بازاریابی شبکهای نوعی استراتژی فروش بوده که در آن شرکت، محصولات و خدمات خود را بدون واسطه و تبلیغات گسترده به دست مصرفکننده نهایی میرساند. در این نوع بازاریابی شما علاوه بر درآمد ناشی از فروش محصول و خدمات، میتوانید با ساخت یک شبکه سودآور در بازاریابی و گسترش آن درآمد بیشتری کسب کنید. برای دستیابی به یک شبکه سودآور در بازاریابی باید پشتکار به خرج دهید و تکنیکهای فروش و شبکهسازی را به خوبی بشناسید. همچنین باید روی مهارتهای خود سرمایهگذاری کنید تا به موفقیت دست یابید. برای اطلاع از چگونگی دستیابی به یک شبکه سودآور در ادامه با نتورک نیوز همراه باشید.
شبکه سودآور در بازاریابی شبکه ای به چه معنا است؟
شبکه سودآور در بازاریابی، شبکهای است که در طول زمان به شما درآمد نسبتا مناسبی میدهد. این درآمد به صورت درآمد انفعالی باقی میماند و حتی پس از اینکه فعالیت در شبکهسازی کم یا متوقف شود، درآمد انفعالی همچنان حفظ خواهد شد. افراد برای کسب درآمد اهداف متفاوتی دارند ولی تقریبا برای همه افراد هدف اصلی ایجاد درآمد انفعالی است.
یکی از موضوعات اساسی که بسیاری از افراد اطلاع کافی نسبت به آن ندارند، زیربنا شبکه است. اگر قصد دارید شبکهای بسازید که برای شما در آینده باقی بماند، باید حداکثر تلاش خود را در ابتدا تشکیل شبکه به کار گیرید. در ابتدا توصیه میشود تا جایی که امکانپذیر است، بدون لطمه به بخشهای دیگر زندگی برای کار خود زمان زیادی بگذارید و هنگامی که به درآمد نسبتا بالایی رسیدید، به دیگر کارها و امورات خود بپردازید. افراد در بسیاری از مشاغل امیدی برای پیشرفت ندارند ولی مهمترین ویژگی بازاریابی شبکهای را میتوان امید به آینده دانست. بسیاری از افراد پیش از اینکه به موفقیت در این شغل برسند، تسلیم میشوند و تمرکز خود را از دست میدهند. توجه داشته باشید که در صورت تلاش مداوم، پس از ۳ الی ۴ سال به مرحله رشد کردن خودکار در بازاریابی شبکهای میرسید. به همین علت بیشتر مردم اراده لازم را ندارند.
مراحل ساخت شبکه در بازاریابی شبکه ای
در بازاریابی شبکهای عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند مانع موفقیت شما شوند. بنابراین بهتر است با اطلاع از این عوامل از آنها اجتناب کنید. در ادامه ۴ مرحله بسیار مهم ذکر شده که با رعایت آنها شاهد تشکیل یک شبکه سودآور در بازاریابی شبکهای میشوید:
بازار را درک کنید
درک اینکه پایگاه مشتری شما چه اندازهای دارد، به شما کمک میکند تا تعیین کنید که آیا بازاریابی شبکهای برای شما مناسب تلقی میشود یا خیر. همچنین لازم است بدانید که آیا مخاطبان هدف شما از دیگر شرکتهای مشابه خرید میکنند یا خیر. در صورتی که آنها به برندی وابسته باشند، هنگام متقاعد کردن آنها در مورد مزایا برند خود، راه سختی را در پیش خواهید داشت.
شرکت خود را منطقی انتخاب کنید
هنگامیکه به پیوستن به یک شرکت بازاریابی شبکهای فکر میکنید مهم است که تحقیقات خود را به درستی انجام دهید. بررسی کنید که چه محصولاتی را ارائه میکنند و چگونه فروخته میشوند. همچنین توجه داشته باشید که آیا شانسی برای کسب درآمد از محصولات دارید یا درآمدی نخواهید داشت.
