رمزارزها یکی از خطرناک‌ترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری است. این احتمال هم وجود دارد که سیف مون روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته باشد.

آیا سرمایه‌گذاری در سیف مون امن است؟

به‌رغم تلاش تیم توسعه ارز سیف مون برای محدود کردن نوسانات قیمت این رمزارز، قیمت این توکن حوزه دیفای به شدت نوسان می‌کند. قیمت سیف مون در ۲۰ مارس ۰/۰۰۰۰۰۰۰۷۳ دلار بود.

یک ماه بعد، قیمت رکورد تاریخی ۰/۰۰۰۰۱۴ دلار را ثبت کرد. این یعنی ۱۹۰۷۸ درصد افزایش! اگر در اواسط ماه مارس ۷۳۰۰ دلار بر روی سیف مون سرمایه‌گذاری می‌کردید یک ماه بعد ۱/۴ میلیون دلار سرمایه داشتید!

اما پس از ثبت سقف قیمتی ۰/۰۰۰۰۱۴ دلار، حالا و در زمان نوشتن این مقاله قیمت این توکن حدود ۰/۰۰۰۰۰۲۱۳ دلار است. عده‌ای در مورد آینده سیف مون خوش‌بین بوده و معتقدند این رمزارز رشد نجومی دوج کوین را تجربه خواهد کرد. با این وجود عده‌ای دیگر نسبت به آن بدبین بوده و حتی آن را یک طرح پانزی خوانده‌اند.

ارز دیجیتال سیف مون چگونه کار می‌کند؟

نام این ارز دیجیتال از عبارت  “Safely to the Moon” الهام گرفته شده است. طرفداران دوج کوین این جمله را در مورد دوج کوین به کار می‌برند و معتقدند قیمت دوج آنقدر رشد می‌کند که به ماه برسد. بسیاری از توکن‌ها پس از عرضه خیلی زود سقوط می‌کنند؛ اما سیف مون مدعی است برای حل این مشکل برنامه‌هایی دارد. این رمز ارز طی هر معامله 3 عملکرد دارد که عبارتند از:

  1. جمع آوری نقدینگی
  2. پاداش‌های استاتیک یا رفلکشن (Reflection)
  3. توکن سوزی دستی 

هدف ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

پروژه Safemoon ادعا می‌کند با هدف حل مشکلات سایر رمز ارزها راه اندازی شده است. در واقع هدف این پروژه رفع مشکلاتی مثل نوسانات شدید قیمت توکن و تمایل افراد به فروش سریع دارایی‌ها می‌باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، سیف مون با جریمه 10 درصدی فروشندگان از این مشکل جلوگیری می‌کند.

سخن آخر

تصمیم به اینکه ارز سیف مون خوب است یا بد، موضوعی است که صرفاً گذر زمان مشخص خواهد کرد. اما قطع به‌یقین می‌توان گفت که سیف مون رقبای سرسختی همچون شیبا و دوج کوین دارد که با شرایط حال حاضر سرمایه گذاری مطمئن‌تری نسبت به سیف مون هستند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=1674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.