مشارکت در بازاریابی شبکه ای مزایای زیادی دارد، حتی اگر این کار را برای کسب درآمد انجام ندهید. در این نوشتار ۱۰ مزیت بازاریابی شبکه ای وجود دارد که دلایل پیوستن به بازاریابی شبکه ای محسوب می شوند.
۱٫ بازاریابی شبکه ای شما را در ارتباط نگه می دارد.
بازاریابی شبکه ای شبیه هر کسب و کار دیگری است، پس اگر می خواهید در این تجارت موفق باشید، به زمان و توجه شما نیاز دارد. با این حال، یک بازاریاب شبکه ای خوب می تواند زندگی شخصصی خود را با زندگی کاری خود متعادل کند.
به همین دلیل، لازم نیست همه وعده های غذایی خود را از قبل تهیه کنید، هر روز تا دیروقت کار کنید یا هر کار دیگری که می تواند زندگی شما را سخت کند. با این حال، برای تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکه ای تاثیرگذار، ممکن است لازم باشد فداکاری های بزرگی انجام دهید. هر کس محدودیت های خود را در مورد زمان و پول شخصی دارد.
۲٫ بازاریابی شبکه ای مسئولیت را آموزش می دهد.
اگرچه کلیشه ای به نظر می رسد، اما مسئولیت یک درس مهم زندگی است که باید یاد بگیرید. مدیریت پول خود، سرمایه گذاری روی خود و تلاش برای استقلال مالی راه های عالی برای فکر کردن به آینده خود هستند.
شروع یک کسب و کار خانگی بیش از هر تجربه دیگری که در زندگی ام داشتهام، مسئولیت پذیری را به من آموخته است. با تنظیم ساعات کاری خودم، انتخاب ساعت کار، پرداخت هزینه برای اشتباهاتم و مالکیت هر حرکتی که انجام می دهم، یاد می گیرم که اگر مشکلی پیش بیاید یا طبق برنامه پیش نرود، بر عهده خودم است و این دقیقاً همان چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. حداقل یک تجربه که در آن متوجه شویم تقصیر ماست و نه شخص دیگری.
۳٫ بازاریابی شبکه ای به شما یک زندگی فعال می دهد.
بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند بخشی از یک کسب و کار خانگی شوند این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند تعادل کار و زندگی خود را بهبود بخشند. بازاریابی شبکه ای برای هرکسی که احساس می کند در شغلی گیر کرده است، اما نمی خواهد حرفه خود را رها کند یا رویاهایی را که در جوانی داشتند دست بکشد، عالی است.
کار آنلاین میتواند به آنها کمک کند تا به برنامههای انعطافپذیرتر و آزادی بیشتری در زندگی خود دست یابند، و در خانه بودن با بچهها، گذراندن وقت با خانواده و دوستان، بیرون رفتن با دوستان، خواب باکیفیت در شب آسانتر میشود. این به ترویج یک سبک زندگی فعال کمک می کند و در عین حال افراد را قادر می سازد تا کسب و کار خود را حول چیزهایی که برایشان مهم است ایجاد کنند. همچنین فرصتی را برای افرادی که احساس میکنند در شغلهای فعلی گیر کردهاند یا ناکام ماندهاند، ایجاد میکند تا در جای دیگری به موفقیت دست یابند.
۴٫ بازاریابی شبکه ای باعث ایجاد روابط می شود.
مشارکت در بازاریابی شبکه ای راهی عالی برای شناخت مشتریان خود در سطح شخصی است. وقتی مشتریان متوجه شوند که شرکت شما کیست و چیست، به احتمال زیاد به پیشنهادات ارزشمند پاسخ خواهند داد.
شبکهسازی همچنین به شما این فرصت را میدهد که سؤالات خود را بپرسید و مسائل را از قبل روشن کنید، به طوری که وقتی شخصی مشتری میشود، از قبل ایده روشنی از اینکه چگونه میتواند از محصول یا خدمات شما سود ببرد داشته باشد. هرچه روابط شما با مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی و دیگر متخصصان کسب و کار قوی تر باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در هر زمینه ای از کسب و کار خود خواهید داشت.
۵٫ بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا به عنوان یک شخص رشد کنید.
مشارکت در بازاریابی شبکه ای می تواند شغلی کاملاً سخت و طاقت فرسا باشد، اما همچنین بسیار سودمند است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، به شما این امکان را می دهد که سرنوشت خود را کنترل کنید و به عنوان یک فرد رشد کنید به گونه ای که مشاغل دیگر به سادگی اجازه نمی دهند.