روی اهداف بلندمدت خود تمرکز کنید
بازاریابی شبکهای به عنوان حرفهای پرسود شناخته میشود. البته توجه داشته باشید که راه آسان و سریعی برای ثروتمند شدن وجود ندارد. بنابراین باید حداقل چند سال برای ایجاد کسبوکار خود سرمایهگذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که حین کار در یک شبکه سودآور در بازاریابی هدف نهایی خود را فراموش نکنید. اگر اهداف خود را حفظ کنید، به موفقیت بزرگی خواهید رسید.
روابط خود را با دیگران حفظ کنید
سعی کنید با افراد صادق باشید و در نتیجه شانس بیشتری در موفقیت کسب خواهید کرد. برای رسیدن به یک شبکه سودآور در بازاریابی باید نحوه حفظ ارتباط با دیگران را یاد بگیرید. خود را به فعالیت متعهد کرده و تلاش نمایید که با دیگران ارتباط موثری برقرار کنید.
مقاله پیشنهادی امروز: مطالب انگیزشی نتورک مارکتینگ
دلایل شکست افراد در ساخت شبکه سودآور
موانع زیادی برای کسانی که وارد بازاریابی شبکهای میشوند؛ وجود دارد و باعث شکست بسیاری از افراد میشود؛ که در ادامه چند مورد از آنها اشاره میکنیم:
- جوسازی: امروزه روشهای نوینی برای جوسازی به وجود آمده است، اما توجه داشته باشید که اکثر این موارد بدون استثنا اشتباه هستند و صرفا برای منحرفسازی شما استفاده میشوند. اگر شما نیز به دنبال این هستید که خیلی راحت و زود به درآمد بالا برسید، راه سختی در پیش دارید. هیچکس از بازاریابی شبکهای نباید انتظار سریع به درآمد رسیدن را داشته باشد.
- نه شنیدن: در هر کسبوکاری تعداد “نه”هایی که به ما گفته میشود خیلی بیشتر از پاسخهای مثبت است. بسیاری از افراد ایده بیزینس شما را نمیپذیرند و رد میکنند. توجه داشته باشید که “نه” شنیدن در روند هر کسبوکار بسیار طبیعی بوده و برای هر کس روی میدهد. بنابراین به راه خود ادامه دهید. اگر میخواهید یک شبکه سودآور در بازاریابی داشته باشید باید نسبت به پاسخهای منفی دیگران بیتفاوت باشید.
- مدیریت: شما قطعا دستاوردهایی بسیار بزرگی داشتهاید و چند نفر را در تیم خود دارید. بنابراین میتوانید با رهبری کردن آنها در کسبوکار خود موفق شوید. اعضا تیم شما با عملکرد خوب خود به شما انگیزه میدهند. بنابراین شما باید با رهبری و مدیریت آنها در بازاریابی شبکهای به موفقیت برسید.
- انتظارات اشتباه: شما باید انتظارات خود را برای کسانی که وارد تیم میشوند، مشخص کنید و این تصور را برایشان ایجاد نکنید که صرفا با صحبت کردن با مشتریان، به درآمد بالایی میرسند. بنابراین اراده و تلاش خود و اعضا تیم را حفظ کنید.
سخن پایانی
بازاریابی شبکهای روش بسیار خوبی برای کسب درآمد محسوب میشود. برای اینکه یک شبکه سودآور در بازاریابی داشته باشید، لازم است همیشه تلاش کرده و هدف خود را دنبال کنید. بازاریابی شبکهای کار راحتی نبوده ولی موفقیت در آن غیرممکن نیست. بسیاری از افراد از طریق یک شبکه سودآور در بازاریابی درآمد بالایی دارند و همواره در مسیر موفقیت حرکت میکنند. شما نیز به یاد داشته باشید که مراحل ساخت شبکه در بازاریابی را با دقت دنبال کنید. سپس با عمل به آنها قطعا به موفقیت بزرگی خواهید رسید.