به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از نتورک نیوز، افشین حمدی پور در یک مدرسه تابستانی مرتبط به خدمات کتابخانههای عمومی نشستی داشت. این نشست در رابطه با جایگاه بازاریابی در عصر حاضر در اردبیل برگزار شد. حمدی پور در این نشست بیان داشت: دورهای که در خدمت کتابداران هستیم، کارگاه بازاریابی خدمات کتابخانههای عمومی بوده که مانند دیگر حوزهها، در این بخش نیز بازاریابی حائز اهمیت میباشد.
وی ادامه داد: لازم است تا در مدرسه تابستانی، کتابداران با دوره بازاریابی آشنا باشند. هرچند که ممکن است تعدادی از کتابداران در دورههای دانشگاهی خود این مباحث را سپری کرده باشند.
ضرورتهای برنامهریزی هدفمند
استاد دانشگاه تبریز درباره جایگاه بازاریابی در عصر حاضر گفت: با عنایت به اینکه اغلب کتابداران این دورهها را سپری نکردهاند؛ با این مسئله آشنایی ندارند. درحالی که آشنایی با این مسائل ضرورتهای یک برنامهریزی هدفمند میباشد، ما تلاش داریم تا به طور تاثیرگذار در خدمت کتابداران باشیم.
حمدی پور ادامه داد: فناوریهای جدید توانستهاند این موضوع را تسهیل کنند، اما همچنان معتقدیم که کتابدار و فناوری مکمل یکدیگر اند و در یک فرآیند مناسب قادر خواهند بود تا تکمیل کننده هم باشند.
وی همچنین افزود: فناوری به تنهایی کافی نیست و باید کتابداران با آراستگی و داشتن اطلاعات درست از علوم و فنون جدید در خدمت مراجعین باشند.
بیشتر بخوانید
بازاریابی و معرفی محصولات روستاهای لرستان با هدف افزایش فروش
تکلیف کمیته عالی بازاریابی بوشهر چه شد؟!
منبع: باشگاه خبرنگاران