هنگام ایجاد یک کسب و کار، زمان شما بین فروش و مدیریت تقسیم می شود.گاهی اوقات ممکن است بسیار زیاد باشد، اما بازاریابان شبکه ای به شرکت ها و موفقیت آنها اختصاص دارند. این فداکاری در طول زمان به شدت نتیجه می دهد زیرا آنها از نظر شخصی و مالی به چیزهای بزرگی دست می یابند.
آنها با افراد همفکر دیگری که اهداف و آرزوهای مشابهی دارند، روابط برقرار می کنند، که باعث ایجاد پیوندهای دوستی قوی با یکدیگر می شود. این دوستیها میتوانند سالها پس از پایان دادن به نقش خود در بازاریابی شبکهای حتی تا سالهای بازنشستگی ادامه داشته باشند!
۶٫ بازاریابی شبکه ای سرگرم کننده است.
بازاریابی شبکه ای می تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد زیرا به شما امکان می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنید و تجربیات مشابه یا متفاوت با خودتان را به اشتراک بگذارید. از طریق شبکه، شما این فرصت را دارید که دوستان جدیدی پیدا کنید که علایق مشابهی دارند.
به علاوه، می توانید در بسیاری از رویدادها مانند مهمانی ها و ناهار شرکت کنید و میزبانی کنید که به تقویت روابط حتی قوی تر کمک می کند! شبکه سازی یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید و در عین حال انجام کاری لذت بخش است. نیازی نیست نگران از دست دادن دوستی ها به دلیل مشغله کاری خود باشید. با یک شبکه قوی از متخصصان کسب و کار، همیشه کسی در اطراف وجود دارد!
۷٫ بازاریابی شبکه ای پتانسیل درآمد بالایی دارد.
این درست است که همه کسانی که به یک فرصت بازاریابی شبکه ای می پیوندند موفق نمی شوند. در واقع، اکثر مردم این کار را نمی کنند. اما در اینجا نکته ای وجود دارد: تشخیص افرادی که ممکن است در بازاریابی شبکه ای درآمد مناسبی داشته باشند و کسانی که این کار را نمی کنند بسیار آسان است. هر کسی که مایل است قبل از شروع به کار، کمی زمان و انرژی صرف نگاهی دقیق به شرکت و حرفه خود می کند.
۸٫ بازاریابی شبکه ای اشکال متعددی از درآمد را فراهم می کند.
وقتی به عنوان یک پیمانکار مستقل برای خود کار می کنید، می توانید جریان های درآمدی خود را باز کنید. بنابراین، اگر یک منبع درآمد کاهش یابد (خواه لغو رویداد یا یک ماه بد)، لزوماً به این معنی نیست که همه منابع درآمد دیگر شما ناپدید می شوند. هنگامی که چندین جریان درآمد دارید (منفعل و فعال)، آنگاه از ثبات و حمایت مالی بیشتری برخوردار خواهید شد.
۹٫ به صنعت شماره ۱ روی زمین بپیوندید.
بازاریابی شبکه ای مزایای بسیاری را برای کسانی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند ارائه می دهد. با هزینه راه اندازی کم و پتانسیل سود شگفت انگیز، جای تعجب نیست که افراد بیشتری هر روز به آن می پیوندند. در حالی که برخی نسبت به کسب و کارهای بازاریابی چند سطحی بدبین هستند، زمان آن رسیده که از باورهای غلط گذشته عبور کنیم. در واقع، بسیاری از موفقترین کسبوکارهای امروزی توسط بازاریابان چند سطحی و دیگر متخصصان که فرصتهایی را با استفاده از MLM برای خود ایجاد کردهاند، ایجاد میشوند. MLM اینجاست تا بماند و زمانی که به درستی اجرا شود، می تواند برای همه افراد درگیر سودآور باشد.
۱۰٫ بازاریابی شبکه ای طرح هرمی MLM نیست.
برای شروع مشارکت بازاریابی شبکه ای، ابتدا تنها چیزی که نیاز دارید یک محصول عالی و مشتریان زیاد است. در صورتی که طرح های هرمی نیاز به هزینه ورود و ثبت نام نسبتا بالایی دارند.
حالا از خود بپرسید: من به چه چیزی علاقه دارم؟ چگونه می توانم از مهارت هایم برای کمک به مردم استفاده کنم؟ من چه چیزی برای ارائه دارم که شخص دیگری انجام نمی دهد؟ اینها تنها برخی از سوالاتی هستند که به تصمیم گیری شما در مورد پیوستن یا عدم پیوستن به یک فرصت تجاری یا شرکت خانگی کمک می کند.