1

الزام شرکت های بازاریابی به تطبیق فعالیت ها با قوانین ومقررات

  • کد خبر : 5087
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
الزام شرکت های بازاریابی به تطبیق فعالیت ها با قوانین ومقررات

الزام شرکت های بازاریابی به تطبیق فعالیت ها با قوانین ومقررات ؛ موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی موشکافانه این مسئله بپردازیم. شرح خبر جلسه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد. ادامه خبر | الزام شرکت های بازاریابی به […]

الزام شرکت های بازاریابی به تطبیق فعالیت ها با قوانین ومقررات ؛ موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی موشکافانه این مسئله بپردازیم.

شرح خبر

جلسه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

ادامه خبر | الزام شرکت های بازاریابی به تطبیق فعالیت ها

به گزارش ایران هشدار به نقل از  روابط عمومی دبیرخانه؛ این نشست در راستای اقدامات نظارتی پیشگیرانه و همچنین کاهش انحراف و تخلف شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با مدیران شرکت‌های مربوطه برگزار شد.

در این جلسات ضمن تبیین مجدد ماموریت و وظائف نظارتی در آئین‌نامه اجرائی مواد (۲)، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی، موارد لازم از جمله ضرورت و اهمیت موضوع بازپس‌گیری کالا، جلوگیری از راه‌اندازی شعب و برگزاری همایش بدون مجوز، توزیع عادلانه کمیسیون وپاداش به بازاریابان و تحدید سطوح پرداخت به مدیران شرکت‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

این موارد در حقیقت به عنوان اتمام حجت و آخرین فرصت به شرکت‌های مذکور ابلاغ شد، تا با قید فوریت نسبت به اصلاح عملکرد و ارتقاء سطح نظارت درون سازمانی خود اقدامات لازم را به‌عمل آورند

گفتنی است در این جلسه، معتمد وزیری، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران از تشدید نظارت در ارتباط با عملکرد این شرکت‌ها خبر داد. سپس گفت: در راستای نظارت پیشگیرانه، علاوه بر برگزاری جلسات مذکور با شرکت‌های دارای مجوز در برخی از حوزه‌هایی که عدم وجود ضابطه باعث ایجاد زمینه برای فعالیت‌های غیرقانونی شده، تبیین فوری ضوابط و چارچوب‌هایی برای ایجاد شفافیت، شناسایی و غربالگری کسب‌وکارهای متخلف با همکاری دستگاه‌های ذیربط هم در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین آئین‌نامه اجرایی نیز متناسب با درخواست‌های صدور مجوز مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

 

تهیه پیش‌نویس قانون ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های شبکه‌ای

معتمد وزیری در ادامه از تهیه پیش‌نویس قانون ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های شبکه‌ای خبر داد. در ادامه گفت: در جهت رفع خلاء و چالش‌های قانونی نظارت برفعالیت شرکت‌های دارای مجوز اقدام شد. همچنین برخورد با مجموعه‌های فاقد مجوز و تمیز آن‌ها با خصایص فعالیت‌های هرمی، نسبت به تهیه پیش‌نویس قانون ساماندهی و نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در این پیش‌نویس سعی شده تمامی فعالان، اعم از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابان مشمول آن شوند. همچنین برای تخلف هریک از آن‌ها ضمانت اجرائی جداگانه وضع شده است. لذا در نهایت پس از رعایت تشریفات مقرر به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌گردد.

رئیس مرکز اصناف تصریح کرد: در راستای نظارت سلبی، بخش گزارش فیلترینگ و پلمب سامانه دبیرخانه کمیته نظارت به آدرس easnaf.mimt.gov.ir راه‌اندازی شد. پس گزارش مردمی واصله جهت رسیدگی و اعمال ضمانت اجرائی در دستور کار قرار گرفت.

معتمد وزیری در ادامه اظهار داشت: تاکنون چندین سایت که بدون مجوز مبادرت به فعالیت کرده‌اند دفاتر مربوط به آن‌ها در دست پلمب است، همچنین عملکرد چند سایت نیز پس از طرح در کمیته نظارت به مراجع قضائی ارسال شد.

رییس مرکز اصناف در پایان تاکید کرد: فعالیت بازاریابی شبکه‌ای هرچند گسترده است. اما سایت‌هایی که به صورت پنهانی و مخفی مبادرت به فعالیت می‌کنند، قابل شناسایی هستند و توصیه می‌شود که سایت های بدون مجوز پس از دریافت مجوز و تطبیق خود با مقررات، شروع به فعالیت نمایند. در غیر این‌صورت سایت‌ها و دفاتر مذکور مسدود و پلمب خواهند شد و متعاقب آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

شناسایی و برخورد به‌موقع با فعالیت بازاریابی شبکه ای بدون مجوز

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه باتوجه به هماهنگی لازم با اعضای کمیته نظارت مقررشد، همزمان با تشدید نظارت بر شرکت‌های دارای مجوز، کارگروهی جهت شناسایی و برخورد به‌موقع با فعالیت بازاریابی شبکه ای بدون مجوز تشکیل گردد. این کارگروه قرار است نسبت به شناسایی مستمر و پلمب شعب/دفاتر و وب سایت‌های فاقد مجوز از طریق نیروی انتظامی اقدام کند.

درضمن باتوجه به گستردگی امر و پراکندگی وب سایت‌های فاقد مجوز در سطح کشور از ظرفیت نظارتی کمیته‌های نظارت متناظر استانی بیشتر استفاده خواهد شد.

با هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته مقرر شد به منظور افزایش دامنه نظارت و همسو نمودن کمیته‌های متناظر استانی و هماهنگی بیشتر فی‌مابین در هفته‌های آتی جلسات مشترک با رده‌های متناظر کمیته استانی برگزار گردد.

http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/42239

سخن آخر

ممنون که تا انتهای این خبر همراه ما بودید. اگر علاقه مند به پیگری اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید، و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید. این سایت روزانه با ارائه اخبار و آموزش های جدید و متنوع در زمینه بازاریابی کمک شایانی به رشد و پیسرفت نتورکرها می نماید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.